شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۰

کابینه سعودی، سیاست ایران را «خصمانه» خواند

سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 783021
هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست کشورهای خلیج فارس و آمریکا، سیاست ایران را خصمانه خواند و از جامعه بین‌الملل خواستار متوقف کردن ایران در «دستیابی به سلاح‌های اتمی» شد.
کابینه سعودی، سیاست ایران را «خصمانه» خواند
به گزارش جهان نيوز، هیأت وزیران عربستان سعودی (کابینه)، امروز (سه‌شنبه) از تصمیمات گرفته شده در نشست‌ مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا به ریاست عربستان سعودی استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس» گزارش کرد، در نشست امروز «بر عزم مشترک برای کمک به امنیت و ثبات منطقه، محکوم کردن سیاست‌های خصمانه [متجاوزانه] ایران و حمایت از تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تأکید شد».
 
هفته گذشته، نشست کارگروه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با ایران در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

آمریکا و اعضای شورای شورای همکاری خلیج فارسلإ ایران را به سیاست‌های «ستیزه‌جویانه و خطرناک» متهم کردند و مدعی شدند ایران از طریق آنچه آن را «نواب» ایران خواندند، از موشک‌های بالیستیک پیشرفته و پهپاد برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده کرده است. 

در بخشی از این بیانیه درباره برنامه هسته‌ای ایران آمده است: «آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند برنامه هسته‌ای ایران منشأ نگرانی‌های جدی است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان است.
Iran, Islamic Republic of
هم هیأت وزیران عربستان سعودی غلط می کند هم سران بی ادب آمریکا!
Iran, Islamic Republic of
نظامیان تروریست سعودی به همراه تروریست های خارجی از سال 2015 تاکنون در خاک یمن چه غلطی می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
سیاست‌های خصمانه [متجاوزانه] عربستان سعودی جنایتکار و به همراه امارات جنایتکار و اسرائیل جنایتکار به سرکردگی آمریکا حنایتکار و حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگر گروهای تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و یمن شرم و تاسف بار است.
Iran, Islamic Republic of
دخالت و مداخله هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست کشورهای خلیج فارس و آمریکا، در امور ایران بدون پاسخ و بدون جواب نمی گذاریم
Iran, Islamic Republic of
نجس ترین کشور در منطقه خاورمیانه فقط عربستان سعودی است.
Iran, Islamic Republic of
متحدان آمریکا در منطقه نگران سرنوشت خود هستند
احمد
Iran, Islamic Republic of
مگه كابينه هم دارن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عربستان با بمب های ممنوعه فسفری پایتخت یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰
رسانه های یمنی و شاهدان عینی اعلام کردند: در پی تشدید درگیری های اخیر میان نیروهای یمنی و ائتلاف سعودی، غربستان، مناطق مسکونی صنعاء را با بمب‌های ممنوعه و غیرمجاز فسفری هدف قرار داد.