پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عرضه رانا پلاس نیمه اتوماتیک در ابتدای سال آینده

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 782293
مدیر پروژه توسعه رانا پلاس از عرضه این خودرو با گیربکس نیمه اتوماتیک از ابتدای سال آینده خبر داد.
عرضه رانا پلاس نیمه اتوماتیک در ابتدای سال آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایکو پرس، حمیدرضا حاجی اسماعیلی، عنوان کرد: نظر به استقبال بازار از خودروی رانا پلاس گیربکس دستی با موتور TU5، در مرحله نخست این پروژه، تجهیز راناپلاس به گیربکس شش سرعته دستی با موتور ارتقا یافته TU5 پلاس در دستور کار قرار گرفت که ضمن تجهیز آن به سقف شیشه‌ای، استفاده از فرمان برقی نیز با هدف کسب حداکثری رضایت مشتری به این خودرو افزوده شد. در مرحله دوم نیز، طراحی و توسعه رانا پلاس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) با موتور TU5 پلاس در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه طراحی و تولید رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)، تولید انبوه این محصول را در سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی و تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه از این محصول به عنوان نمونه اولیه برای انجام کالیبراسیون تولید شده که در ادامه آزمون‌های ارزیابی طراحی نیز بر آن اعمال خواهد شد. 

مدیر پروژه رانا پلاس نیمه اتوماتیک، بهبود در بخش تعویض دنده محصول را از جمله تفاوت با نوع رانا پلاس دانست و گفت: مکانیزم تعویض دنده راناپلاس AMT به صورت چرخشی بوده که ضمن سادگی در عملکرد و استفاده توسط راننده، دارای طرح جدید و جذابی است. هم چنین قابلیت تعویض دنده به صورت دستی توسط راننده از طریق افزودن بازوهایی در دو طرف پشت غربیلک فرمان فراهم شده تا در صورت نیاز استفاده شود. این قابلیت با هدف کاربرد راحت‌تر و جذابیت بیش تر در رانندگی در برخی خودروهای لوکس اتوماتیک تحت عنوان «تیپ‌ترونیک» تعبیه می‌شود.

به گفته وی، در ارتقای خودروی رانا پلاس از پنج دنده به شش دنده و سپس به شش دنده نیمه اتوماتیک AMT، با توجه به ارتقای عملکرد موتور از TU5 معمولی به TU5 پلاس، مزیت‌هایی برای محصول ایجاد شده که سبب راحتی و رضایت بیشتر در رانندگی خواهد شد. 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *