پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قالیباف: فقر نه طبیعی است نه اجتناب ناپذیر

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 782422
با سازوکار‌های جدید و نوآوری در عرصه‌های اقتصادی امکان پیاده‌سازی عدالت اجتماعی در جامعه وجود دارد.
قالیباف: فقر نه طبیعی است نه اجتناب ناپذیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، همایش سراسری مدیران کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کشور با سخنرانی محمد باقر قالیباف در محل دفتر مرکزی این کمیته برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز این نشست با تشکر از دست اندر کاران کمیته امداد و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم «اسدالله عسکر اولادی» گفت: قانون اساسی در چند اصل وظیفه ما را به خوبی بیان کرده است، نظام تامین اجتماعی حوزه مسکن و آموزش و پرورش در روح قانون اساسی دیده شده و اصل ۲۹ و ۳۰ ساختاری را بر عهده مجلس قرار داده است تا در فرایندی سلامت، مسکن و پوشاک را تامین و نیاز‌های اساسی را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: روح قانون اساسی، رفع نیاز‌های اساسی است و وظیفه سنگینی برای مجلس یازدهم در این خصوص تعریف شده است. ما مکلف هستیم که با همه وجود، عضوی از مجموعه کمیته امداد باشیم.

قالیباف گفت: موضوع فقر از نگاه اسلام نه طبیعی و نه اجتناب ناپذیر است و چنین فهمی از فقر وجود ندارد. با سازوکار‌های جدید و نوآوری در عرصه‌های اقتصادی امکان پیاده‌سازی عدالت اجتماعی در جامعه را داریم و نباید تسلیم فقر و غنا در جامعه شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با حکمرانی و تصمیم‌سازی‌های درست و تلاش مضاعف نباید بگذاریم فقر در جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود:کمیته امداد در حوزه مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی گام‌های بلندی را برداشته و باید استعداد‌های بالقوه افراد که به دلایلی بالفعل نشده را شناسایی کنیم و با رفع موانع در این حوزه جهت محرومیت زدایی تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
فقر اجتناب ناپذیر است و عده ای باید فقیر باشند...‌ولی چقدر؟؟؟!!!