پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۹
حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

از مذاکره‌کنندگان کشورمان می‌خواهیم در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیایند/ امروز تدبیر علوی در دولت و شمشیر علوی در قوه قضائیه بروز پیدا کرده است

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 782486
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری برگزار شد.
از مذاکره‌کنندگان کشورمان می‌خواهیم در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیایند/ امروز تدبیر علوی در دولت و شمشیر علوی در قوه قضائیه بروز پیدا کرده است
به گزارش جهان نيوز، نماز جمعه این هفته تهران ( ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد. 

علی اکبری در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: انسان‌های پارسا و متقی که به آن‌ها وعده بهشت داده شده در نثر کلام الهی خوشبختی‌های ابدی حاصل یک زیست دریافت می‌کنند.  قرآن کریم با دو ویژگی، این بهشتیان سعادتمند و پارسایان خردمند را معرفی می‌کند و فرموده این افراد اهل سحر و راز هستند، اندکی از شب را استراحت می‌کنند و بسیاری از وقت را به راستی با حضرت حق می‌پردازند و هنگام سحرگاهان حالت استغفار و مغفرت ‏ از خداوند دارد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: دوم سعادتمندان این گونه مشخص می‌شوند این افراد کسانی هستند که بخشی اموال و امکاناتی که خداوند به آن‌ها روزی داده را برای نیازمندان در نظر می گیردند و بخشی از آن را به آن‌ها اختصاص می‌دهند. طبع انسان متقی طبع احسانی است که این ویژگی در معارف قرآنی معرفی شده و در کلمات اولیای خدا و در بیان روشن پیامبر اعظم به عنوان مواسات نشانه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های بسیار دیدنی و دلپسند جامعه ایمانی و یکی از ویژگی‌های جامعه انقلابی، مسئله مواسات است که بر اساس عقد اخوت است. این اکسیر اعظم روابط بین به این معناست که افراد مومن موظف هستند بر اساس اخوت ایمانی با جان و و آبرو و مال و سایر امکاناتی که در اختیار دارند در موارد نیاز به یکدیگر کمک کنند.

حاج علی اکبری با اشاره به زندگی حضرت ابوالفضل عباس و امام جعفر صادق (ع)  گفت: در بین بزرگان دینی یکی از بهترین الگوها، علمدار کربلا است. او با همه هستی و دارایی خود مواسات کرد و در قیام کربلا از هیچ کمکی دریغ نکرد. امام جعفر صادق (ع) دوستداران خود را با دو ویژگی مهم مشخص کرده است. ویژگی نخست نماز اول وقت و ویژگی دوم مواسات است.

بهترین راه برای نزدیک شدن به امام عصر (عج) مسئله مواسات است
حاج علی اکبری تصریح کرد: این حق مومنین بر عهده یکدیگر است، مواسات بین این دو ویژگی قرار گرفته و کارگزاران نظام هم باید با مردم، مواسات داشته باشند. بهترین راه برای نزدیک شدن به امام عصر (عج) مسئله مواسات است. هر چقدر مردم بیشتر به هم کمک کنند نوعی دعوت عملی از امام زمانمان است و خود حضرت عرض در نامه شیخ مفید این موضوع اشاره کرده‌اند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مشکلات این روزهای کشور بیان کرد: مشکلات کشور مثل کرونا و مسائل معیشتی جان و مال و ثروت افراد را در خطر قرار داده، در این موضوع باید تمام مومنین رزمایش مواسات برگزار کنند، همانطور که رهبر انقلاب به آن اشاره و تاکید داشتند. این رزمایش باید مستمر و ادامه‌دار باشد، جامعه ما نیز در این موارد از خود ظرفیت‌های به‌سزایی نشان داده، اما تحقق گسترده آن نیازمند همکاری همگانی است و همه باید در این رزمایش شرکت کنند.

تفکر بسیجی یک تفکری برای دور نگه داشتن استعمارگران از بلاد اسلامی است
وی گفت: امام خمینی (ره) تفکر بسیج را اسلام ناب محمدی معرفی می‌کنند و ریشه آن را در تمام حرکت‌های مصلحانه انبیا می‌دانند همچنین در نظر امام تفکر بسیجی یک تفکری برای دور نگه داشتن استعمارگران از بلاد اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تفکر بسیجی، شخص، صنف، قشر، جنسیت، زمان و مکان و مرز نمی‌شناسد از شهید فهمیده تا شهید لندی از شهیده سهام خیام سوسنگردی تا شهیده فاطمه اسدی سنندجی از همت و باکری و زین الدین و متوسلیان تا صیاد و بابایی و ستاری از کاظمی آشتیانی تا علی محمدی و رضایی نژاد و احمدی روشن و فخری زاده از دانشجویان شهید دانشگاه تهران ۱۳ آذر تا دانشجویان خط امام از شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت و جهاد سازندگی تا جانبازان سرافراز که تماما ذیل تفکر بسیجی و تربیت شده آن هستند.

حاج علی اکبری بیان کرد: تفکر بسیجی مرز ندارد و جهان شمول است وقتی نام شهید چمران و شهید سلیمانی برده می‌شود یا نامی از شهدای مقاومت همچون شهیدان عماد مغنیه و ابومهدی المهندس برده می‌شود یا بزرگانی همچون سید حسن نصرالله و شیخ عیسی قاسم و شیخ ابراهیم زکزاکی و عبدالملک الحوثی تماما با عنوان قافله سالار عرصه بسیج شناخته می‌شوند.

تفکر بسیجی وقتی در عرصه مدیریت ورود پیدا می‌کند، شعار «ما می‌توانیم» تحقق می‌یابد
وی افزود: بسیج یک حرکت احساسی نیست بلکه دارای یک عقبه عظیم و اندیشه فرازمند است. همچنین کتاب بسیج، قرآن کریم و نقشه راه آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است. از این رو بسیج، تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره خورد دائماً معجزه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: هر جا اندیشه بسیج وارد شود آن مکان جای دیگری خواهد شد و فضای دیگری پیدا خواهد کرد هرجا عمل آتش به اختیار و کار خود جوش و تمیز و قانونی با عبور از ساختار‌های معیوب و کهنه اداری صورت گرفت تفکر بسیجی در آن حضور دارد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: تفکر بسیجی وقتی در عرصه مدیریت ورود پیدا می‌کند شعار «ما می‌توانیم» تحقق می‌یابد که آن را می‌توان در عرصه‌های جنگ سخت همچون دفاع مقدس تا عرصه‌های جنگ نرم و همچنین در میدان‌های پیچیده دیپلماسی هرکجا که حضور داشته است یک عامل مهم کامیابی برای پیش بردن جامعه و سیاست هاست.

وی ادامه داد: امروز تفکر بسیجی در سطح کلان و حکمرانی جمهوری اسلامی بیشتر حس می‌شود اکنون دولت مردمی و انقلابی در راس امور قرار دارد و کشور را با تمام مشکلات و سختی‌هایی که داشت بر عهده گرفت، اما بعد از گذشت سه ماه توانست با تفکر بسیجی کشور را به یک ساحل آرام برساند و دولتی جوان و انقلابی تشکیل دهد.

تمام مسئولین امر به وظایف خودشان به درستی عمل کنند
حاج علی اکبری با اشاره به زلزله های اخیر کشور و آرزوی سلامتی برای زلزله زدگان ادامه داد: با تمام برادران و خواهرانی که در زلزله هرمزگان و اندیکا دچار خسارت‌هایی شدند، ابراز همدردی می‌کنیم و خواستار آن هستیم که تمام مسئولین امر به وظایف خودشان به درستی عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان در این سه ماه در دولت مردمی مشاهده کرد، گفت: در تمام عرصه‌ها اگر تفکر بسیجی ورود پیدا کند نتایج مثبتی خواهد داشت که این موضوع را در این سه ماه می‌توان در دولت مردمی و انقلابی از واکسیناسیون گسترده عمومی تا بحران بنزینی که به وجود آمده بود مشاهده کرد.

حاج علی اکبری افزود: همچنین در محیط‌های بین المللی و نگاه به شرق و پیوستن به پیمان شانگ‌های و آماده شدن برای ورود به استیفای حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای را می‌توان از تفکرات بسیجی وار دولت کنونی دانست و امیدوار هستیم که مهار گرانی و اعتبار بخشی به پول ملی و ثبات در بازار سرمایه و روند تولید و رفع موانع اصلاح ساختار‌ها و مبارزه با فساد با همین تفکر اتفاق بیفتد نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت که اگر دولتمردان بر این عهد پایبند باشند نصرت الهی بر آن‌ها فرود خواهد آمد.

از مذاکره‌کنندگان کشورمان می‌خواهیم در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیایند
خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای که همواره تفکر بسیجی خودشان را به اثبات رسانده اند باید همین تفکر را در ادامه مذاکرات هسته‌ای حفظ کنند و در برابر ظرفیت خواسته‌های نابجای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس هسته‌ای هم توجه‌ای نکنند و با صلابت و قدرت مذاکره را تا استیفای حق ملت ایران برای رفع تمامی تحریم‌ها ادامه دهند.

وی ادامه داد: شما تفکر بسیجی را در قوه قضاییه می‌توانید مشاهده کنید رئیس قوه قضاییه با ساختار و آرایش قوی وارد این عرصه شده است تا با تفکر بسیجی با فساد مبارزه کند. از این رو تدبیر علوی را در دولت و شمشیر علوی را در قوه قضاییه می‌توان مشاهده کرد همچنین مجلس انقلابی با طراوت و نشاط به میدان آمده است و کار‌هایی انجام داده که قابل تقدیر است از تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تا تصویب طرح جهش تولید مسکن و طرح جوانی جمعیت و همچنین پیگیری موارد فساد قابل تحسین است.

حکم رهبر انقلاب برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به وجود آوردن یک تفکر بسیجی در عرصه فرهنگ بود
حاج علی اکبری با بیان اینکه باید تفکر بسیجی در ساختار کلی کشور وارد شود که این نیازمند همکاری همگان در این عرصه است، گفت: مجموعه بیانات رهبری در دیدار با نخبگان همه ناظر بر این تفکر بسیجی است، زیرا اگر تفکر بسیجی وارد ساحت علم شود مشکلات کشور حل خواهد شد و باعث شکسته شدن مرز‌های علم می‌شود و همچنین این تفکر باعث می‌شود زبان فارسی زبان علم دنیا شود.

وی افزود: حکم رهبر انقلاب برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم بسیار مطلوب برای به وجود آوردن یک تفکر بسیجی در عرصه فرهنگ بود و این افراد تازه نفس در گام دوم انقلاب می‌توانند این تفکر را در عرصه فرهنگ تسریع دهند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: درخت طیبه و طاهر تفکر بسیجی در منطقه و جهان در حال تنومند شدن است. این حرکت در مناطق گوناگونی از جهان و منطقه در لبنان، حزب الله در فلسطین، جهاد و حماس در عراق، حشد شعبی در سوریه، قوات وطنیه در افغانستان مقاومت ۲۰ ساله مردم مظلوم افغانستان در یمن، انصارالله را می‌توان مشاهده کرد.

همچنین این تفکر به منطقه اکتفا نشده بلکه امتداد آن را در نیجریه می‌توان دنبال کرد که این بستر به دنبال تنگ‌تر کردن فضا بر ابرجنایتکار قرن است.

حاج علی اکبری بیان کرد: جهان به زودی با تفکر بسیجی از شر تفکر صهیونیسم رها خواهد شد این درحالیست که آن‌ها این مورد را بعید می‌دانند، ولی این یک سنت الهی است و اتفاق خواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.
حرف زدن امروز راحت است
جواب فردا را دادن سخت است
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی مسئولین امر به وظایف خودشان به درستی عمل نکردند و هنوز هم نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
باشمشیر دو لبه چرا فساد وگرانی را گردن نمیزنید؟
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
محمد حسام
Canada
چی شده جهانتیغی دوباره با حاج علی اکبری رفیق شدی.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین آمریکا تحریم‌های هواپیمایی ماهان را تمدید می‌کند/ آمریکا جنایتکار، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.
Iran, Islamic Republic of
حرف های کلی و کلیشه ای که هزاران بار گفته شده و فایده ای هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
وقتب امام جمعه فساد ستیز لواسان رو برکنار میکنید و این شعار هارو میدید .، یعنی چه؟!!!