پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

مدارس مکلف به ارائه آموزش حضوری هستند

يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 782743
اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آنها غیرحضوری است.
مدارس مکلف به ارائه آموزش حضوری هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سومین مرحله بازگشایی حضوری مدارس از فردا (دوشنبه اول آذر) اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر به استقبال آموزش حضوری می‌روند و باید براساس برنامه‌ریزی مدارس که قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده است، به مدرسه مراجعه کنند.

وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی جزو عناصر اصلی فعالیت حضوری مدارس  است، دانش‌آموزان باید گروه‌بندی شوند تا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم شود بنابراین ممکن است در طول هفته دو یا سه روز یا حتی هر روز به‌صورت حضوری به مدرسه بروند.

کمره‌ای درباره اینکه برخی مدارس هنوز به خانواده‌ها اعلام نکرده‌اند دانش‌آموز باید چه‌روزی مراجعه کند، متذکر شد: با توجه به اینکه در برخی مدارس، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس زیاد است نیاز است دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس درس حضور یابند، اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است، نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آنها غیرحضوری است اما این بدین معنا نیست که در روزهای آینده مدرسه آموزش حضوری را آغاز نمی‌کند بلکه ممکن است چند روز بعد فعالیت حضوری داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علت اینکه نمی‌توانیم آموزش حضوری را تمام‌وقت ارائه دهیم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است بنابراین چاره‌ای نداریم زمان آموزش را در طول  هفته به روزهای معینی محدود کنیم بنابراین در مدارس پرجمعیت حضور در مدرسه نیمه‌وقت خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری است یا اختیاری، بیان کرد: با تکلیفی که ستاد ملی کرونا معین کرده است، آموزش حضوری آغاز شده است و مدارس مکلف به ارائه این سبک از آموزش هستند، مدارس مکلف به بازگشایی هستند و بنای آموزش باید حضوری باشد مگر برای آن گروه از دانش‌آموزانی که نوبت آموزش حضوری آنها نیست.

کمره‌ای متذکر شد: با بازگشایی حضوری مدارس، بوفه تعطیل است و دانش‌آموزان باید آب و تغذیه را از خانه همراه داشته باشند، کلاس‌های ورزش حداکثر 15نفری با رعایت ابعاد بهداشتی مجاز است و اصلی‌ترین اقدام مدارس، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه کلاس‌های درس است، اگر از سیستم گرمایشی در کلاس درس استفاده می‌شود در یک ساعت باید 10 دقیقه پنجره کلاس‌ها باز شود و استفاده از ماسک الزامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جای بسی تاسف وتعجب است بازگشایی مدارس ابتدایی ومتوسطه اول در جاییکه هیچکسی حفظ ورعایت پروتکل ها را توصیه نمیکند.
آقای سخنگوی عزیز ودوست داشتنی شما در خصوص عدم ابتلای فرزندان ابتدایی در مدارس حاضر به تضمین وتامین به اولیا هستید.
...
بازگشایی ها نتیجه فشار اربابان مدارس غیر انتفاعی وخاص برای دریافت شهریه است.
از لحاظ حقوقی سن رشد را18سال بیان نموده اند یعنی دانش آموزان متوسطه دوم هم معاف هستند اما از لحاظ بازگشایی ها دانشگاه راغیر حضوری اما مدارس را بر حضوری شدن این مدیریت در جهان بی نظیر است