کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمون آیلتس/ جزئیات شرکت‌کردن در یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان دنیا

30 آبان 1400 ساعت 9:44


قطعا آزمون آیلتس مشهورترین و محبوب‌ترین آزمون مهارت زبان‌ انگلیسی است که در تمامی قاره‌های دنیا و در بیشتر کشورهای جهان آن را به‌ عنوان آزمونی معتبر قبول دارند.

آیلتس مشهورترین آزمون زبان در جهان است.
آزمون آیلتس یکی از مدارک مورد نیاز و شروط اولیه برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها و شرکت‌های برتر بین‌المللی در جهان است. بنابراین شرکت در این آزمون می‌تواند باعث افزایش فرصت‌های شغلی و تحصیلی شما شود. در این مطلب با ویژگی‌های این آزمون جامع و معتبر و مزایای دریافت مدرک آن آشنا می‌شویم.

آزمون آیلتس چیست؟
آزمون آیلتس (IELTS) یک آزمون بین‌المللی تعیین سطح مهارت و تسط به زبان انگلیسی است. واژه IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System به‌معنای "سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی" است. این آزمون در 110 کشور جهان و 270 مرکز امتحانی برگزار می‌شود و در هرسال بیش از 2 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. در واقع هیچ آزمون زبان انگلیسی از نظر اعتبار جهانی به رتبه آیلتس نمی‌رسد؛ به‌همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌ها، شرکت‌های برتر بین‌المللی و ملی و نیز کارفرمایان، در کشورهای مختلف دنیا مدرک آیلتس را برای اثبات سطح تسلط به مهارت زبان انگلیسی از سوی دانشجویان و کارجویان بین‌المللی می‌پذیرند.

مزایای شرکت در آزمون و دریافت مدرک آیلتس
آزمون آیلتس یک آزمون ارزیابی مهارت زبان انگلیسی است که توسط معتبرترین مراکز آکادمیک دنیا طراحی شده و مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان از جمله موسسات آموزش آکادمیک و موسسات زبان در ایران است.

در واقع نخستین و مهم‌ترین مزیت شرکت در آزمون آیلتس و دریافت مدرک این آزمون این است که شما با استفاده از یک آزمون دقیق جهانی می‌توانید از میزان دانش و مهارت زبان انگلیسی خود باخبر شوید و با استفاده از مدرک آن، این مهارت را در موارد مورد نیاز با مقاصد شغلی و تحصیلی اثبات کنید. در ادامه با برخی از مزایای دیگر دریافت مدرک آیلتس آشنا می‌شویم:



 
آزمون آیلتس شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون ایلتس این است که مهارت زبان‌آموزان را در چهار حوزه زبانی مورد بررسی قرار می‌دهد. این چهار حوزه عبارتند از: مهارت شنیداری، مهارت خواندن، مهارت نوشتاری و مهارت گفتاری یا صحبت کردن به زبان انگلیسی. برخی از ویژگی‌های هریک از این چهار بخش آزمون آیلتس را با هم مرور می‌کنیم:


منابع، سیستم امتیازدهی و کارنامه آیلتس
نمرات آزمون آیلتس بعد از محاسبه در یک بازه عددی بین صفر تا 9 قرار می‌گیرند. در این سیستم، نمره 5 به‌معنای متوسط و نمرات بالاتر از 6، خوب و بالاتر تلقی می‌شوند. معیارها در این سیستم امتیازدهی همان نمرات بخش‌های مختلف آیلتس است که مورد سنجش و محاسبه قرار می‌گیرند. نتیجه این آزمون در قالب یک کارنامه برای شرکت‌کننده در آزمون ارسال می‌شود. برخی از منابعی که آموزشگاه زبان سفیر بر اساس تجارب استادان زبان این موسسه و نیز دانشجویان آن پیشنهاد می‌کند، عبارتند از:

تعیین سطح آیلتس در آموزشگاه سفیر

موسسه زبان سفیر دارای آزمون تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی است که برای دوره‌های عمومی زبان بر روی سایت قرار دارد؛ اما تعیین سطح آیلتس تنها به ‌صورت حضوری و آنلاین و شفاهی در این موسسه برگزار می‌شود. شرکت در تعیین سطح آیلتس، پیش‌نیاز ثبت نام در دوره‌های آیلتس است و شرکت در آن با تعیین وقت قبلی از طریق تلفن و اینترنت ممکن است.

