پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روایت رسانه آمریکایی از ایده اروپا و آمریکا برای «توافق موقت» با ایران

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 782382
یک رسانه آمریکایی گزارش داد متحدان اروپایی واشنگتن ایده توافق هسته‌ای موقت با ایران را مطرح کرده‌اند و آمریکا نیز رژیم صهیونیستی را در جریان این ایده قرار داده است.
ایده اروپا و آمریکا برای «توافق موقت» با ایران
به گزارش جهان نيوز، پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که متحدان اروپایی آمریکا ایده توافق موقت با ایران را پیش کشیده‌اند و رژیم صهیونیستی نیز از طریق آمریکا در جریان این ایده قرار گرفته است.

خبرنگار پایگاه خبری اکسیوس در سرزمین‌های اشغالی به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که جیک سالیوان اخیراً «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را در جریان ایده توافق هسته‌ای موقت که هدف آن زمان خریدن طرف‌های غربی در مذاکرات با ایران است، قرار داده است.

به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، پیشرفت‌های چشمگیر برنامه هسته‌ای ایران باعث نگرانی طرف‌های غربی شده و آنها می‌خواهند از طریق ایده توافق موقت، این پیشرفت‌ها را متوقف کنند.

منابع آمریکایی به پایگاه خبری اکسیوس گفته‌اند که بر اساس ایده توافق موقت، آمریکا و متحدانش در برابر متوقف کردن هریک از گام‌های هسته‌ای از سوی ایران (مثلاً توقف غنی‌سازی 60 درصدی)، بخشی از منابع مالی مسدود شده ایران را آزاد خواهند کرد و یا معافیت‌هایی را برای ورود کالاهای بشردوستانه به ایران در نظر خواهند گرفت.

پایگاه خبری اکسیوس در ادامه این گزارش به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرد که مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ایده توافق هسته‌ای موقت مخالفت کرده و در عوض خواستار تلاش آمریکا و متحدان اروپایی‌اش برای صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.

مقامات ایرانی طی هفته‌های اخیر بارها تأکید کرده‌اند که طولانی شدن مذاکرات و «مذاکره برای مذاکره» را نمی‌پذیرند و ایران صرفاً با هدف رفع همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، در مذاکرات وین حضور خواهد یافت.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام خودش کلا موقت و در دست افرادی مثل ترامپ بازیچه بود حالا میخواهند آن موقت هم نباشد!!!