چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی؛ ۴ شیوه جذاب برای فروشگاه‌های اینترنتی

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 781891
خبرگزاری ایسنا، از رشد 284 درصدی خرید اینترنتی در ایران به دلیل شیوع کرونا خبر داده است. با رونق خرید آنلاین در میان مردم، کسب و کارهای زیادی به فکر حضور در فضای دیجیتال و گسترش نام خود در میان طرفداران خرید اینترنتی هستند. اما حضور در فضای آنلاین، بدون داشتن دانش تبلیغات در این حوزه، به سختی منجر به افزایش فروش خواهد شد. دانستن تکنیک‌‌های مختلف بازاریابی به شما کمک می‌کند در میان رقبایتان بدرخشید و فروش بهتری را تجربه کنید.

در این مقاله همراه ما باشید تا با 4 روش جذب مخاطب یعنی سئو، اینفلوئنسر مارکتینگ، گوگل ادز و تبلیغات ریتارگتینگ، آشنا شویم.   
 
 
1- سئو؛ پایدارترین روش افزایش فروش برای آنلاین ‌شاپ‌ها
اهمیت سئو نسبت به هر روش تبلیغاتی دیگر بیشتر است. با این حال عده زیادی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، به دلیل زمان‌بر بودن بهینه‌سازی سایت، از صرف انرژی برای آن، صرف نظر می‌کنند. اگرچه برای رسیدن به جایگاه مناسب در کلمات کلیدی مورد نظر، باید بازه زمانی حدوداً 6 ماهه‌ای را در انتظار سپری کنید. اما با رسیدن به صدر نتایج جستجو برای مدت‌زمانی طولانی به انتخاب اول کاربران تبدیل می‌شود. تقویت سئو به شما کمک می‌کند در موتور جست و جویی با آمار 96 هزار سرچ در ثانیه، به راحتی جای پای خود را محکم کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از مطالعه ادامه این مطلب، ابتدا به صفحه سئو چیست در وبسایت آکادمی وبسیما، سری بزنید. در این صفحه به مباحث مرتبط با سئو را در قالب پادکست، کتاب، مقاله و ویدیو به صورت کاملا رایگان، دسترسی خواهید داشت.

سئو به سه بخش سئو تکنیکال، سئو محتوا و لینک‌سازی تقسیم می‌شود. ساده‌ترین و کاربردی‌ترین بخش آن را می‌توان سئو محتوا دانست. در صورتی که صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، بهتر است از این پس، تولید محتوای صفحات مختلف وبسایت را بر اساس استانداردهای سئو انجام دهید تا جایگاه شما در صفحه نمایش  Googleارتقا یابد.

منابع یادگیری تولید محتوا در فضای وب به صورت پراکنده و گسترده وجود دارند. اگر به دنبال یک دوره جامع و کامل تولید محتوا می‌گردید، پیشنهاد ما به شما، دوره آموزشی تولید محتوا آکادمی وبسیما است. شما با شرکت در این دوره، مسیر تولید محتوای ارزشمند و استاندارد را یاد می‌گیرید و می‌توانید با تولید محتوای ارزشمند، رضایت مخاطبان را به دست آورده و فروش خود را افزایش دهید.

2- اینفلوئنسر مارکتینگ؛ تبلیغات را به افراد تاثیرگذار بسپارید!
ریش‌سفیدهای دوران قدیم، این روزها جایشان را به افراد تاثیرگذار یا به اصطلاح Infulencer داده‌اند! اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست. در زمان گذشته هم توصیه ریش‌سفیدان و بزرگان جامعه به انجام یک عمل، افراد را به سوی آن هدایت می‌کرد. این روزها هم جایگاه اجتماعی خاص برخی فعالان مجازی، سبب می‌شود توصیه‌های آن‌ها افراد زیادی را به انجام یک عمل خاص هدایت کند.


اینفلوئنسرها معمولا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و با میزان متفاوتی از دنبال‌کننده، وجود دارند. این افراد در ازای دریافت هزینه، خدمت یا کالا، برند یا محصولات شما را تبلیغ می‌کنند و آگاهی از برند شما را در میان افراد جامعه افزایش می‌دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند با هزینه نه چندان بالا، تعداد زیادی مخاطب برای شما جذب کند و فروش وبسایت فروشگاهی شما را در بازه زمانی مشخص، افزایش دهد.

