پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۹
قانونگذار آمریکایی:

ایران خطوط قرمز آمریکا را نمی‌پذیرد

يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 782761
یک قانونگذار آمریکایی در زمینه مذاکرات آتی رفع تحریم‌های ایران گفت،ایران پذیرای خطوط قرمز آمریکا در مذاکرات آتی نخواهد بود و این گفت‌وگوها اتلاف وقت است.
ایران خطوط قرمز آمریکا را نمی‌پذیرد
به گزارش جهان نيوز، یک قانونگذار آمریکایی در گفت‌وگو با یک روزنامه صهیونیستی در زمینه مذاکرات آتی رفع تحریم‌های ایران گفت، ایران پذیرای خطوط قرمز آمریکا در مذاکرات نخواهد بود و این مذاکرات اتلاف وقت است.

«جیمز ریچ»، سناتور جمهور‌خواه ایالت «آیداهو» در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» در روز یکشنبه گفت، هر توافق (محتمل) آینده باید شامل چندین خط قرمز باشد. شماره یک، ایرانی‌ها باید متعهد شوند که هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نباشند. دوم اینکه آنها باید ازهمه غنی سازی‌ها دست بکشند، زیرا تنها یک دلیل برای این کار وجود داردو آن دنبال کردن اهداف نظامی است. در مرحله سوم نیز ایرانی‌ها باید از حمایتی که از حماس، حزب الله و سایر سازمان‌ها می‌کنند، دست بکشند.  آنها باید به قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد آزمایش موشک‌های قاره پیما وسایر سامانه‌های موشکی  متعهد باشند.

وی در ادامه به صراحت گفت که ایران چنین مواردی را نخواهد پذیرفت و نشستن پشت میز مذاکرات اتلاف وقت است.

جیمز ریچ در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه امریکا برای ایجاد یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر پس از بازگشت به برجام، گفت که این ایده «توهم‌آمیزی» است. وی گفت «اگر او فکر می‌کند که این توافق از سوی ایرانی‌ها دنبال می‌شود، در اشتباه است. این یک راهبرد شکست خورده قبل از شروع است.»

این قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در این گفت‌وگو خواستار افزایش فشار اقتصادی بر ایران شد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 1980 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس از شهریور ماه سال 1359 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکایی ها، اروپایی ها، صهیونیست ها و تروریست ها در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
روی آوردن آمریکایی‌ها به داعش و دزدان دریایی به خاطر این است که هیچ کشوری حاضر به ریسک‌پذیری در اجرای دستورهای آمریکا نیست و این موضوع عجز آمریکا و آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد.
Iran, Islamic Republic of
دست و بازوی دریادلان و سربازان خلیج همیشه فارس
پاسداران جان برکف را که قد و قامت ایران و ایرانی را تا کهکشان بالا بردند و پوزه شیطان بزرگ را به خاک مالیدند می‌بوسم.
Iran, Islamic Republic of
سادگی محض است که کسی آمریکا و اسرائیل را جدا از هم بداند و خطر یکی را از دیگری کمتر بداند. هر دو موجود پلیدی هستند که یکدیگر را تکمیل می‌کنند و یکی از دیگری بدترند.
Iran, Islamic Republic of
مذاکراه، توافق هسته ای و برجام، اقتصاد کشور راتعطیل کرد/مذاکرات وین نتیجه‌ نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در جنگ یمن 63 میلیارد دلار سلاح به آل سعود فروخته است.
Iran, Islamic Republic of
اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام بی اعتمادند
سیاست بایدن در قبال ایران هماهنگ با صهیونیست‌ها است.
بایدن در قبال ایران مطابق با میل صهیونیست‌ها عمل می‌کند.
بیشتر ایرانی‌ها بر این باورند آمریکا به توافق هسته‌ای پایبندی ندارد.
United States
بالاخره یک ذره از بالا و یک ذره از پائین خطوط قرمز همدیگر را رد کنند اشکالی نداره... منتها فقط یک ذره!!!... توافق بشه بهتره!!!