پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

کارشکنی مدیران روحانی در کار رئیسی

يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 782683
در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولت روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ندارند و کارشکنی می‌کنند.
کارشکنی مدیران روحانی در کار رئیسی
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در واکنش به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: گزارش دولت‌ها در ظرف زمانی کوتاه‌مدت از آغاز به کارشان موضوعی است که در دهه‌های اخیر در عالم سیاست و در برخی از کشورهای غربی باب شده است و در کشور ما هم روسای جمهور در دوره‌های گذشته چنین وعده‌هایی داده بودند که برخی از آنان به وعده‌های خود عمل کردند اما برخی هم گزارشی از عملکرد خود ارائه ندادند.

بنابراین ارائه گزارش عملکرد دولت‌ها فی‌نفسه مسئله بسیار خوبی است و خوب است که دولت‌ها گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های پیش روی خود به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، بیان کرد: به اعتقاد بنده رئیس جمهور اگر بخواهد گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، فهرستی بلندبالا از اقدامات مفید و موثر دولت وجود دارد و این دولت تاکنون کارنامه بسیار خوبی داشته است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال، ما از دولت انتظار داریم که در ماه‌های ابتدایی خود تمام توان و تاکیدش را برای چیدمان درست تیم کاری خود در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استان‌ها بگذارد تا هرچه سریع‌تر ترکیب دولت کامل شود. همچنین مسائل اولویت دار کشور مانند ساماندهی وضعیت بازار، تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و تلاش برای بهبود معیشت مردم حتماً باید از سوی دولتمردان به صورت جدی دنبال شود.

کریمی ادامه داد: البته دولت سیزدهم شرایط اطمینان بخشی را به خصوص در زمینه ذخایر کالاهای اساسی به وجود آورده است چرا که در ابتدای دولت سیزدهم وضعیت نگران‌کننده‌ای در این زمینه داشت، اما الان به وضعیت خوبی از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی دست یافتیم.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دولت درباره اقداماتش می‌تواند برای همراه کردن افکار عمومی و مردم موثر باشد. حتی در این راستا قرار بر این شد که تعامل و ارتباط رئیس‌جمهور و دولت با مجلس هم افزایش پیدا کند و در اولین فرصت قرار بر این است که رئیس جمهور برای ارائه گزارش کاری و استماع نظرات نمایندگان جلسه مشترک بین دولت و مجلس برگزار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته هیچ فردی نباید توقع داشته باشد که مشکلات عدیده کشور که محصول دولت سابق است، یک شبه حل و فصل شود.

کریمی تصریح کرد: همچنین بخشی از مشکلات ما به ساختارهای اقتصادی کشور بازمی‌گردد که باید در طی بازه زمانی بلندمدت مرتفع شود. یکسری از مشکلات هم ناشی از عملکرد سوء دولت گذشته است که خسارات سنگینی را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است. این مشکلات در چند روز و چند ماه حل و فصل نمی‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که دولت سیزدهم هنوز به طور کامل مستقر نشده است و در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولتِ روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با دولت رئیسی ندارند و حتی کارشکنی هم می‌کنند. بر این اساس نباید در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم، از آنان انتظار معجزه را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
فهیم
Iran, Islamic Republic of
خیلی مهم است و .....کاملا مشهود است