کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چیزی که ایران به یمن و سوریه صادر کرد

بهزاد زارع

3 آذر 1400 ساعت 11:09

استکبار تلاش کرد اندیشه بسیجی در عرصه مرزها و محیط نظامی منحصر شود اما امثال کاظمی آشتیانی این فکر ناب را از فاو و شلچه به مراکز علمی پژوهشی آوردند، عبدالله والی فرهنگ خدمت را به مناطق محروم برد.


جهان نیوز - بهزاد زارع: پیامبر اسلام(ص)، سرآمد انبیاء و دین اسلام؛ جامع‌ترین نسخه هدایت بشر است. غایت در مکتب اسلام بر مدار رشد و تعالی انسان است و اساس تعالی در اسلام بر مدار جهاد است.

شاه‌کلید جهاد، خدمت به خلق خداست و نقطه اوج خدمت، ایثار و فداکاری است. بنابراین، تعالی انسان بر محور از خودگذشتگی استوار است، ازخودگذشتگی‌ای که هدف فنا برای بقاء باشد، نه معامله‌ای بر مدار منافع مادی.

هزاروچهارصد سال پس از رسول خدا و اهلبیت(ع)، امام خمینی(ره) غبارها را از چهره نورانی اسلام زدود و با احیای اسلام ناب محمدی(ص) نقشه راه مجاهدت در راه خدا را ترسیم و افق تعالی انسان را نمایان کرد و این حقیقت به اندیشه‌ای راهبردی تبدیل و تحت عنوان فرهنگ و تفکر بسیجی برای میلیون‌ها جوان تبیین نمود و صدها هزار جوان با عمل به همین نسخه به مقصد سعادت رسیدند، که علاوه بر ارائه خدماتی ماندگار به جامعه خود، امروز نام و یادشان زنده و مرامشان بهترین الگوی تجربه شده، و مزارشان زیارتگاه و پناهگاه مردم است.
گرچه گرانیگاه و نقطه اوج تبلور این فرهنگ و تفکر در دوران دفاع‌مقدس رقم خورد و به همین دلیل ظاهراً بسیج و بسیجی را معلول و محصول انقلاب می‌دانیم اما در واقع فرهنگ و تفکر بسیجی علت انقلاب است نه معلول انقلاب.
در حقیقت همین مجاهدت در راه خدا بود که بنای نهضت انقلاب شد و همین انگیزه الهی عامل پیروزی، تداوم و دفاع از انقلاب شد. لذا گرچه بیشترین درخشش رفتار منبعث از این اندیشه در دوران دفاع‌مقدس بوده اما این اندیشه ناب محصور در زمان و مکان و رنگ و نهاد خاص نبوده و نیست، هر چند تمام تلاش دشمن بر محصور کردن این اندیشه متمرکز شده باشد.

در آسمان این مکتب، ستارگانی همچون باکری و همت و خرازی و... به‌ظاهر در لباس خاصی می‌درخشند اما ستارگانی همچون چمران، صیاد، بابایی، کاظمی آشتیانی، میثمی، ابوترابی، تندگویان و... هم در رنگ و لباس‌های متفاوتی در آسمان این مکتب و اندیشه نورافشانی می‌کنند.

دشمن سعی کرد اینگونه القاء کند که بسیجی منحصر به لباس و نهاد خاصی است اما رهبر انقلاب فرمودند: «همهٔ آحاد مردم عضو بسیجند» و امثال صیاد و بابایی این اندیشه را به ارتش بردند.

بدخواهان تلاش کردند این فکر را در جغرافیای خاصی محصور کنند اما چمران آن را به فراتر از مرزها برد و محصول تلاش او امروز حزب‌الله لبنان و به‌طور خاص سیدحسن نصرالله میباشد که افتخار جهان اسلام و خاری در چشم دشمنان و مستکبرین است.

استکبار تلاش کرد اندیشه بسیجی در عرصه مرزها و محیط نظامی منحصر شود اما امثال کاظمی آشتیانی این فکر ناب را از فاو و شلچه به مراکز علمی پژوهشی آوردند، عبدالله والی فرهنگ خدمت را به مناطق محروم برد و...

می‌گفتند حسن باقری از نسل بی‌تکرار است اما حسین همدانی می‌گوید: در سوریه مصطفی صدرزاده تکرار حسن باقری بود، حججی که امروز همه دل‌ها را متوجه خود کرده از همین نسل است و ۱۲ سال بعد از شهادت همٌت به دنیا آمده، این اندیشه تا عمق نانو و شکاف هسته‌ای رفته و افتخاراتی همچون احمدی‌روشن و شهریاری را پرورش داده و در نهایت سرآمد این مکتب، قاسم سلیمانی است که با هدایت رهبر حکیم انقلاب هنرمندانه با این اندیشه؛ جبهه جهانی مقاومت را تشکیل داد که نظام سلطه سال‌هاست با صدها میلیارد دلار پول و تسلیحات و شگرد تروریستی در سوریه و عراق و یمن، تیرش به سنگ خورده و درحال ترک منطقه است.

امروز ملت‌های آزاده و وجدان‌های بیدار می‌پرسند به‌راستی در مقابل گسیل صدها میلیارد تسلیحات پیشرفته به یمن، ایران چه چیزی را به یمن صادر کرده است؟!
امام برای توسعه این اندیشه در ۵ آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل سازمانی راداد اما این اندیشه ناب منحصر و محدود به سازمان خاصی نیست بلکه فرهنگ و تفکر بسیجی خلاصه کاربردی شده اسلام ناب محمدی است که با خون انبوهی از مجاهدان شهید تجربه و تحقق عینی پیدا کرده و این تفکر ناب شاه‌کلید حل مشکلات دنیا و امیدبخش سعادت آخرت است و باید بر همه ابعاد سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی و مدیریتی و... کشور حاکم شود.


کد مطلب: 783076

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783076/چیزی-ایران-یمن-سوریه-صادر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com