کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های قالیباف به مهدی فخیم زاده

30 آبان 1400 ساعت 13:45

فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره کار جدیدش توضیح داد.


به گزارش جهان نیوز، مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از دلایلی که بازیگرانی مثل من کمتر کار می‌کنند ربطی به سیستم ندارد، بلکه سناریو‌ها بد است.

این بازیگر و کارگردان توضیح داد: بیشتر کار‌هایی که پیشنهاد می‌شود و متن آن برای من ارسال شده، فیلمنامه‌های خوبی نیستند و شخصیت‌های طراحی شده برای بازی مناسب نیستند و اگر نقش خوب باشد، قبول می‌کنم.

وی ادامه داد: آشنایی با نویسندگی و کارگردانی باعث شده تا قبل از تولید یک اثر بتوانم نتیجه کار را حدس بزنم، پس در این مدت کار‌هایی که به نظرم نمی‌توانسته نتیجه خوبی داشته باشد قبول نکردم.

فخیم زاده درباره حضور در سریال «اپیدمی» گفت: زمانی که فیلمنامه سریال اپیدمی را برای من فرستادند، نکته مثبت آن نقش متفاوتی بود که در سریال برای من وجود داشت. در این سال‌ها نقش‌های مختلفی مثل قاتل، معتاد و... بازی کردم، اما هیچ وقت تجربه نقش پزشک را نداشتم. برای همین جذب شدم.

وی درباره شخصیت خود در این سریال عنوان کرد: دکتر جهان پزشکی است که در دوران کرونا فعالیت‌های مختلفی را باید انجام دهد، این مجموعه روز‌های ابتدایی بحران کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیرو‌های جهادی که برای مقابله با آن می‌پردازند، را روایت می‌کند.

وی به فعالیت هایش در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرصتی پیش آمد و برای شبکه نمایش خانگی مشغول نگارش سریال هستم.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: به عنوان فیلمساز برای مخاطب عام کار می‌کنم و به دنبال سوژه و قصه نو هستم و به خاطر حساسیت‌هایی که دارم هنوز هم نگارش سریال تمام نشده است.

وی درباره حضورش در سریال سلمان فارسی بیان کرد: یک جا‌هایی نقل شده که فخیم زاده در سریال سلمان فارسی بازی می‌کند، اما من صحبتی با داود میرباقری نداشتم وهیچ خبری نیست و من در سلمان فارسی نیستم.

فخیم زاده با اشاره به اهمیت سفارش دهندگان در تولید آثار تلویزیونی گفت: گاهی فیلمساز بنا بر نظر سازمان و نهادی، اقدام به تولید یک مجموعه تلویزیونی یا فیلم سینمایی می‌کند که این امر اتفاق بدی نیست و می‌تواند یک جریان موضوعی را رقم بزند؛ به طور مثال فیلم «خواب و بیدار» سفارش محمدباقر قالیباف برای معرفی فعالیت‌های پلیس و نیروی انتظامی بود؛ پس تصمیم گیرندگان می‌توانند فیلم ساز را وارد یک جریان فیلمسازی کنند و در فرهنگسازی ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: پلیسی که در این سریال‌ها معرفی شد خودش به یک ممیزی تبدیل شد، در حالی که الان فیلمسازان سعی می‌کنند پلیس با لباس در آثارشان نباشد چراکه با مشکلاتی همراه می‌شوند. از طرفی یک نفر را به عنوان مشاور انتظامی می‌آورند تا کار را بررسی کند و باید طبق نظر آن‌ها کار جلو برود.

وی در توضیح خاطره ساخت سریال خواب و بیدار گفت: آقای قالیباف به من گفتند می‌خواهم یک کاری درباره پلیس بسازی؛ گفتم من کار تبلیغاتی بلد نیستم گفت فیلم تبلیغاتی نمیخواهم مردم فکر می‌کنند ما همان آژان‌های ۵۰ سال پیش هستیم و بزهکاران همان هستند، اما جرایم ما مدرن شدند و پلیس ها هم فرق کردند پس این را به تصویر بکشید تا مردم با فعالیت‌های نیروی انتظامی آشنا شوند؛ از دفتر که بیرون آمدم. در طبقه اول نیروی انتظامی، پلیس۱۱۰ بود. برایم جالب بود که همه اتفاقات ثبت می‌شود. بیشتر مردم پلیس را فقط همان پلیس‌های راهنمایی رانندگی می‌دانستند در حالی که پلیس‌های ما فعالیت‌های مختلفی دارند. این موارد نیاز به معرفی داشت و در این سال‌ها کار‌های خوبی در این زمینه انجام شد.

این پیشکسوت بازیگری و کارگردانی در پایان به بازیگران جوان توصیه کرد با حضور در چند اثر خود را بازیگر ندانند و همیشه و در همه حال در حال آموختن و رشد باشند و گفت: یک بازیگر باید مورد قبول جامعه شود، نه اینکه خودش از خودش راضی باشد.

یک بازیگر جوان با چند فیلم هنرپیشه حرفه‌ای نمی‌شود بلکه باید مداوم کار کند، مطالعه داشته باشد و آثار مهم سینمایی را ببیند؛ زمانی که ما کار خودمان را شروع کردیم آموزشگاه بازیگری نبود فقط دانشکده دراماتیک و هنر‌های زیبا بود که بیشتر هنرمندان آنجا درس خواندند، اما همیشه برای بیشتر آموختن تلاش می‌کردیم.


کد مطلب: 782722

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782722/توصیه-های-قالیباف-مهدی-فخیم-زاده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com