کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عجیب ترین روش‌های قاچاق +تصاویر

1 آذر 1400 ساعت 8:23

اظهارات یک مقام مسئول درباره اقدام عجیب شرکت کره‌ای برای قاچاق کالا به کشورمان باعث شد به سراغ عجیب‌ترین حالت‌های قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر برویم؛ ترکیبی از روش‌های خلاقانه و عجیب!


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه خراسان، یکی از جاذبه های قاچاق سود هنگفتی است که کالای قاچاق برای قاچاقچیان دارد و به همین دلیل آن ها از هر روشی برای ورود اقلام ممنوعه از کالاهای متفرقه و پوشاک گرفته تا انسان و مواد مخدر استفاده می کنند تا راحت تر بتوانند این کالاها را از مرزها وارد و در کشور توزیع کنند. البته در این بین روش های عجیب و غریبی هم دیده می شود. دیروز هم دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شیوه ای که یک شرکت کره ای برای دور زدن قانون استفاده می کرده خبر داد که مورد توجه قرار گرفت. دهقانی نیا در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران گفت: «یک شرکت کره‌ای برای این که هزینه گمرکی پرداخت نکند محصولات خود را قطعه قطعه و از گمرک های مختلف به کشور وارد می کند و در داخل خاک کشورمان دوباره سرهم بندی می شود.» او مبارزه با کالای قاچاق را بسیار پیچیده تر از قاچاق مواد مخدر دانست و افزود: «مواد مخدر هر جا دیده شود قابل تشخیص است و بیشتر مردم با آن مشکل دارند اما بسیاری از کالاهای قاچاق قابل تشخیص نیست و از مبادی قانونی یا به صورت قاچاق وارد کشور شده که همین موضوع باعث پیچیده شدن شناسایی، کشف و برخورد با کالای قاچاق می شود.» در این گزارش  به نمونه هایی از روش های قاچاق انسان، کالا، ارز و مواد مخدر پرداخته ایم که برخی  به نظر عجیب و البته در بعضی موارد محیرالعقول به نظر می‌رسند.
 
قاچاق ظرف های شیشه ای به اسم قفل
یکی از راه های قاچاق اظهار دروغین و تبانی در گمرک است که نمونه های مشابه زیادی دارد اما در یکی از پرونده هایی که سال 98 به نتیجه رسید،1700 کانتینر ظرف شیشه ای و کریستالی گران قیمت با اسناد جعلی به عنوان قفل در ترخیص شد که خوشبختانه با توجه به اعلام ناظر وقت گمرکات این پرونده به مرجع قضایی ارسال و برای صاحب بار کانتینرها قرار صادر شد.
 
قاچاق با سوء استفاده از پته مسافری
مسافرانی که سفر خارجی دارند می توانند با معافیت هایی که برای آن ها در نظر گرفته شده، بدون تشریفات خاص کالا از گمرک ترخیص کنند اما سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گوی تلویزیونی اش از حفره‌های قانونی که باعث سوء استفاده عده ای شده می گوید. وی در برنامه صبح بخیر ایران گفته: «با معافیت‌های مسافری، مسافر می‌تواند با خودش مقداری جنس وارد کشور کند اما به این موضوع فکر نشده که اگر یک قاچاقچی ۵۰ نفر را هماهنگ کرد و خرج سفرشان را داد و هنگام ورود به کشور اجناس شان را دریافت کرد چه کاری باید انجام دهیم.» با توجه به برخی گزارش ها و البته تبلیغ های فضای مجازی می توان به این نتیجه رسید که این شیوه قاچاق کالا هم در حال افزایش است.
 
قاچاق موبایل با «یدک‌کش» از مرز تا تهران
یکی دیگر از شیوه های عجیب قاچاق به پرونده ای در سال 95 بر می گردد. قاچاق موبایل با حمل یک تاکسی توسط یدک کش یکی از مواردی است که از نظر مدیرکل وقت مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی هم عجیب بوده است. سیدعبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با تسنیم درباره این شیوه عجیب قاچاق موبایل گفته: «یک خودروی یدک‌کش به دفعات یک تاکسی را با خود به سمت تهران حمل می‌کرده که در نهایت در یکی از عوارضی‌ها، مأموران پلیس به این یدک‌کش که به دفعات صرفا یک تاکسی خاص را به بهانه تعمیر به تهران منتقل می‌کرده مشکوک و بعد از بازرسی، متوجه اصل ماجرا می‌شوند.» اجتهادی گفته: «راننده این یدک‌کش ابتدا سعی داشته با این بهانه که خودرو را برای تعمیر به نمایندگی در تهران منتقل می‌کند، مأموران را از بازرسی منصرف کند اما وقتی مأموران از تاکسی بازرسی می‌کنند، با انبوهی از موبایل‌های جاسازی شده داخل آن مواجه می‌شوند. در نهایت مشخص شد که این افراد در پوشش انتقال خودروی معیوب به نمایندگی در تهران، به راحتی و به دفعات محموله‌های موبایل قاچاق را از نقطه مرزی به تهران منتقل می‌کرده‌اند.» البته قاچاق موبایل با روش های عجیب دیگری مثل چسباندن 90 گوشی آیفون به دور کمر و پاها هم گزارش شده است.
 
