کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضررِ سهام داران خرد در بورس جبران می شود؟

28 آبان 1400 ساعت 18:07

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان جبران ضرر سهام داران خرد در بورس پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه های مجلس برای رسیدگی به وضعیت بورس اظهار کرد: سعی و تلاش ما این است تمام ظرفیت مجلس را به کار بگیریم که با وظیفه نظارتی خود آنچه در حوزه تصمیمات است را تحت کنترل داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تحقیق و تفحص از سازمان بورس شروع شده و اعضای هیات هم تعیین شده و این تحقیق و تفحص کلید خواهد خورد. مواردی که مربوط به عدم اجرای قانون در سازمان بورس، ارکان، نهادها و ساختارهای بازار سرمایه بوده به ریز بررسی خواهد شد. به موراد تخلفات پرداخته خواهد شد و طبیعتا آن چیزی که در حوزه شمول قانون، اجرای قانون و استنکاف از اجرای قانون بوده در دستور کار ماست. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: به جد نظارت می کنیم و هم در حوزه سیاست گذاری به دولت کمک می کنیم تا سیاست های تدوین نکند تا با دخالت برخی وضعیت بازار سرمایه بد و نامطلوب شود. باید اجازه بدهیم بازار سرمایه با یک رویکرد منطقی و تعادلی بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا مسیر حرکت خودش را پیدا کند. هرگونه دخالت دولت و هرگونه دستور گذاری و هر روشی که نحوه کار علمی و تخصصی بازار سرمایه را خدشه دار کند قطعاً به ضرر بازار سرمایه است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه درباره اینکه آیا ضرر سهام داران خرد که سرمایه خود را در بورس از دست داده اند جبران می شود یا خیر؟ بیان کرد: اگر مواردی مربوط به تخلفات شد و بعد از گزارش تحقیق و تفحص محرز شود و دستگاه قضائی این تخلفات را تایید کند طبیعتاً بر اساس قانون عمل خواهد شد، ولی چون تازه شروع کردیم پیش‌بینی این قضیه خیلی کار آسانی نیست و باید جلوتر برویم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد که مجلس بعد از اتمام گزارش تحقیق و تفحص آن را به قوه قضائیه ارسال می‌کند و بعد از تایید قوه می‌توان به این تخلفات ورود کرد. در هر صورت همه موارد تخلفات در سازمان بورس در دستور کار ما هست و همه موضوعاتی که باعث از بین رفتن حقوق سهامداران در بازار سرمایه شده در دستور کار قرار دارد. تحقیق و تفحص از بورس اولین اقدام مهم مجلس در دولت سیزدهم است.


کد مطلب: 782500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/782500/ضرر-سهام-داران-خرد-بورس-جبران-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com