پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
باقری:

باقری: لغو موثر تحریم های آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش رو است

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 782088
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست مجازی با معاونان وزرای خارجه روسیه و چین تصریح کرد: لغو موثر تحریم های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش رو است.
لغو  تحریم‌های آمریکا یک ضرورت مذاکرات است
به گزارش جهان نيوز، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با «سرگئی ریابکوف» و «ما ژائوسو» معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین درباره مذاکرات پیش رو برای لغو تحریمها گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ارتباط ویدئویی با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و جمهوری خلق چین و همسویی مواضع سه کشور در موضوعات مختلف بین المللی، سیاست اصولی سه کشور در ترویج چندجانبه گرایی، مقابله با یکجانبه گرایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه گرایی است.

باقری ضرورت لغو همه تحریم های مغایر با برجام و اقدامات متناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ به صورت قابل راستی آزمایی و در راستای انتفاع اقتصادی ایران از عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را شرط لازم موفقیت مذاکرات پیش رو برشمرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به رایزنی های اخیر در کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا در خصوص مذاکرات آتی اظهار داشت:لغو موثر تحریمهای غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش رو است. 

معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین نیز در این تماس ویدئویی ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی ها و هماهنگی ها بین سه کشور در موضوعات مختلف، اقدام یکجانبه آمریکا در نقض توافق و اعمال مجدد تحریمها بر ضد ایران را عامل اصلی بروز مشکلات موجود بر سر راه اجرای توافق ایران و ۱+۵ دانستند.

گفتنی است، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در توئیتی نوشت: امروز نشست مجازی مفیدی با شرکای چینی و روسی داشتم؛ با تاکید بر همسویی سه کشور در مقابله با یکجانبه گرایی و تقویت همگرایی در مذاکرات پیش رو، مجددا تصریح شد آمریکا باید همه تحریم‌های غیرقانونی را لغو کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بایدن جان اجازه ی فروش محدود نفت ایران به چین و آزاد کردن ۳/۵ ملییارد دلار از طلبهای ایران از یکی از کشورهای بدهکار را صادر کرده که البته زیاد رسانه ای نشد.... برای شروع بد نیست....