کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت روز پروفیل ، ورق آهن و تیر آهن

2 آذر 1400 ساعت 21:18


امروزه افراد برای مصارف خود در صنعت ساخت و ساز به انواع مصالح مختلف ساختمانی نیاز دارند؛ آهن آلات از جمله محصولاتی است که کاربرد ویژه ای در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان سازی دارد. یکی از پر کاربردترین محصولاتی که در روند پروژه های ساختمانی بسیار تاثیرگذار واقع شده و کاربرد فراوانی دارد،  قوطی و پروفیل می باشد که شامل دو نوع صنعتی و ساختمانی می شود.

نکته ای که در خرید هر محصولی می بایست به آن توجه کرد، این است که پیش از اقدام به خرید می بایست اطلاعات کافی  از محصول موردنظر بدست آورد تا درنهایت خریدی با اطمینان خاطر و کیفیت مناسب انجام داد؛ از این رو افراد برای خرید پروفیل نیز به علت تنوع در نوع این محصول می بایست در ابتدا شناخت کافی از قوطی وپروفیل داشته باشند و سپس اقدام به خرید نمایند.
 

 

پروفیل چیست؟
پروفیل مقطعی توخالی از جنس آهن می باشد که در ساخت و ساز و در جهت استحکام سازه مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در شکل های مختلف و برای کاربردهای متفاوت تولید شده و در بازار عرضه می شود، اما به طور کلی می توان آن را به دو دسته صنعتی و ساختمانی در نظر گرفت.

موارد مصرفی پروفیل های ساختمانی در حوزه ساخت و ساز بوده و پروفیل های صنعتی نیز در صنایع خودرو سازی کاربردی می باشند. این محصول در ضخامت های مختلف و همچنین طول های متفاوت 6 و 12 متری تولید می شوند؛ از این رو قیمت پروفیل بر اساس ضخامت و طول آن متغیر است.

انواع پروفیل
همانطور که اشاره شد، پروفیل در نوع صنعتی و ساختمانی مورد مصرف افراد قرار می گیرد؛ موارد مصرفی پروفیل های ساختمانی اغلب در ساخت در و پنجره و نرده می باشد. در مقابل از کاربردهای پروفیل صنعتی می توان به صنایع خودروسازی اشاره کرد.

پروفیل ساختمانی
در مطالب فوق به کاربردهای قوطی ساختمانی اشاره شد. نوع ساختمانی در روش های مختلفی تولید و عرضه می شود که شامل موارد زیر می باشد:

1.روش نورد گرم: در این روش، محصول از نورد گرم شمش فولادی ساخته شده و قوطی شکل می باشد.

2. روش نورد سرد: محصول تولیدی با این روش از شکل دادن ورق های فولادی با استفاده از روش خم کردن و  پرس تولید می شود. محصولات تولید شده به وسیله این روش، در کارهای سبک ساختمانی همانند ناودانی، تیرهای تکیه گاه سقف کاذب و چارچوب درهای ساختمان مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.

3. روش مرکب: پروفیل های تولید شده با استفاده از روش های نورد گرم و نورد سرد را در این روش با یکدیگر ترکیب می کنند.

پروفیل صنعتی
پروفیل های صنعتی خاص بوده و مانند نوع ساختمانی این محصول نمی باشند. این نوع از پروفیل ها در صنایع خودروسازی، نظامی و... کاربردی هستند؛ به واسطه وجود حساسیت ایمنی در این صنایع، پروفیل های صنعتی می بایست از استانداردهای خاصی برخوردار باشند. در صنعت خودرو سازی از اشکال قوطی مربعی و مربع مستطیلی استفاده می شود.

پروفیل های صنعتی در صنایعی همچون خودروسازی، نظامی و... مورد استفاده قرار می گیرند؛ از آنجایی که مسئله ایمنی در این صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو پروفیل های تولیدی که در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرند می بایست نسبت به سایر پروفیل ها استانداردهای خاص تری را دارا باشند.

پروفیل z
نوع دیگری از پروفیل های تولید شده در بازار، پروفیل به شکل زد می باشد که در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد، این نوع پروفیل در ضخامت های 5/2 تا 3 میلی متر موجود می باشد و از لحاظ ارتفاع به پروفیل های 16، 18، 20 و 22 تقسیم بندی می شود. از پروفیل زد، در سقف سالن های عظیم همچون سوله های غول پیکر، ورزشگاه ها و همچنین پارکینگ ها استفاده می شود؛ لازم به ذکر است که از این محصول به علت حالت فیزیکی که دارا می باشد، در اتصال سایر سازه های فلزی استفاده می شود. از آنجایی که این محصول در ضخامت های متفاوتی تولید و عرضه می شود، به تبع آن قیمت پروفیل z نیز متفاوت می باشد.

قیمت پروفیل z از جمله فاکتورهایی است که برای متقاضیان این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو پیش از خرید این محصول می بایست به آن توجه کرد تا با اطمینان خاطر اقدام به خرید کرد.

قیمت پروفیل
از آنجایی که افراد همواره در خرید محصولات موردنیاز خود به دنبال محصولی با کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب هستند، از این رو پیش از آن که به خرید محصول مدنظر خود اقدام کنند می بایست عوامل بسیاری را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

قیمت پروفیل نیز در خرید این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که پروفیل در انواع و ضخامت های مختلفی تولید شده و روانه بازار می شود و تمام این مسائل در تعیین قیمت این محصول تاثیرگذار هستند.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل
همانطور که  قیمت محصولات بسیاری در کشور تحت تاثیر عواملی به صورت روزانه و حتی لحظه ای دستخوش تغییرات می شوند، قیمت انواع آهن آلات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پروفیل نیز به عنوان محصولی از دسته آهن آلات تحت تاثیر عوامل بسیار همواره دچار نوسانات قیمتی می شود.

