کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه تنقلاتی را می توانیم در منزل درست کنیم؟

30 آبان 1400 ساعت 9:29

اگر به‌ دنبال یک میان‌وعده جایگزین برای چیپس، پفک و ذرت بو داده هستید، تهیه یک میان‌وعده آجیلی گزینه مناسبی است. هزاران تنقلات وجود دارد که می توانید با آجیل و خشکبار رویال در خانه تهیه کنید.


اگر به‌ دنبال یک میان‌وعده جایگزین برای چیپس، پفک و ذرت بو داده هستید، تهیه یک میان‌وعده آجیلی گزینه مناسبی است. هزاران تنقلات وجود دارد که می توانید با آجیل و خشکبار رویال در خانه تهیه کنید. حتی در صورتیکه حوصله آشپزی ندارید می توانید با خرید تنقلات رویال از طعم بی نظیر انواع گز و شیرینی و سوهان لذت ببرید. در اینجا با طرز تهیه تنقلات در خانه آشنا می شویم.

طرز تهیه تنقلات در خانه

در این قسمت می خواهیم طرز تهیه چند نوع تنقلات را شرح دهیم:

آجیل عسلی بو داده

با یادگیری طرز تهیه تنقلات در خانه می توانید تنقلات دلخواه خود را تهیه کنید. ترکیب بادام، فندق و گردو با خشکبار و ادویه‌های معطر یک میان‌وعده مغذی و لذیذ می سازد. آجیل و خشکبار در دستور این خوراکی سالم طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. با انتخاب گردو، یک سورپرایز مغذی خواهید داشت! گردو هم هضم را تسهیل می کند، هم قلب را تقویت می کند و هم اینکه سرشار از منیزیم است، در ضمن خاصیت ضد التهابی آن نیز شناخته شده است.

مواد لازم

دستور پخت

سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. سطح آن را کمی چرب کنید. کره را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا ذوب کنید. عسل را اضافه کرده و 2 دقیقه تا زمانی که اطراف مخلوط حباب بزند هم بزنید. بادام و بقیه مواد به جز کشمش را اضافه کنید. روی حرارت متوسط 8 دقیقه تا زمانی که آجیل ها طلایی شوند بپزید و مرتب هم بزنید. کشمش را هم اضافه کنید. بلافاصله روی سینی آماده شده پخش کنید تا کاملا خنک شود.


کوکی با جو دوسر و گردو

این کوکی یک گزینه مناسب برای افراد علاقه مند به شیرینی است. احساس گرسنگی شما را نیز برطرف می کند. گردو می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و دیابت را کاهش دهد، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که قلب را تقویت می کند و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند به کاهش افسردگی، سرطان، آلزایمر و بیماری های التهابی کمک کند. با دانستن طرز تهیه تنقلات در خانه، تنقلات را به شیوه ای که دوست دارید درست می کنید.

مواد لازم

طرز تهیه

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. 5 ماده اول را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. با همزن با سرعت متوسط هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آرد را در یک فنجان اندازه گیری خشک بریزید. با چاقو سطح آن را صاف کنید و به همراه جو و نمک به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. خوب که هم زدید کشمش و گردو را هم اضافه کنید.
1 قاشق غذاخوری از مخلوط را با فاصله سه الی چهار سانتی از هم، روی یک سینی فر که چرب شده بریزید. در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 12 دقیقه قرار دهید تا کمی طلایی شود. از فر خارج کنید؛ بگذارید 2 دقیقه بماند تا خنک شود. کوکی ها را از سینی فر خارج کنید و تا گرم است سرو کنید.

گرانولای بادام گردوی نارگیلی

گرانولا یک میان‌وعده همه‌کاره است که می‌توانید آن را به تنهایی، یا همراه با دسرها و ماست میل کنید. در این دستور با استفاده از بادام، گردو، نارگیل، تخمه آفتابگردان، جو دوسر، عسل و میوه‌های خشک، گرانولای شیرین و سیرکننده ای تهیه می‌کنید. بادام خواص فراوانی دارد و سرشار از ویتامین E، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر است. یادگیری طرز تهیه تنقلات در خانه می تواند سبک زندگی شما را متحول کند.




مواد لازم

طرز تهیه

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، جو، آجیل ها، نارگیل، تخمه آفتابگردان و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه کوچک، کره را با عسل روی حرارت ملایم ذوب کنید و مدام هم بزنید. مخلوط کره را روی مخلوط گرانولا بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود.
در یک قالب ژله بزرگ که با کره یا روغن چرب شده است، گرانولا را به طور یکنواخت پخش کنید. در طبقه وسط فر به مدت تقریبی 20 دقیقه حرارت دهید. در نیمه اول زمان پخت آن را یک بار هم بزنید. سپس گرانولا را روی سطحی بریزید تا خنک شود و میوه های خشک را با آن مخلوط کنید. می توان آن را تا 2 هفته در ظرف دربسته در دمای اتاق خنک نگهداری کرد.

اسلایس انرژی‌زای بادام زمینی

این اسلایس انرژی‌زا که مملو از کربوهیدرات‌های انرژی‌بخش، بادام‌زمینی، دانه‌ها، میوه‌ها و جو دوسر است یک میان وعده رضایت‌بخش برای عصرانه است. این اسلایس را می توان به عنوان یک میان وعده قبل یا بعد از تمرینات ورزشی نیز میل کرد. دستور منعطف آن را می توانید به سلیقه فردی خود تغییر دهید. مثلا جوانه گندم، نارگیل، چیپس شکلاتی و خرما اضافه کنید.
مهم نیست که چه چیزی اضافه می کنید، مطمئنا طعمی عالی خواهد داشت! طرز تهیه تنقلات در خانه را آموزش ببینید تا ایده های خوشمزه خود را خلق کنید.



مواد لازم

طرز تهیه

یک تابه 9 در 13 اینچی را چرب کنید. بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، کشمش، جو دوسر، برنج و جوانه گندم را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. کره بادام زمینی، شکر قهوه ای و شربت ذرت را در یک کاسه بزرگ قابل استفاده در مایکروویو ترکیب کنید. 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو با حرارت بالا بگذارید تا حباب بزند. از مایکروویو خارج کنید. وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
مخلوط کره بادام زمینی را روی مواد خشک بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. مخلوط را به ظرف آماده شده منتقل کنید. محکم فشار دهید. بگذارید حدود 1 ساعت بماند تا سفت شود. سپس اسلایس را برش دهید.
در این مطلب سعی کردیم درباره تنقلاتی که می توان در منزل درست کنیم صحبت کنیم. خوب است که با طرز تهیه تنقلات در خانه آشنا شدید و اکنون می توانید آنها را در خانه درست کنید. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.


کد مطلب: 782670

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782670/چگونه-تنقلاتی-می-توانیم-منزل-درست-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com