شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۱

اغلب زباله‌گردی‌ها از سر نیاز و محرومیت نیست/ بدون گدا بودن تبریز به همت مردم محقق شده است

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 781749
توکلی‌زاده گفت: اینکه یک عده‌ای از سر محرومیت و نداری به سمت زباله‌گردی می‌روند را نفی نمی‌کنیم اما اغلب آن‌ها از سر نیاز نیست و بخش عمده آن به شکل سازمان یافته و باندی رخ می‌دهد.
اغلب زباله‌گردی‌ها از سر محرومیت نیست
به گزارش جهان نيوز، امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با دانشجو، اظهار کرد: به آمارهای فعلی که در خصوص کودکان زباله گرد و همچنین کودکان کار اعلام می‌شود نمی‌توان تکیه کرد اما در مجموع آمارهای رسمی و غیر رسمی با یکدیگر فاصله خیلی تندی ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم در شهر تهران و هم در برخی شهرها و استانهای دیگر با چالش کودکان کار و کودکان زباله گرد مواجه هستیم و در راستای کاهش این کودکان بعضی جاها برنامه‌های خوبی دارند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در اکثر جلسات از شهر "تبریز" به عنوان "شهر بدون گدا" یاد می‌شود و این به همت مردم اتفاق افتاده است و مردم خودشان از طریق خیریه‌ها و صندوقهای محلی که دارند با کمک نهادها و دستگاه‌های اجرایی، توانسته‌اند موضوع را فرهنگسازی کنند.

بحث کودکان متکدی از کودکان کار جداست
توکلی زاده تاکید کرد: بحث "کودکان کار" از "کودکان متکدی" جدا است اما پیوستگی و پیچیدگی‌های زیادی هم دارند.
وی همچنین یادآور شد: اینکه یک عده‌ای از سر محرومیت و نداری به سمت زباله‌گردی می‌روند را نفی نمی‌کنیم اما بدانیم که اغلب آن‌ها از سر نیاز و محرومیت نیست و بخش عمده آن به شکل سازمان یافته و باندی رخ می‌دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: برای ما همان تعداد کمی هم که از سر نیاز و محرومیت به دنبال زباله‌گردی می‌روند و به این کار روی می‌آورند برای ما زجرآور و آزار دهنده است و حتما باید برای آن تدبیری بیندیشیم.

اغلب کارگاه‌های بازیافت در مناطق پرآسیب پایتخت واقع شده‌اند
توکلی زاده خاطرنشان کرد: موضوع زباله گردی باندی یک پیوستگی با بازیافتهای اطراف شهر و کارخانجاتی که مواد اولیه خود را از ضایعات تامین می‌کنند دارد.

وی تاکید کرد: برخی از ضایعاتی ها هستند که انبارهایی را در اطراف شهر تهران ایجاد کرده و معمولا این قبیل گاراژها در نقاط پر آسیب مثل خلازیر واقع شده‌اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: در جایی مثل خلازیر گفته می‌شود که نزدیک به ۴ هزار گاراژ برای خرید ضایعات وجود دارد.

توکلی زاده گفت: جمع آوری ضایعات توسط زباله‌گردها سود کلانی برای عده‌ای خاص در بر دارد و این افراد با هم تفاهم کرده‌اند که کار را با یکدیگر جلو ببرند و حتما یکی از ابزار آن‌ها کودکان زباله‌گرد هستند.

وی تاکید کرد: افرادی که به طور سازمان یافته در بازیافت ضایعات فعالیت دارند، برای پیشبرد کار خود از حضور مجموعه‌ای از گروههای مختلف نیازمند مثل کودکان و ... استفاده می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: باید با کمک معاونت خدمات شهری و همچنین مسئولان حوزه پسماند و کسانی که در بخش جمع‌آوری زباله شهر تهران کار می‌کنند، یک نظام بهم پیوسته را تعریف کنیم که در نهایت آسیبی به نام زباله‌گردی را کاهش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد مهدی اسلامی واقعی
Canada
راست میگه این بنده خدا، واسه تفریح و سرگمی میرن تا کمر تا سطل ذباله
Iran, Islamic Republic of
خیلی بده که ما ایرانی ها درباره هر چیزی نظر میدیم. دقیقا یکی از همین مراکزی که داره این زباله گردها رو سازماندهی میکنه نزدیک خونه ماست توی محله افسریه تهران اونم توی یه کارگاه متروکه که فکر کنم بیشتر از چند تن پلاستیک و کاغذ داره از این زباله گردها خرید میشه و روزی چند صدنفر میان اونجا برای فروش زباله هاشون
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بنظر من از سر سرگرمی نیست اما از نیاز و در اوردن در امدی هست اگر هم در این کار برخی شرکت ها و یا گروهها باندی عمل می کنند و درامد دارن اینو دیگه باید شهرداری با کمک نیروی انتظامی باهاشون برخورد کنه تا ادامه پیدا نکنند
whnr
Iran, Islamic Republic of
به نظرم جناب توکلی لازمست یکبار مطالبی را که بیان کرده اند را مجددا مطالعه کنند تا متوجه اشتباه خود در تشخیص علل و عوامل کودکان کار و
زباله گرد بشوند. شاید اگر تعدادی کتاب فلسفه بخوانند در حل این نوع مشکلات و آسیب ها و تشخیص درست به ایشان کمک شایانی کند
با عرض پوزش
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دو تا عنوان کتاب فلسفی که در تشخیص علل کودکان کار کمک میکنه و چکیده ای از اونهایی که خوندید رو بگید ما هم آشنا بشیم
Iran, Islamic Republic of
این کارها و ظهار نظر کردنها دوست عزیز نیاز به خواندن کتب فلسفی نداره در خیابون بگردی می تونی این جماعت رو ببینید که دارن کار می کنند
whnr
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اقای توکلی از امار و عدد خارج بشید و وارد واقعیت های جماعه بشید با بهتر بوتنید کار کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر از سر نیاز نیست اما از سر در امد شرافتمندانه که هست میخوان کار خلاف نکنند و از راه درستش در امد داشته باشن شما کار بهشون بده اونها هم قول میدن که دست از رباله گردی بردارن البته باید دونست اینها رو که خود شهرداری میگه طلای کثیف که شرکت های زیادی دارن روشس کار می کنن