نوسانات نرخ ارز از جمله عواملی است که بر قیمت کالاهای بسیار از جمله آهن آلات و به تبع آن قیمت پروفیل تاثیر می گذارد؛ نوسانات نرخ دلار موجب می شود تا بازار آهن نسبت به آن تغییرات واکنش نشان داده و همواره با نوسان قیمتی آهن آلات از جمله پروفیل مواجه شویم.

عامل مهم دیگری که بر قیمت پروفیل تاثیر می گذارد، ورق و قیمت آن است؛ از آنجایی که پروفیل های تولیدی در کشور از ورق تولید شده و در دسترس متقاضیان قرار می گیرند، بنابراین قیمت پروفیل تحت تاثیر نوع ورق مصرفی در تولید این محصول متفاوت می باشد و همچنین به واسطه تغییرات قیمت در بازار ورق، قیمت پروفیل و انواع آن نیز دچار تغییرات خواهد شد.

عوامل دیگری همچون هزینه حمل و نقل، تامین مواد اولیه، تورم جهانی، عرضه و تقاضا و همچنین تحولات سیاسی داخلی و خارجی را می توان تاثیر گذار بر قیمت پروفیل در نظر گرفت. نکته قابل توجه در این میان آن است که نوسانات قیمتی بازار آهن همواره از تمامی عوامل ذکر شده تاثیر نمی پذیرد و گاها تنها یکی از عوامل بر جو موجود در بازار موثر واقع می شود.

کارخانه های تولیدکننده قوطی و پروفیل
کارخانه های بسیاری در کشور در زمینه تولید قوطی و پروفیل فعالیت می کنند که می توان به کارخانه جهان پروفیل، کارخانه صدرا پروفیل، کارخانه پروفیل تهران شرق، کارخانه پروفیل

صابری، کارخانه پروفیل پایا اصفهان، کارخانه یاران و... در زمینه تولید این محصول اشاره کرد.
 

ورق و انواع آن
ورق ها یکی از کاربردی ترین محصولاتی هستند که بر اساس نوع و کاربردهایی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه وجود کارخانه های بسیاری که در زمینه تولید انواع ورق در کشور فعالیت می کنند، ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول شناخته شده است.

ورق های فولادی به طور معمول با استفاده از روش نورد تولید می شوند. نورد یکی از روش های شکل دهی فلزات می باشد. در این روش شمش فولادی از میان غلتک هایی عریض عبور می کنند و به مرور فاصله میان آنها باهم کمتر می شود تا در نتیجه ورق خروجی به ضخامت موردنیاز برای تولید برسد.

از انواع ورق هایی که در بازار موجود می باشد می توان به ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی، ورق سیاه یا ورق گرم، ورق اسید شویی، ورق آجدار، ورق ST52 و... اشاره کرد.

کارخانه های معتبر تولیدکننده انواع ورق
کارخانه های تولیدکننده بسیاری در زمینه تولید انواع ورق در کشور فعالیت می کنند که در میان آنها می توان کارخانه امیرکبیر کاشان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع هفت الماس، شرکت ورق خودرو شهر کرد، شرکت صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال و همچنین کارخانه فولاد اکسین اهواز، فولاد کاویان را به عنوان معتبرترین کارخانه ها در نظر گرفت.

نحوه خرید انواع ورق
از آنجایی که ورق ها به صورت رول و شیت در بازار عرضه می شوند و همچنین عرضه به صورت شیت نیز خود به دو صورت شیت فابریک و شیت برش خورده می باشد، از این رو متقاضیان خرید ورق می توانند برای خرید انواع ورق ابتدا با کارشناسان فعال در این زمینه مشورت کرده و از آنها مشاوره هدفمند و حرفه ای دریافت کنند و سپس به خرید ورق در ابعاد و ساختار و همچنین کارخانه مدنظر خود اقدام کنند.

مجموعه آهن پرایس
در میان مجموعه های مختلف فعال و ارائه دهنده فروش و قیمت روز انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی می توان به مجموعه آهن پرایس اشاره کرد که افراد می توانند با مراجعه به وب سایت این مجموعه از خدمات مختلفی بهره مند شوند. آهن پرایس با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراجع در بازار آهن می باشد.

متقاضیان می توانند از خدمات و ویژگی های این مجموعه در جهت دریافت قیمت انواع ورق از جمله قیمت ورق سیاه یا قیمت ورق آهن و خرید آن و همچنین از لیست قیمت پروفیل و انواع آن بهره مند شوند. وجود کارشناسان حرفه ای در این مجموعه موجب شده است تا متقاضیان بتوانند پیش از اقدام به خرید از مشاوره هدفمند آن ها بهره مند شوند و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند.

از دیگر ویژگی های این مجموعه می توان به ارائه جدول وزن آهن آلات، اخبار بازار آهن، فولاد و مسکن و همچنین اعلام هزینه حمل بار اشاره کرد. برای استفاده از خدمات مجموعه آهن پرایس می توانید به وب سایت این مجموعه به نشانی www.ahanprice.com مراجعه نمایید.


کد مطلب: 783023

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783023/قیمت-روز-پروفیل-ورق-آهن-تیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com