آزمون آنلاین آیلتس چیست؟
بعد از مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و نیز تعویق‌های مکرر در برگزاری آزمون آیلتس، امکان برگزاری آزمون آیلتس به‌صورت آنلاین نیز فراهم شده است که از آن با عنوان IELTS Indicator یاد می‌شود. این آزمون مشابه با آزمون کاغذی آیلتس است و دارای هر چهار بخش آزمون حضوری آیلتس می‎باشد. برای ثبت نام و شرکت در این آزمون باید به سایت  https://www.ieltsindicator.com/bookمراجعه و ثبت نام کنید.
 
ماک آیلتس؛ راهکاری برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در آزمون آیلتس
آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است که مدرک آن از سوی بیشتر دانشگاه‌ها و شرکت‌های برتر تولیدی و بازرگانی در دنیا، مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

بیشتر افرادی که متقاضی دریافت مدرک این آزمون هستند، پیش از شرکت در این آزمون تلاش می‌کنند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را با شرکت در دوره‌های آیلتس تقویت کنند. همچنین بسیاری از این متقاضیان برای تعیین سطح مهارت‌های زبانی و سنجش میزان آمادگی برای آزمون آیلتس از آزمونی شبیه‌سازی شده با عنوان ماک آیلتس استفاده می‌کنند. با این آزمون بیشتر آشنا می‌شویم.

ماک (Mock) در زبان انگلیسی به‌معنای تقلید است. ماک آیلتس نیز آزمونی است که به تقلید از ساختار آزمون آیلتس طراحی شده است و از آن برای سنجش آمادگی برای آزمون آیلتس استفاده می‌شود. این آزمون همانند آزمون آیلتس دارای هرچهار بخش سنجش مهارت نوشتاری، سنجش مهارت مکالمه، سنجش مهارت شنیدن و سنجش مهارت خواندن به زبان انگلیسی است و به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 

ویژگی‌های آزمون ماک آیلتس
مدت زمان آزمون ماک آیلتس در حدود 3 ساعت است. غیر از بخش مکالمه، باقی بخش‌ها توسط یک مصصح، بررسی و هر چهار بخش، بر اساس الگوهای آیلتس، امتیازدهی می‌شوند و مجموع نمرات نیز مانند آزمون آیلتس، عددی بین صفر تا 9 است. این آزمون همچنین دارای دو نوع است که عبارتند از:

آزمون ماک آیلتس مناسب چه افرادی است؟

آزمون ماک آیلتس آکادمیک، مناسب افرادی است که قصد آن‌ها از دریافت مدرک آیلتس، ادامه تحصیلات به‌صورت آکادمیک در دانشگاه‌های برتر دنیا و یا تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های برتر ایران است. آزمون ماک آیلتس جنرال نیز مناسب افرادی است که هدف‌شان از دریافت مدرک آیلتس، هدفی غیر از تحصیلات آکادمیک، مانند: مهاجرت و مقاصد تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و نیز گردشگری باشد.
 
شرکت‌کردن در دوره‌های آیلتس در برترین آموزشگاه ایران
آزمون آیلتس برترین آزمون بین‌المللی مهارت زبان انگلیسی است که قبولی در آن می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را دگرگون کند. قبولی در این آزمون یکی از عناصر برجسته رزومه‌های قوی است و دریافت مدرک آن، گزینه‌ها و فرصت‌های شغلی شما را افزایش می‌دهد.

آموزشگاه زبان سفیر با تکیه بر دانش و تجربه استادان برجسته خود، دوره‌های آیلتس را در سه بخش Pre-IELTS، IELTS و Post- IELTS برگزار می‌کند. بخش Pre-IELTS در آموزشگاه سفیر دارای 9 ترم 20 جلسه‌ای است. دوره‌های Post- IELTS Workshops نیز شامل ۴ دوره ۱۰ جلسه‌ای با تمرکز بر هریک 4 مهارت زبانی آیلتس به‌صورت مستقل و برای ایجاد آمادگی بیشتر برای این آزمون هستند. برای شرکت در این دوره‌ها کافی است به‌صورت حضوری به یکی از شعب آموزشگاه سفیر مراجعه کنید و یا از طریق سایت با موسسه تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.


کد مطلب: 782677

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782677/آزمون-آیلتس-جزئیات-شرکت-کردن-یکی-معتبرترین-آزمون-های-زبان-دنیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com