جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

سقوط پیشرفته‌ترین جنگنده ارتش انگلیس

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 782386
یک فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ انگلیس چهارشنبه شب پس از برخاستن از روی ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه سقوط کرد اما خلبان این جنگنده جان سالم به در برد.
سقوط پیشرفته‌ترین جنگنده ارتش انگلیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که خلبان انگلیسی جنگنده اف ۳۵ که از روی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به پرواز در آمده بود در طی یک عملیات معمولی بر فراز دریای مدیترانه مجبور به اجکت شد.

به گفته منابع وزارت دفاع انگلیس، خلبان توانسته به موقع از جنگنده خارج شود اما جت رادارگریز ۱۰۰ میلیون پوندی در جریان این حادثه به دریا سقوط کرد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت که این حادثه اندکی پس از برخاستن جنگنده اف ۳۵ رخ داد اما علیرغم این حادثه، پروازهای عملیاتی و آموزشی دیگری که شامل این جت ها می شد در حال حاضر ادامه دارد.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت هم اکنون بعد از انجام یکه ماموریت طولانی مدت در اقیانوس هند و آرام در حال بازگشت به انگلیس است.

هم اکنون هشت و ۱۰ فروند از جنگنده های اف ۳۵ انگلیس و آمریکا بر روی این ناوهواپیمابر مستقر است.

انگلیس ۴۸ فروند از جنگنده های اف ۳۵ را به ارزش ۶ میلیارد پوند تا سال ۲۰۲۵ از شرکت لاکهید مارتین آمریکا خریداری کرده است که تاکنون ۲۴ فروند از این قرارداد تحویل انگلیس شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الهی شکر