کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویدادهای مهم در تقویم ۱۴۰۱

30 آبان 1400 ساعت 9:31


همواره تقویم یادآور روزهای تلخ و شیرین و مناسبت های مختلف بوده است. رویدادهایی که شاید تمام مردم در سراسر کره خاکی منتظر فرارسیدن و یا گرامی داشت یک روز خاص در تقویم می‌باشند.

در تقویم نگاری از دو روش برای تعیین زمان استفاده می‌شود ، اولین روش بر حرکت خورشید و دیگری بر حرکت ماه مبتنی است و این امر از گذشته به ایجاد دو تقویم بر اساس سال ‌های شمسی و قمری انجامیده است. تقویم ایران که تقویم شمسی یا خورشیدی است  یکی از دقیق ترین تقویم های حال حاضر می‌باشد.

در تقویم 1401زمان تحویل سال، روز یکشنبه 29 اسفند ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر می باشد و نماد سال 1401 ببر است.  حیوان ببر نماد بی باکی و دلیری و نترس بودن است و کاملا در عشق و زندگی روزمره خود شتاب زده عمل می‌کند.
 


انتظار می رود در تقویم سال 1401 برای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف رویدادهای زیر رخ دهد:
- یکی از رویدادهایی که شاید تمامی مردم جهان انتظار آمدن آن را می‌کشند پایان همه گیری ویروس کرونا می‌باشد که انتظار می‌رود با فرارسیدن ایام تقویم 1401 این مهم به جهانیان اعلام شود و باعث خوشحالی مردم در سراسر کره زمین شود.

- در حوزه ورزش انتظار می رود بعد از حدود 44 سال دوری از رقابت های تیم ملی امید فوتبال ایران به بازیهای درخشان خود در دور مقدماتی به این مهم دست یابد و همچنین تیم فوتبال بزرگسالان ایران به جام جهانی 2022 قطر راه یابد.

- در حوزه علم و فناوری مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه ها، یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در کشور بوده که در استان های بزرگ و کلان منطقه های علوم پزشکی کشور ایجاد و در حال گسترش هستند. امیدواریم در سال 1401 با سرمایه گزاری درست و جامع خبر های خوبی در این حوزه به مردم ایران داده شود.

- در حوزه سیاست نیز با روی کار آمدن دولت مردمی و قوی این انتظار می رود که توافقاتی در این حوزه با کشورهای جهان صورت گیرد که یکی از این توافقات می تواند توافقنامه برجام با کشورهای 1 + 4 باشد.

با تمامی این تفاسیر امیدواریم تقویم سال 1401 در آینده یادآور روزهای شیرین و شکوفایی و پیشرفت سرزمین عزیزمان ایران در تمامی حوزه های مختف باشد تا از این سال تا سالیان درزا به عنوان سالی پر خیر و برکت یاد کنیم.


کد مطلب: 782672

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782672/رویدادهای-مهم-تقویم-۱۴۰۱

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com