3- گوگل ادز، تبدیل جستجوگران اینترنتی به مشتری
بر اساس تحقیقی از وسایت کلاچ (Clutch) حدود یک سوم از کاربران گوگل پس از جست و جو در این موتور جست و جوی قدرتمند، به صورت مستقیم بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند. آن‌ها درباره دلیل خود از این کار می‌گویند: "بر روی تبلیغات کلیک می‌کنم چرا که مرا مستقیما به خواسته‌ام می‌رسانند."

تبلیغات در Google Ads یک روش دیگر برای افزایش فروش سایت‌های فروشگاهی است. در این روش، در ازای پرداخت هزینه به گوگل، صفحات خاصی از سایت شما برای مدت مشخصی در نتایج اول گوگل، دیده خواهند شد. اگرچه این روش نرخ تبدیل مشتری بالایی دارد، اما تاثیر آن مقطعی است. به شکلی که با تمام شدن زمان کمپین تبلیغاتی گوگل ادز شما، احتمالا به قعر نتایج گوگل برمی‌گردید و از کسب مشتری جدید، باز می‌مانید.

اگر دیده‌شدن در نتایج جست‌وجو را به عنوان روش تبلیغات خود انتخاب کرده‌اید، میان سئو و گوگل ادز، سئو گزینه پایدارتر و بصرفه‌تری است. شما می‌توانید با شرکت در بهترین دوره آموزش سئو مباحث بهینه‌سازی سایت را یاد بگیرید و بدون صرف هزینه اضافی برای تبلیغات، در نتایج گوگل، بدرخشید.

4- تبلیغات ریتارگتینگ، کسب درآمد از بازدیدکنندگان خاموش سایت!
تبلیغات ریتارگتینگ یکی دیگر از راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی است. جالب است بدانید تنها 1 درصد از افرادی که برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شوند، اقدام به خرید می‌کنند! کمپین‌های Retargeting راه حل ما به شما برای بازگرداندن 99 درصدِ دیگر به وب‌سایت هستد.

در تبلیغات ریتارگتینگ، یک شرکت واسطه، Cookie بازدیدکنندگان سایت شما که بدون انجام عمل خرید از وبسایت خارج شده‌اند را استخراج می‌کند. سپس محصولاتی را که کاربر از آن‌ها دیدن کرده و احتمالاً به آن‌ها علاقه‌مند است، در قالب تبلیغات بنری به او نشان می‌دهد. به این ترتیب، احتمال بازگشت افراد به وب‌سایت و خرید از شما چندبرابر خواهد شد.
 

بهترین روش افزایش فروش اینترنتی چیست؟
در این مقاله، 4 مورد از راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی  معرفی کردیم. بهتر است پیش از انتخاب هر تکنیک، ابتدا کسب و کار خود را در نظر بگیرید. معمولاً سئو مناسب کسب و کارهایی‌ست که به دنبال نتایج پایدار هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مخاطبان اینستاگرامی شما مناسب است. تبلیغات با گوگل ادز برای افرادی که به دنبال نتیجه‌گیری سریع هستند کاربرد دارد و ریتارگتینگ، بیشترین تاثیر را بر روی بازگرداندن مشتریان پیشین شما خواهد گذاشت.

تکنیک‌های ریتارگتینگ و گوگل‌ادز، به دلیل هزینه‌های بالا، معمولا نیاز به ارتباطات گسترده با شرکت‌های واسطه دارند. اما اگر کسب و کار کوچکی دارید و مایل نیستید در ابتدای راه بودجه هنگفتی برای تبلیغات کنار بگذارید، بهترین راه افزایش نرخ فروش، توجه به سئو است. بهینه‌سازی سایت برای مدت طولانی شما را در مرکز توجه کاربران وب قرار می‌دهد و موفقیت زیادی در زمینه فروش ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با تمرکز بر روی سئو سایت فروشگاهی خود، بدون دریافت کمک از شرکت‌های تبلیغاتی، فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

شما از چه روش‌هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنید؟ نوبت شماست تا راه های دیگری برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را معرفی کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *