پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳۶
روز جمعه انجام شد

تجمع نجیبانه کشاورزان و مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود/ پاسخ کشاورزان اصفهانی به جریان ضدانقلاب/ دستور مخبر برای حل مشکل آب زاینده‌رود +تصاویر و فیلم

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 782487
همه کشاورزان و مردمی که امروز در تجمع شرکت کرده‌اند، حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تنها خواسته آنها، جریان زایند‌ه‌رود است.
گروه جامعه جهان نيوز: از صبح امروز چندین هزار نفر از کشاورزان و مردم اصفهان  در بستر زاینده رود و کنار پل تاریخی خواجو تجمع کردند. 

کشاورزان اصفهان که از روزهای گذشته با برپایی چادر در بستر خشک زاینده‌رود مطالبات خودشان در خصوص تعین تکلیف وضعیت کشت پاییزه را مطالبه می‌کردند.
 



فیلم

به گزارش فارس، مردم اصفهان با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی تنها مطالبه خود را زاینده‌رود عنوان کردند و نسبت به احیای زاینده‌رود، رفع مشکلات آلودگی و فرونشست تاکید کردند.

اصفهانی‌ها اعلام کردند اجازه سوءاستفاده به دشمنان برای بهره‌برداری از مطالبات‌شان را نخواهند داد و صرفا مطالبه آن‌ها مسائل آب و کشاورزی است.







 در این تجمع کشاورزان خودشان میدان‌دار بودند تا کسی نتواند از مطالبات به حق آنها سوءاستفاده کند. از نکات قابل توجه در نظر گرفتن انتظامات برای مراسم و تقدیر از مردم برای حمایت از کشاروزان بود.


 
 
گفتنی است، در سال‌های گذشته به دلیل فقدان بارش‌ها و سوءمدیریت در مدیریت صحیح منابع آب زاینده‌رود حجم آب سد زاینده‌رود به 179 میلیون متر مکعب رسیده است و آنگونه که مدیر بهره‌برداری سد اعلام کرده در صورت عدم مدیریت مصرف و ادامه بارش‌ها به صورت فعلی حجم سد تنها جوابگوی 2 ماه آینده مردم اصفهان خواهد بود.

 
پاسخ کشاورزان اصفهانی به جریان ضدانقلاب
به گزارش تسنیم، در شرایطی که کشاورزان اصفهان از یک هفته پیش به صورت مسالمت‌آمیز و بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و موارد سیاسی، در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود در محل پل خواجوی اصفهان تجمع کرده‌اند، صبح امروز، این رودخانه خشک، شاهد حضور هزاران نفر از مردم اصفهان بود که نسبت به عدم جریان این رودخانه معترض بودند.

تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود از هفته گذشته آغاز شده و بر اساس اعلام آنها، صبح امروز، تجمع مردم اصفهان به منظور حمایت از جریان زاینده‌رود با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد.

بنا بر بیانیه‌ها و توصیه‌های اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف کشاورزان و سایر چهره‌های اصفهان، این تجمع بدون هرگونه قصد سیاسی و صرفاً در حمایت از جریان رودخانه‌ای برگزار شد که سال‌هاست با بی‌مهری دچار مشکلات مختلفی شده است.
جریان رودخانه زاینده‌رود طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح آب، از یک رودخانه پرآب دائمی با نوسانات مختلفی مواجه شده و این موضوع، مشکلات بسیاری را برای مردم و کشاورزان اصفهان ایجاد کرده است.

مشکلات مالی قابل توجه کشاورزان اصفهانی که معیشت آنها را دچار اختلال کرده، از مهمترین مشکلاتی است که این روزها شاهد آن هستیم.

از سوی دیگر به دلیل خشکسالی قابل توجه بستر خشک رودخانه، موضوع فرونشست شهر اصفهان، آثار تاریخی این شهر و سایر نقاط استان، رفته رفته جدی تر شده و زنگ خطری را در این زمینه به صدا در آورده است.

جمعه هفته گذشته، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مشکلات زاینده‌رود و حوضه آبریز اصفهان به این شهر سفر کرد و در جریان مشکلات کشاورزان اصفهان قرار گرفت. وی در جمع کشاورزان اصفهانی قول داد که خواسته عدالت توزیع آب در جای جای استان‌های مرکزی کشور محقق شود.

به گفته سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان مقرر شده مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان از طریق صنایع، تامین و در صندوق سازگاری با کم‌آبی به جهاد کشاورزی تحویل شود تا بین حقابه‌داران تقسیم شود.

وی درباره آب آشامیدنی استان اصفهان و کاهش فشار و تنش در تامین آن نیز بیان کرد: قرار شده است مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل سامانه دوم آبرسانی اصفهان تخصیص یابد.

استاندار اصفهان پیرامون خروجی تصفیه خانه‌های جنوب و شمال اصفهان تصریح کرد: طرح‌های تکمیلی این تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده بهینه و هرچه بهتر از پساب در نظر گرفته شده است تا از آن برای بهره‌گیری در صنعت کشاورزی استفاده کرد و برای هر یک 400 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.


جلوگیری از سیاسی‌کردن و به حاشیه کشاندن موضوع زاینده‌رود
در شرایطی که از هفته گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و جریان‌های سیاسی خاص، به دنبال به حاشیه کشاندن موضوع تجمع امروز کشاورزان اصفهانی و تحصن چند روز گذشته آن بودند، با هوشیاری این کشاورزان هیچ گونه حاشیه‌ای در جریان برگزاری این تجمع صورت نگرفت.

در جریان این تجمع شعارهای مختلف حمایت از نظام جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه از سوی کشاورزان سر داده می‌شد و این موضوع باعث شد اجازه هرگونه سوءاستفاده بیگانه از تجمع امروز کشاورزان اصفهانی داده نشود.

یکی از کشاورزان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تجمع اعتراضی مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود اظهار داشت: تنها خواسته ما، جریان دائمی زاینده‌رود و پایان خشکی رودخانه‌ای است که معیشت و زندگی مردمان مرکز کشور را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه بنده هم حامی نظام و هم پدر دو شهید هستم، تصریح کرد: همه کشاورزان و مردمی که امروز در تجمع شرکت کرده‌اند، حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تنها خواسته آنها، جریان زایند‌ه‌رود است.

محرابیان وزیر نیرو هفته گذشته در جمع کشاورزان اصفهان با بیان آنکه کشور ما کشوری است برخاسته از انقلاب اسلامی، در مسیر امام، در مسیر شهدا و خاری است در چشم همه دشمنان این مرز و بوم، بیان کرد: ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که دشمنان اسلام، دشمنان امام و خط انقلاب از مشکلات ما سوء استفاده کنند. من به عنوان عضوی از مردم هر نوع تفرقه افکنی را محکوم می‌کنم و به عنوان زبان گویای تک تک شما عرض می کنم که تجمع ما برای پیشرفت ایران است.

وی ادامه داد: تجمع ما در مسیر رشد کشور و رشد انقلاب است، ما ایستاده ایم که حق خودمان را بگیریم چرا که مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی ایجاد عدالت بوده، ما اجازه نمی‌دهیم دشمنان این مرز و بوم و اسلام از مشکلات ما خوشحال شوند.

نگرانی از خشکی زاینده‌رود، این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم ایران تبدیل شده است. فرونشست شدید در نقطه نقطه استان اصفهان، نگرانی از فروریختن آثار تاریخی ارزشمند به‌جا مانده از صدها سال گذشته و همچنین مشکلات ناشی از معیشت کشاورزان اصفهانی از مهمترین معضلاتی است که رسیدگی به وضعیت رودخانه زاینده‌رود را بیش از گذشته، مورد تأکید قرار می‌دهد.

فیلم

دستور مخبر برای حل مشکل آب زاینده‌رود
معاون اول رئیس‌جمهور به وزرای نیرو و جهادکشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل آب حوضه آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت
United States
کسی کاری از دستش بر نمی آید!!!! خشکسالی و گرمایش کره زمین یعنی همین.....!!!!
United States
8 سال پیش یک نفری گفت آب ما هم به مذاکرات وابسته است و مسخره اش کردند. الان مجبورند که تقصیر را گردن گرمایش زمین بیاندازند.
Iran, Islamic Republic of
جناب ! خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اب نیست نمی شود . مگر اب رودخانه حق ابه ندارد قنات نیست که با نیروی انسانی درست می شود .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
به‌قول روحانی تحریمی‌م آب نداریم کدخدا کجایی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آب نیست و زردکوه بی برف وباران و آقای وزیر آب ا ز کجا بیاورد این نتیجه بی مدیریتی است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
پترو شیمی ،پالایشگاه، فولاد و ذوب آهن و تمام تاسیسات آب بر را به سواحل خلیج فارس انتقال دهید مشکل حل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
خوب خشکسالیه
مطالبه از مسئولین هم باید معقول باشه این دیگه چه مطالبه ای هست؟
الان مثلا دولت چیکار میتونه بکنه؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
زرنگ بودند دیگه. از بی آبی کره گرفتند.
1500 میلیارد تومان پول برای کشاورزان گرفتند.
1500 میلیارد هم برای شبکه آبرسانی.
جمعا 3000 میلیارد تومان.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت حوزه آبریز زاینده رود غلط بوده و کار رو به اینجا رسونده
Iran, Islamic Republic of
چرا از سال ۹۲ پیگیر این حق نبودن؟
Iran, Islamic Republic of
تمرکز صنایع اب بر در اصفهان و عدم تغییر الگوی کشت منشا این مشکلات است. تطابق پذیری با شرایط کم ابی ناشی از تغییر اقلیم باید در دستور کار مردم . مسئولین باشد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سال 1383 به اصفهان سفر کردم. در نزدیکی باغ پرندگان، شالیزار داشتند.
شالیزار وسط کویر؟؟؟
صنایع آب بر مانند فولاد هم که به اصفهان برده شد.
چرا؟؟؟
حامدی
Iran, Islamic Republic of
آب زاینده رود از استان چهارمحال و بختیاری از چشمه کوهرنگ تامین میشه حالا چشمه خشک شده با اعتراض چیزی حل نمیشه. خدایا باران رحمتت را ببار
حامدی
Iran, Islamic Republic of
بیش از نصف استان چهارمحال که مبدا آب است مردمش با مشکل آب شرب مواجه اند .آنوقت استانهای همجوار می خوان کشاورزی کنند.
Iran, Islamic Republic of
شهر اصفهان به خاطر قطع حق آبه اصفهان از بالادست داره نشست می کنه داداش....!!!
فرید
Iran, Islamic Republic of
پس انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران چی شد
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
کسی حق ندارد جلوی آب زاینده رودسد بزندبعدصاحبش بشد این آب طبق سند75درصدمال کشاورزان زحمت کش هست این آب زاینده رود هست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of

این آب حق هموطنان ما در چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.
Iran, Islamic Republic of
93 درصد استان چهارمحال در حوزه آبریز رود کارون هست و ارتباطی با زاینده رود نداره. رودخانه زاینده رود یک عارضه طبیعی زمین بوده که هزاران سال قبل از سکونت انسان، جریان داشته و کسی حق نداره به بهانه های مختلف در مسیرش سدسازی کنه
بهنام
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ۱۰۰ درصد آب زاینده رود از چهارمحال و بختیاری تامین میشه صرفا جهت اطلاع.
رستم
Iran, Islamic Republic of
پس حق آبه کشاورزان چهارمحالی چی میشه ؟
رستم
Iran, Islamic Republic of
استان چهارمحال وبختیاری یه استان محروم از لحاظ امکانات . لطفا به این استان رسیدگی کنید .
حبیب
Iran, Islamic Republic of
سلام
با احترام به تمامی مردم شریف اصفهان ، دادا خشکسالی و بارش کم‌ یعنی همین مواظب باشید و بدانید دشمنان خارجی و داخلی از این کارها نهایت سوء استفاده رو می کنند چه بخواهید چه نخواهید !!!
Iran, Islamic Republic of
دم همه شون گرم .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
سوران
Iran, Islamic Republic of
.
تنهاترین راه برای حل بحران حذف ذخیره سازی سد می باشد تا اگر آبی بود همه استفاده کنند و اگر نبود هم همه استفاده نکنندتا معترضی نباشد. و در خروجی اصفهان یک سد کوچک تنظیم آب برای ماندگاری آب تاسیس شود.تا شاید مشکل فرو نشست اصفهان حل شود.ذخیره سازی سد اصلی منوط به بودن آب در رودخانه باشد.
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
گرمایش زمین و خشکسالی به جای خود
ولی امااااان از مدیریت و تدابیر غلط....
Germany

نکنه همتون از قشر مرفه و استخر دار هسین؟ اگه آره ، ...خدا به راه راست هدایتتون کنه انشاءالله
Germany
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
.
از واکسن برکت چه خبر.