پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

جریمه ۴۰۰۰ دلاری برای واکسن نزده های اتریشی

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 782883
اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.
جریمه ۴۰۰۰ دلاری برای واکسن نزده های اتریشی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از بلومبرگ، اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ای تا 3600 یورو (4000 دلار) مواجه خواهند شد.

این مجازات بخشی از اقدامات دولت اتریش برای افزایش نرخ واکسیناسیون بوده چرا که افزایش موارد ابتلا به کرونا این کشور را مجبور به بازگشت به محدودیت ها و قرنطینه کرده است.

دولت این کشور ابتدا یک وقت برای تزریق واکسن به افرادی که واکسن نزده‌اند پیشنهاد می کند. بر اساس این طرح که در فوریه اجرایی می‌شود، در صورت رد شدن این پیشنهاد، مجازات‌هایی اعمال خواهد شد.

اتریش اولین کشور اروپای غربی خواهد بود که واکسیناسیون کرونا را اجباری می کند. این کشور با یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون در منطقه، یعنی حدود 66 درصد از جمعیت واجد شرایط، متمایز شده است.

این کشور یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از آخرین موج ویروس کرونا متحمل شده است.

به گفته کارولین ادستادلر، وزیر قانون اساسی اتریش، افراد همچنین برای امتناع از تزریق دوز دوم واکسن تا 1500 یورو جریمه خواهد شد.

ادستادلر گفت: این طرح نه تنها برای این است که مردم واکسن اول را بزنند، بلکه برای این است که واقعاً به ایمن سازی کامل برسند.

این درحالی است که قبلاً اعتراضاتی علیه اقدامات جدید دولت این کشور صورت گرفته است. اقداماتی از جمله قرنطینه سراسری که از روز دوشنبه آغاز شده است.

گزارشها حاکی است که حدود 40000 نفر روز شنبه به رهبری حزب افراطی آزادی اتریش در وین تجمع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا درخصوص مشوق های مالی برای واکسن زده ها مطلبی ارائه نمیکنید. همه ی کشورها مشوق وضع کردن صرفا یک کشور تنبیه اونرا نشان میدهید.