جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

پس‌لرزه‌های افشاگری چمران

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 781773
یکی از اعضای شورای شهر پنجم نسبت به افشاگری رئیس شورای شهر جدید تهران درباره تعداد اتوبوس‌های شهر تهران در پایان دوران مسئولیت این شورا واکنش نشان داد.
پس‌لرزه‌های افشاگری چمران
به گزارش جهان نيوز، پس از افشاگری جالب مهندس چمران، رئیس شورای شهر جدید تهران مبنی بر اینکه اصولگرایان تهران را با ۶ هزار اتوبوس تحویل شورای پنجم دادند و اکنون تنها ۲ هزار اتوبوس در تهران فعال است! محمود میرلوحی، عضو شورای سابق به این افشاگری واکنش نشان داد.

میرلوحی در مصاحبه با امتداد با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های تحویلی به ما ۵ هزار بوده –نه ۶ هزار- به این ادعا می‌پردازد که از آنجا که عمر تمام این ۵ هزار دستگاه، یکسال بیشتر از عمر استاندارد بوده (۱۱ سال به جای ۱۰ سال!) ما اقدام به نسبت به فیلتر و سالم‌سازی این ناوگان کردیم!

او سپس در توجیه جایگزین نشدن اتوبوس‌ها و کاهش آنها از این می‌گوید که تحریم‌ها و کرونا موجب شده مشکلات عدیده‌ای برای شورای شهر اصلاح‌طلبان بوجود بیاید.

میرلوحی در دفاعیات خود همچنین به برخی اقدامات محدود شورای سابق مبنی بر افزودن چند صد دستگاه اتوبوس در مراسم مختلف و نیز امضای قرارداد اتوبوس‌های برقی نیز اشاره می‌کند.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه به مقولاتی مثل آرای کم برخی منتخبان شورای جدید اشاره کرده و با اشاره‌ای تلویحی به افشاگری چمران می‌گوید: به نظر می‌رسد که فشار روانی روی دوستان وجود دارد!

*دقت شود که میرلوحی دست آخر توضیح نمی‌دهد که چرا اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند ناوگانی که از شورا و شهرداری قبل از خود تحویل گرفته‌اند را به خوبی اورهال و جایگزین کنند؟!

که البته پاسخ این سؤال، مشخص است و به ناکارآمدی و حاشیه‌گردی سیاسی اصلاح‌طلبان شورای پنجم برمی‌گردد.

چه اینکه کسانی که نصب‌العین خود را نقد قالیباف، گرانفروشی به مردم و یا اسم‌گذاری‌های پر حاشیه بر روی معابر قرار داده بودند و بخشی از وقتشان به مناظره علیه قالیباف یا محکوم شدن به زندان و شلاق به دلیل کذب گویی می‌گذشت (اشاره به محکومیت شخص میرلوحی به جرم دروغگویی علیه قالیباف) علی‌القاعده وقت بیشتری برای خدمت به مردم و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نداشته‌اند.

تجربه شورای شهر پنجم و شهرداری ناکارآمد و پر حاشیه آن، عبرتی است که تمایز میان "رأی بد و رأی خوب" و تأثیرات ملموس آن در زندگی مردم را آشکار می‌کند.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انصافا این را قبول داریم که اتوبوس ها قابل استفاده نبودند طوریکه ما را یاد اتوبوس های افغانی مینداخت
Iran, Islamic Republic of
مشغول تغییر نام خیابانها بودند.
Iran, Islamic Republic of
برای نمایش توانایی شورای قبل باید به نامگذاری خیانها اکتفا کند!