کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اژدهای چینی به مصاف جنگنده اف-۱۶ می‌رود

2 آذر 1400 ساعت 14:28

به‌تازگی جابجایی‌های در یکی از پایگاه‌های هوایی ارتش چین رخ داده و تعدادی جنگنده چندو جِی-۷ جای خود را به مدل‌های برتر جِی-۱۰سی داده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از همشهری، در میان کشمکش‌های اخیر تایوان و ادعای این موضوع که جنگنده‌های اف-۱۶ می‌توانند رادارگریزهای جِی-۲۰ را هدف قرار دهند، ارتش چین، جنگنده‌های چندو جِی-۱۰سی (J-۱۰C) را برای مصاف احتمالی با اف-۱۶ تایوانی‌ها مهیا کرده است.

در این میان گزارش شده است که ۹ فروند جنگنده جِی-۷ای پایگاه هوایی خود را در استان گوانگ‌دونگ در شرق جنوب چین را ترک کرده‌اند و هواپیماهای جِی-۱۰سی جای آنها را گرفته‌اند.

نیروی هوایی ارتش چین معتقد است که برای رویارویی با جنگنده‌های اف-۱۶وی (F-۱۶V) ارتش تایوان همین جِی-۱۰سی کافی خواهد بود. هواپیماهایی که از نظر ظاهری هم شباهت بسیاری به اف-۱۶ دارند.

 
جِی-۱۰سی که به اژدهای نیرومند مشهور شده، نسخه ارتقاء یافته جی-۱۰بی بوده که مجهز به رادار کنترل آتش بومی، آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA) و مجهز به جستجوگر مادون قرمز تصویربرداری پی‌ال-۱۰ و موشک دور برد جدید PL-۱۵ هوا به هوا است.

این نسخه از جنگنده‌های جِی-۱۰ از آوریل سال ۲۰۱۸ به خدمت نیروی هوایی ارتش چین درآمده است. طول این جنگنده چینی ۱۶.۹ متر و فصله دو سر بال آن ۹.۷ متر است.


کد مطلب: 782995

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782995/اژدهای-چینی-مصاف-جنگنده-اف-۱۶-می-رود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com