جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

بن سلمان به دنبال خرید شرکت جاسوسی اسرائیل

چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 783119
یک منبع در دربار سلطنتی عربستان فاش کرد که ولیعهد سعودی به دنبال خرید شرکت جاسوسی رژیم اسرائیل است.
بن سلمان به دنبال خرید شرکت جاسوسی اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، یک منبع در دربار سلطنتی فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پیشنهاد خرید شرکت جاسوسی اسرائیل « ان اس او» را داده که با خطر قریب الوقوع ورشکستگی رو به رو است.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: این منبع اعلام کرد که بن سلمان تمایل زیادی به سرمایه گذاری در شرکت جاسوسی ان اس او دارد.

همچنین این منبع افزود: ولیعهد سعودی علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری و توسعه قابلیت‌های عربستان در زمینه جاسوسی نشان می‌دهد و شرکت ان اس او اسرائیل را فرصت بزرگی برای این امر می‌داند.

با این حال، این منبع تاکید کرد که معامله عربستان برای خرید این شرکت اسرائیلی همچنان در مرحله اول خود قرار دارد و با توجه به اینکه اسرائیل این شرکت را یک نهاد دفاعی برای خود می‌داند، ممکن است با موانعی روبرو شود.

دو سال گذشته ارزش این شرکت جاسوسی یک میلیارد دلار بود و این شرکت اکنون با اتهامات جاسوسی تلفن مواجه است که دولت‌های مستبد از آن برای جاسوسی مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر استفاده کرده‌اند.

شرکت جاسوسی ان اس او به نوبه خود این اتهامات را رد و ادعا می‌کند که نرم افزار آن به دولت‌ها کمک می‌کند تا از خود دفاع و از جرم و جنایت جلوگیری کنند.

اخیرا روزنامه هاآرتص به نقل از مدیر عامل شرکت اسرائیلی ان اس او که دولت ایالات متحده آن را در لیست سیاه خود قرار داده اعلام کرد، مسئله این شرکت بیش از آن که تجاری یا امنیتی باشد، یک مسئله سیاسی است و از همه مهم‌تر بیانگر عمق فساد در ساختار قدرت اسرائیل است.

شرکت ان.اس.او یکی از مشهورترین شرکت‌های اسرائیلی است و دلیل این شهرت هم تا حد زیادی افشاگری‌های چند سال گذشته است که برنامه «پگاسوس» این شرکت از سوی بسیاری از دولت‌ها برای جاسوسی و در نهایت زندانی‌کردن فعالان حقوق بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت برنامه پگاسوس را در سال 2017 به دولت عربستان فروخت. پادشاه سعودی هم از این نرم‌افزار به دو شکل استفاده کرد: یکی کارزار بی محابا و سخت در داخل برای سرکوب مخالفان داخلی و رصد و شکار مخالفان در خارج از کشور که « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی یکی از مصادیق بارز آن بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که متاسفانه عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار و بحرین جنایتکار از سال 2011 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار دفاع، حمایت و استقبال می کنند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان با بمب های ممنوعه فسفری پایتخت یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد
یمن عزیز تنها نیست و تنها نخواهد
Iran, Islamic Republic of
یمن عزیز تنها نیست و تنها نخواهد