جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وقتی ژاپن بلوف نفتی بایدن را جدی می‌گیرد

سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 782892
در حالی که خود آمریکا که پیشنهاد باز کردن ذخایر نفتی استراتژیک کشورهای واردکننده نفت را مطرح کرده، خود هنوز در این زمینه اقدامی نکرده، اما ژاپن به طور جدی به دنبال فعال کردن این گزینه است.
وقتی ژاپن بلوف نفتی بایدن را جدی می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، طی روزهای گذشته جو بایدن طی ارتباط با کشورهای عمده وارد کننده نفت در آسیا از جمله ژاپن، چین و کره جنوبی از آنها خواسته بود تا ذخایر نفت استراتژیک خود را با هدف پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی باز کند.

کره‌ای‌ها از همان ابتدا تکلیف را روشن کرده و گفتند بالا رفتن قیمت دلیلی کافی برای آنها برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت نیست، اما چینی‌ها و ژاپنی‌ها با این پیشنهاد با رویکرد مثبت برخورد کردند. در حالی که خود آمریکا که مطرح کننده این پیشنهاد است هنوز کاری در این زمینه انجام نداده و به نظر می‌رسد بلوفی بیش از سوی رئیس جمهور آمریکا نبوده، اما مقامات ژاپنی موضوع را کاملا جدی گرفته و می‌خواهند برای پایین آوردن قیمت نفت از ذخایر نفتی استراتژیک خود استفاده کنند.

البته انتشار خبر پیشنهاد آمریکا روی بازار اثر گذاشت و قیمت نفت را چند دلاری پایین آورد.

چهار منبع آگاه می‌گویند: فومیا کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اخیرا به واشنگتن این سیگنال را داده که ژاپن فقط زمانی می‌تواند از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند که با کمبود نفت مواجه شود.

البته یک منبع آگاه می‌گوید دولت ژاپن به دنبال استفاده از بخشی از این ذخایر استراتژیک است.

یک منبع آگاه دیگر نیز می‌گوید: بخش خصوصی هم دستی در ذخیره کردن استراتژیک نفت در ژاپن داشته و ممکن است مقامات با توجه به عدم وجود محدودیت در استفاده از این ذخایر دست به دامان همین انبارها شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *