شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۷

هیلاری کلینتون هم نگران دلار شد

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 782627
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در نشستی در سنگاپور گفت ارزهای مجازی جایگاه دلار در سطح بین الملل را تضعیف خواهند کرد.
هیلاری کلینتون هم نگران دلار شد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از راشاتودی،‌ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016، می گوید: ارزهای مجازی پتانسیل آن را دارند که به مرور زمان کشورها را ضعیف و بی ثبات کنند.

وی طی سخنرانی در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور خواستار تلاش های مشترک کشورها برای نظارت بر این گونه دارایی ها شد.

کلینتون در سخنان خود هشدار داد که ارزهای مجازی می توانند ارزهای ملی کنونی کشورها را تحت تأثیر منفی قرار داده و جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی در کشورها را تضعیف کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: ارزهای دیجیتال یکی از حوزه هایی است که من امیدوارم کشورهای جهان توجه بیشتری به آن داشته باشند. چرا که چیزی که جذاب است استخراج ارزهای بیشتر دیجیتال برای مبادلات تجاری است و این مسئله می تواند به ضرر ارزهای ملی کشورها بوده و نقش دلار در حساب ذخیره ارزی کشورها را هم تضعیف کند، کشورها را بی ثبات کند و احتمالا این موضوع از کشورهای کوچک شروع شده و به کشورهای بزرگ تر خواهد رسید.

در حالی کلینتون اینگونه نسبت به تبعات گسترش ارزهای مجازی ابراز نگرانی کرده که قرار است روز دوشنبه قانون دریافت مالیات بر فعالیت های مرتبط با ارزهای مجازی با امضای رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی ابلاغ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
United States
سلطه ی دلار بر بازارهای جهانی تضعیف شود برای بقیه ی جهان بهتر است....متاسفانه بیت کوین که معتبر ترین ارز مجازی در جهان است هم سهامداران بزرگ آمریکایی دارد!!!
Iran, Islamic Republic of
مادر داعش پسوند خوبی برای اسمش هست
Iran, Islamic Republic of
حامی اصلی داعش را بشناسید.
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی آمریکا در عراق تا چند هفته دیگر به پایان میرسد
Iran, Islamic Republic of
تصور این عفریته در مورد ارزش پول کشورش و تسلط بر جهان شاید درسی باشد برای آنها که از خون ملت ایران تغذیه کرده اند و همچنان طلبکارند و چشم به حمایت خارجی دوخته اند
Iran, Islamic Republic of
دلار شاهرگ حیاتی اقتصاد و تسلط امریکا در جهان است و اگر سقوط کنه یا از جرخه معاملات خارج بشه سقوط آمریکا حتمی خواهد بود