پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

فردوسی از دلال‌ها پاک شد

پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 783150
روز گذشته تا قبل از ساعت ۱۲ تجمع در مقابل صرافی‌ها همچنان ادامه داشت، اما از بعدازظهر با حضور دستگاه‌های انتظامی وضع تغییر کرد و دیگر دلالی در حاشیه میدان فردوسی مشاهده نمی‌شود.
فردوسی از دلال‌ها پاک شد
به گزارش جهان نيوز، در روز‌های گذشته بازار ارز در میدان فردوسی ملتهب بود و دلالان مشغول خرید و فروش کارت ملی و ارز بودند. روز گذشته نیز تا قبل از ساعت ۱۲ تجمع در مقابل صرافی‌ها همچنان ادامه داشت، اما از بعدازظهر با حضور دستگاه‌های انتظامی وضع تغییر کرد. دیگر دلالی در حاشیه میدان فردوسی مشاهده نمی‌شد، اغلبشان را نیروی انتظامی دستگیر کرده بود و فقط چند صرافی اقدام به فروش ارز می‌کردند.

بر اساس گزارش مهر، یکی، دو روزی است که وضعیت بازار ارز متشنج شده است؛ کاسبان بازار ارز از جمله دلالان میدان فردوسی و صاحبان صرافی‌ها علل مختلفی را در خصوص این افزایش قیمت مطرح می‌کنند. اغلبشان معتقدند رشد این نوسانات به دلیل مذاکرات سیاسی ایران با کشور‌های ۴+۱ است و این التهاب بعد از مدتی فروکش خواهد کرد، اما به هر حال این وضعیت موجب سوءاستفاده عده‌ای شده است. روز گذشته برای بررسی وضعیت بازار ارز به چند صرافی در میدان فردوسی سر زدیم که مشخص شد از اختلاف حدود ۲ هزار تومانی نرخ ارز در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد، عده‌ای سود‌های کلانی به جیب می‌زدند.

براساس سهمیه سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ دلاری تعیین شده توسط بانک مرکزی، آن دسته افرادی که پول نقد در جیب دارند از این سود خودشان استفاده می‌کنند و آن دسته افرادی که چنین پولی ندارند، کارت ملی خود را در ازای دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در اختیار دلال قرار می‌دهند و به این سود اندک بسنده می‌کنند.

روز چهارشنبه نیز وقتی دوباره برای تهیه گزارش میدانی به بازار ارز رفتیم، متوجه شدیم با ورود دستگاه‌های انتظامی شرایط تغییر کرده است. با افزایش ازدحام در مقابل صرافی‌ها در روز گذشته، نیروی انتظامی بعد از ساعت ۱۲ ظهر وارد عمل شد و با جمع‌آوری دلالان تلاش کرد اندکی آرامش به بازار ارز برگردد. اغلب دلالان توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و فقط چند صرافی اقدام به فروش ارز می‌کردند و مابقی صرافی‌ها یا تعطیل بودند یا پشت شیشه مغازه اطلاعیه عدم خرید و فروش ارز را درج کرده بودند.

کاملاً فضای دیروز میدان فردوسی با روز‌های قبل تفاوت داشت. افرادی بودند که دنبال دلال می‌گشتند تا در ازای دریافت وجوهی کارت ملی خود را به آن‌ها بدهند. نیرو‌های انتظامی نیز با دیدن این افراد به آن‌ها تذکر جدی می‌دادند.

جمعیت پشت درب صرافی‌های بانکی با حضور همین نیرو‌های انتظامی به صورت منظم و با در دست داشتن کارت‌های ملی ایستاده بودند و بعد از گرفتن سهمیه ارز خود، بلافاصله از میدان فاصله می‌گرفتند، زیرا دیگر دلالی نبود که این ارز را از آن‌ها با نرخ بالاتر خریداری کند. روز گذشته قیمت دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد و به قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلال تو خیابون مگه هست که پاکش کنند. دلال در داخل اتاقی است.
علی
Iran, Islamic Republic of
هربرنامه ونقشه راه عالی هم که طراحی شود. تا دلال وواسطه گری خون آشام وانگل از تاروپود اقتصاد ایران محو نشود.اقتصاد ایران ومعیشت مردم روی خوش نخواهد دید...