قاچاق انسان در صندلی
یکی دیگر از قاچاق ها که به گفته دفتر مبارزه با جرایم و قاچاق سازمان ملل سود  بالایی دارد، قاچاق انسان است. به گفته این دفتر هر سال بیش از ۸۰۰هزار نفر از وطن خود به کشورهای دیگر قاچاق می شوند و بر اساس گزارش ها سود آن برای قاچاقچیان انسان بیش از ۳۲میلیارد دلار در سال است. با این حال قاچاق انسان هم شامل روش های عجیب و غریبی است که برخی از آن ها به نظر ابلهانه می آید. جا سازی انسان در صندلی خودرو، داخل داشبورد، در لوازم یدکی خودرو و چمدان مسافرتی از نمونه های عجیب قاچاق انسان است که در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است.
 
قاچاق مواد مخدر به روش های محیرالعقول
قاچاق مواد مخدر آن قدر شیوه های عجیب و غریب دارد که می توان چندین صفحه درباره روش هایی که قاچاقچیان برای قاچاق آن به کار می برند نوشت. البته برخی از این روش ها آن قدر متداول شده که حتی سریال ها و فیلم های سینمایی هم آن ها را به نمایش گذاشته اند. اما به اختصار برخی از این شیوه ها را نوشته‌ایم.
 
قاچاق به کمک بادی پَکِر‌ها: از زمانی که قاچاق موادمخدر وجود داشته، انسان همیشه از بدن خود به عنوان حمل‌کننده استفاده کرده است. بادی پَکر‌ها یا همان قاچاقچیانی که به شیوه بلع، مواد مخدر را جابه‌جا می‌کنند، در همه جای دنیا وجود دارند. البته اگر لایه پلاستیکی مواد باز شود، فرایند مرگ آغاز می‌شود و احتمال مرگ فرد بسیار بالاست.
 
انتقال مواد با نوشتن: شاید جاسازی مواد، لای صفحات کتاب‌ها، فضای میان جلدشان و ... را شنیده باشید اما در یک روش عجیب‌تر حتی قاچاقچیان تریاک را به حالت مایع درآورده و مطالبی را با جوهری آغشته به مایع تریاک نوشته بودند تا پس از رسیدن به مقصد جداسازی شود. قرار بوده با این روش محموله‌ای به وزن ۵ کیلو جابه‌جا شود.
 
روش‌های عجیب دیگر: برشمردن ابتکار‌های مرتبط با این پرونده به قدری است که نمی‌شود به همه‌شان اشاره کرد مثلا بعضی از قاچاقچیان مواد مخدر از منجنیق‌های بزرگ برای پرتاب کردن مواد مخدر از روی مرز استفاده می‌کردند. به این صورت که مواد را داخل محفظه مد نظر منجنیق می‌گذاشتند و آن را به طرف دیگر مرز می‌انداختند. جایی دیگر می‌خوانیم در سال ۲۰۰۹، نیرو‌های گشت دریایی مکزیک محموله‌ای از کوسه‌های یخ‌زده را در شهر پروگرِسو در آمریکا متوقف کردند و متوجه شدند که کوکائین درون شکم این حیوانات دریایی جاسازی شده است، اما در مواردی دیگر می‌بینیم ساده‌ترین اشیای ممکن هم خیلی وقت‌ها طعمه قاچاقچیان بوده‌اند مثل پاکت نامه، توپ فوتبال، کاغذ‌های اسکناس، کوکائین جاسازی شده در پیچ، هروئین در باتری‌های قلمی، وسط بیسکویت،خواباندن لباس در مخدرها و نمونه‌های بی‌شمار دیگر ... .





کد مطلب: 782773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782773/عجیب-ترین-روش-های-قاچاق-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com