جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲

در دوره مسیح علینژادها، «اردشیر زاهدی» باش

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 782524
اردشیر زاهدی، وزیر خارجه پیش از انقلاب و داماد پهلوی‌ها، روز جمعه درگذشت. او در سال‌های اخیر به دلیل برخی از مواضع وطن‌دوستانه‌اش و اذعانی که به اقتدار ایران در دوره کنونی داشت در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی شناخته شده بود
در دوره مسیح علینژادها، «اردشیر زاهدی» باش
به گزارش جهان نيوز، اردشیر زاهدی، وزیر خارجه پیش از انقلاب و داماد پهلوی‌ها، روز جمعه درگذشت. او در سال‌های اخیر به دلیل برخی از مواضع وطن‌دوستانه‌اش و اذعانی که به اقتدار ایران در دوره کنونی داشت در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی شناخته شده بود. به‌ویژه صحبت‌هایش درخصوص شهید سردار سلیمانی و تقدیر از او و مخالفتش با اعمال تحریم‌های امریکا بر ایران بیش از سایر ویژگی‌هایش در ذهن مخاطبان مانده است. کاربران توئیتر او را در زمانه‌ای که امثال مسیح علینژاد با وقاحت در کنار ترامپ و پمپئو قرار می‌گیرند و سیاست‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند، نمونه‌ای از مخالف وطن‌پرست دانستند. در ادامه مروری بر واکنش‌های کاربران داشته‌ایم.

محمد سیاه‌رودی:
‌اردشیر زاهدی داماد و وزیر امور خارجه شاه بود. بار‌ها از ایران بعد از انقلاب دفاع کرد. زمانی که خودتحقیر‌ها برای شهادت سردار سلیمانی هلهله و شادی می‌کردن، زاهدی گفت: سلیمانی یک سرباز وطن‌پرست با شرف بود. حالا زاهدی فوت شده و خودتحقیر‌ها بازم دارن هلهله و شادی میکنن! روحش شاد!

عبدالله گنجی:
اردشیر زاهدی درگذشت. مردی که انقلاب اسلامی موجب قطع منافع او شد، اما در واپسین سال‌های حیات دلش برای شهید سلیمانی می‌تپید و او را می‌ستود و به استقلال ایران امروز می‌بالید، اما اینجا کسانی از اول انقلاب با امام هویت یافتند و سر سفره امام بودند و چه‌ها نکردند. عاقبت‌بخیر ان‌شاءالله.

کاربری با نام سیدرضی:
‌اردشیر زاهدی درگذشت و جماعت برانداز و سلطنت‌طلب به واسطه ارادت او به شخصیت شهید سلیمانی و تعظیم او در برابر اقتدار ایران، مشغول هلهله و اهانت به وی هستند. هرچند سرگذشت زاهدی قابل دفاع نیست، اما با توهین و شادی دشمنان، معلوم شد او با دفاع از ایران چه داغی به دل دشمنان گذاشته بود.

کاربری با نام سپهسالار:
‏اردشیر زاهدی تجربه حضور در حکومت قبلی و دیدن حکومت فعلی را داشت. این تجربه یک دید ویژه از جزئیات گذشته به عنوان وزیر امور خارجه و دستاورد‌های امروز ایران به او داده بود که با تلفیقش با وطن‌پرستی شخصیتی قابل تحسین را درواقع بازآفرینی کرد. روحش شاد...

شاهین زینلی:
‏درگذشت زنده‌یاد اردشیر زاهدی، با مواضع میهن‌پرستانه و شرافتمندانه‌ای که در دفاع از منافع ملی ایران اعم از قدرت نظامی، نفوذ منطقه‌ای، تلاش برای هسته‌ای شدن و به خصوص اقدامات سپاه قدس و سردار شهید ‎قاسم سلیمانی داشت، برای ایران‌دوستان خسران بزرگی است. روحش شاد.

کاربری با نام شهرزاد:
‌‏اردشیر زاهدی وزیرخارجه محمدرضا شاه در ٩٣ سالگی در پاریس درگذشت. او که سال‌ها در تبعید به سر می‌برد، بار‌ها مخالفت خود با اعمال تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران را آشکارا اعلام کرده بود و با سیاست «فشار حداکثری» دولت ایالات متحده نیز مخالفت جدی داشت.

