شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اجرای تمامی طرح های فم بتن با سبک ترین و بهترین کیفیت توسط شرکت هما فوم بتن

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 781576
یکی از پرکاربرد ترین موارد در ساخت انواع ساختمان ها استفاده از فوم بتن می باشد. درواقع فوم بتن به واسطه بافت سبک و مقاوم خود به یکی از محبوب ترین مواد برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان سازی تبدیل شده است.

شرکت هما فوم بتن با هشت سال سابقه کار، مجری طرح های فوم بتن وسازنده دستگاه های تک فاز وسه فاز وسازنده منو پمپ فوم بتن می باشد که به ارائه خدمات اجراي فوم بتن درتمام نقاط تهران با کيفيت کم نظير می پردازد.
 
کاربرد فوم بتن در ساخت و ساز چیست ؟
کاربرد فوم بتن در ساختمان سازی بسیار وسیع است یکی از موارد بسیار پر کاربرد دیوارهای یکپارچه هستند.

معمولاً از فوم بتن ها با سیستم قالب بندی مدولار برای دیوارهای یکپارچه و همینطور خانه استفاده می شود. این محصول برای دیوارهای سردخانه و گرمخانه و حتی سالن هایی که عایق صدا هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع پس از قالب بندی فوم بتن ها به صورت یکپارچه در جهت عمودی ریخته می شوند و یا از قالب های مخصوصی استفاده می شود.

یک سری دیوارهای پیش ساخته پنلی نیز وجود دارد. این مدل از بتن ها عایق خوبی هستند و برای پوشش لوله های حرارتی و برودتی نیز استفاده می شود.

در موتورخانه ها و همینطور اتاق های آکوستیک نیز به واسطه عایق بودن بتن سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن ها معمولاً روانی زیادی دارند و از این محصول برای پر کردن حفره ها و پایدارسازی آنها استفاده می شود و بر روی انواع لوله ها و تونل ها و سایر نقاط استفاده می شود. این دستگاه پرکننده سبک به عنوان جایگزین خاک محسوب می شوند.

دستگاه فوم بتن چیست؟
حتما برای شما هم سوال است که دستگاه فوم بتن چیست ؟ دستگاه فوم بتن برای تولید و تامین مخلوط فوم بتن استفاده می شود و در لیست وسایلی است که در سایت های ساختمانی از آن استفاده می شود.

بتن فوم در واقع به واسطه میکسر فوم بتن ساخته می شود و در نهایت وزن سبکی دارد و به نوبه خود نقش عایق را ایجاد می کند.

به واسطه دستگاه فوم بتن که عامل فوم است می توان ترکیب خوبی با خمیر سیمان به صورت مکانیکی ایجاد کرد.

این ترکیب به واسطه سیستم پمپاژی که در دستگاه فوم بتن دیده می شود در محل ساخت و یا محیط پروژه ریخته می شود.

در پاسخ دقیق تر به سوال، دستگاه فوم بتن چیست، باید بگوییم که فوم بتن به دید وزن سبک و سازگاری که با محیط زیست دارد می تواند به میزان گسترده ای در ساخت و ساز استفاده شود.

فوم بتن ها دارای ویژگی های مقاومتی بالایی در برابر آتش هستند و دستگاه فوم بتن سبب می شود که فوم بتن ها بتوانند چگالی کم و مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشند و از سوی دیگر زمان سرویس دهی طولانی تری را در بر بگیرد.

نگهداری از دستگاه فوم بتن آسان است. به هر صورت این ماده ارزشمند به واسطه یک دستگاه ویژه ساخته می شود.
 
 
نحوه استفاده از دستگاه فوم بتن چگونه است؟
دستگاه فوم بتن که نام دیگر آن ماشین بتن فوم است در واقع دستگاهی است که برای اختلاط فوم بتن استفاده می شود و دارای یک بخش میکسر پیشرفته به نسبت دستگاه های بتن ساز قدیمی است و سبب تولید فوم بتن می شود.

دستگاه فوم بتن بر اساس میزان قدرت و ویژگی و برندهایی که دارد دسته بندی های مختلفی را شامل می شود.

اجزای دستگاه فوم بتن شامل میکسر، مونو پمپ، واحد فوم ساز، بالابر سیمان، تابلو برق و کمپرسور و شاسی است.

حال سوال اینجاست که روش کار دستگاه فوم بتن چیست؟ و در واقع به چه صورت عمل می کند.

مرحله اول:
مربوط به ساخت مواد پر کننده است و نیاز است که میکسر دستگاه حرکت نماید و ماسه بادی و سیمان را با آب ترکیب کند این گزینه بسیار مهم است که سطح یکنواختی از ترکیب ایجاد شود.

مرحله دوم:
پس از آن نیاز است که از بخش کف برای کف ساز استفاده شود و رقیق سازی صورت بگیرد در واقع یک سری سطح کفی ایجاد می شود که از پمپ هوا و لوله های مخصوص استفاده می کند.

مرحله سوم:
گام بعدی مربوط به یکنواخت سازی سیمان و هوا و آب است و نیاز است که حباب هایی که ایجاد می شود سطح مقاومت و پایداری خوبی در فوم بتن ها ایجاد نماید.

این سطح به طور کلی بر اساس ملاط ارزیابی می شود.

مرحله چهارم:
پس از اینکه مخلوط آماده شده نیاز به عملکرد پمپ و پمپاژ است به طوری که باید طبق ضخامت در نظر گرفته شده پمپاژ صورت بگیرد.

افزودنی بتن چیست؟
برای اینکه بتن ها در شرایط خاصی ساخته شوند نیاز به یک سری افزودنی است. این مواد شامل مواد شیمیایی یا معدنی می شود که بر اساس اختلاط بتن به صورت درصدی اجرا می شوند و درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه می شود.

در واقع به این واسطه برخی از خواص بتن به صورت مطلوبی تغییر می کند. مواد افزودنی بتن بسیار متنوع هستند.

تولید افزودنی بتن در چند حالت صورت می گیرد؟
به طور کلی تولید افزودنی فوم بتن در دو دسته شیمیایی و معدنی دیده می شود. در ادامه به ارائه تعریف کامل این دو روش و نحوه تولید این مواد از  طریق هر یک از |آن ها پرداخته شده است.
 

تولید افزودنی بتن با مواد شیمیایی
اولین گروه از این دسته مواد افزودنی کاهنده آب مانند روان کننده ها و فوق روان کننده ها هستند. به طور کلی سه هدف در تولید این بتن ها وجود دارد.

هدف اول اینکه سبب می شود نسبت آب به سیمان کاهش یابد و کارایی ثابت داشته و مقاومت بالاتری در بتن ایجاد می شود.

دسته دوم افزایش مقدار سیمان به جهت کاهش دمای هیدورا پتاسیوم سیمان است که برای بتن های حجیم بسیار مهم بوده و سبب کارایی ثابت در بتن می شود. دسته سوم نیز سبب افزایش کارایی برای آسان کردن پر کردن مقاطع غیر قابل دسترس می شود.

گروه دوم این افزودنی ها مواد مضاف هوازا است. مواد افزودنی حباب ساز به موادی گفته می شود یک سری حباب های عمدی ریز هوا در بتن ایجاد می کند.

ساختار حباب ها باید مناسب و پایدار باشد. مواد حباب زا با آهک موجود در سیمان در مجاورت آب ترکیب می شود و حباب های ریز تولید می گردد.

دسته سوم مواد افزودنی کندگیر کننده است. در واقع این مواد ها با هدف ایجاد تاخیر در گیرش بتن استفاده می شوند. عملکرد آن نیز به شکل مخصوصی است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *