پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

واقعیت تصویر" پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار"

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 782877
طی روزهای اخیر تصویری از کتاب فارسی سوم دبستان در فضای مجازی منتشر شده است که از پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار در چاپ جدید کتاب‌های درسی خبر می‌دهد.
واقعیت تصویر" پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار"
به گزارش جهان نيوز، در بررسی که از کتاب فارسی دانش‌آموزان پایه سوم دبستان انجام دادیم، مشخص شد که درس "فداکاران" به شرح ایثار دهقان فداکار برای نجات جان مسافران اشاره می‌کند و تصویری که براساس آن بر تن ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار) لباس پوشانده شده است مربوط به کتاب‌ چاپ امسال نیست و از سال 88 این تصویر در کتاب فارسی وجود دارد.

پیش از این و در سال 97، ماجرای پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار یکبار دیگر خبرساز و با حاشیه‌هایی همراه شده بود.

در همان ایام ممسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دراینباره توضیح داده و اعلام کردند: باید به حقیقت موضوع و اصل ماجرا دقت کنیم. مصاحبه‌ای از آقای ازبرعلی خواجوی در سال 78 وجود دارد که گفته‌اند من در آن شب کت بر تن داشتم و حین آن اتفاق کت خود را آتش زدم. دهقان فداکار، در آن شب فقط کت خود خود را آتش زد. این نقاشی با حقیقت منافاتی ندارد. واقعیت موضوع این است که ایشان بعد از آتش زدن کت خود، لباس بر تن داشته‌اند.

 این نقاشی مربوط به سال‌های پیش است و تغییری در آن صورت نگرفته است. متاسفانه برخی از رسانه‌ها به این موضوع دامن زده‌اند که نقاشی درس "دهقان فداکار" امسال تغییر یافته است. این در حالی است که این نقاشی سالهاست که به این صورت در کتاب‌ فارسی چاپ می‌شود. از 1388 تا به امروز این نقاشی به همین صورت چاپ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مگر میشود که یک دهقان در آذربایجان در سالهای سرد گذشته فقط تی شرت تنش باشد!!!
Iran, Islamic Republic of
بازی وات ساپ و تلگرام با افرادی که سواد رسانه ای کمی دارند . مردم باید یاد بگیرند که هرچیزی را که در فضای مجازی می بینند راستی آزمایی کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو که سواد رسانه ایت بالاست و بیشتر از همه مردم میفهمی و معیار راست و دروغ هستی من خودم از زبان خود ایشون شنیدم که کل لباسهاش رو اعم از کت وپیراهن درآورده و آتش زده.مسافرین قطار بهش لباس دادن اونهم بعدا..
Iran, Islamic Republic of
ای بابا . اگر کسی دانش رسانه ای داشته باشه که یه مشت کانال تگرام و واتس آپ و اینستاگرامی براش نمیشه منبع
حسن
Iran, Islamic Republic of

اینها اومدند عکس را تغییر دادند اونوقت متن را ندیدند که نوشته پیراهن خود را در آورد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...