آلان ویسی:
‏خدا رحمتت کنه آقای ‎اردشیر زاهدی؛ در زمانه ریزه‌خواران مزدوری مثل مسیح‌علینژاد و اوباش فرشگرد و حرامیان مجاهد خلق، در زمانه سفیدشویی از فشار حداکثری علیه مردم کشور و توجیه ترور مقامات کشور، در زمانه دوره‌کردن ‎ایران توسط یه مشت کفتار، شرف رو معنا کردی. روحت شاد!

قیس قریشی:
‏یک تار موی گندیده ‎اردشیر زاهدی می‌ارزد به همه بی‌شرافت‌هایی که جنگ و تحریم و ترور علیه ایران و ایرانی را تبلیغ و تشویق کردند و می‌کنند. کینه نانجیب از نجیب، بی‌شرف از شریف اصلاً عجیب نیست... #مخالف_شریف

بهروز عزیزی:
‏کاش یکصدم شرف مردونگی اردشیر زاهدی رو ‎مسیح علینژاد و کاسبان تحریم داشتند. مرحوم زاهدی آنقدر شرافت داشت که تحریم‌های ترامپ رو محکوم کنه و آنقدر مردانگی داشت که حق مطلب را درباره ‎حاج قاسم سلیمانی، سرباز وطن ادا کنه.

احمد آریا:
‌اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی و وزیر امورخارجه پیشین ایران در دوره پهلوی، در سن ۹۳ سالگی در سوئیس درگذشت. او برخلاف اپوزیسیون، یک مرد وطن‌پرست بود که از اقتدار ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای دفاع می‌کرد و به صراحت اعلام کرد که به ‎قاسم سلیمانی افتخار می‌کند... روحش شاد.
 
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجيد سرابي
Iran, Islamic Republic of
در سالهاي پاياني زندگي اش علیرغم هجمه هاي دوستان و اطرافيانش ، حرف حق را زد و از جوانان ، دانشمندان و دلسوزان كشور تقدير و تشكر كرد ، درست برعكس برخي انقلابيون دو آتشه كه در سالهاي مياني و پاياني عمرشان از انقلاب ملت ايران ابراز دوري كردند ، بازنده كسي است كه روزي در محضر خدا ببيند اردشير زاهدي عاقبت به خير و بهشتي شد و برخي انقلابيون به دليل حب جاه و مقام و پول و دنيا عاقبت به شر و جهنمي شدند
عبدالله
Canada
کاربری به نام عبدالله:
جمیعا و رحمت الله و برکاته...
Iran, Islamic Republic of
عاقبت بخیری خیلی مهمه .چه مدعیانی که از قطار انقلاب ساقط شدند وچه بسا افرادی مثل اردشیر زاهدی که ان شالله عاقبت بخیر بشه.
Iran, Islamic Republic of
احسنت من در باره ارد شیر زاهدی نمی دونم چی باید بگم فقط باید دونست که خداوند با کسی عهد نکرده که تا
آخر انقلابی و ولایتی باقی بمونه و یا تا آخر ضد انقلاب باشه زاهدی هم معلوم نیست چرا اون حرفها رو زده بود
جاوید
Iran, Islamic Republic of
لابد می فرمایید افراد مورد نظر شما ضدانقلابند و اردشیر زاهدی با یک اظهار نظر مثبت در مورد سردار دلها سلیمانی عزیز انقلابی و خط امامی شده بود. یاللعجب.!!
Iran, Islamic Republic of
نه کسی نمی گوید اردشیر زاهدی ولاین و انقلابی شده بلکه دشمن انقلاب و دین نشده بود بر عکس کسانی که انقلاب و اسلام شروع کردند ولی تیغ بر روی ولایت کشیدند دوست عزیز امام ره فرمودند معیار حال فعلی افراد است هم در مورد دشمنان هم در مورد دوستان ضمنا اردشیر زاهدی تنها در مورد سردار شهیدمان سخن نکفته مخالفت با تحریم ها افشای خیانت های شاه و مخالفت با گروه هایی که از حمله نظامی به ایران حمایت می کردند حمایت از دستاوردهای ایران و قدرت بخشی به ایران
United States
زاهدی واقعا میدانست که آمریکا دارد زور میگوید!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
بهروز
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خیانت درخون زاهدی آمیخته است این ها تماما خائن وطن فروش هستند پس برایشان دلسوزی نکنید!
Iran, Islamic Republic of
یعنی امثال تو هیچ وقت حق و باطلو تشخیص نخواهند داد.؟!!
Iran, Islamic Republic of
ملاک اشخاص زمان حال آنهاست ..