پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
قالیباف:

تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود مشکل بورس باقی است

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 781405
باید حمایت از سهامداران خرد در بازار سرمایه انجام شود. ثبات در بورس توقع و انتظار ما از وزارت اقتصاد و اموردارایی است.
تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود مشکل بورس باقی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، محمد باقر قالیباف در پایان و جمع بندی جلسه گزارش وزیر اقتصاد و اموردارایی درباره بازار سرمایه گفت: براساس سیاست‌های دولت قبل مردم به این بازار اعتماد کردند و ما شاهد این بودیم که تعداد سهامداران از چهار یا پنج میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسید که بسیاری از این سهامداران هم سهامداران خرد می‌باشند.
 
وی گفت: مردم سرمایه اضافی خود را وارد بورس نکردند بلکه سرمایه‌های ضروری خود را فروختند و به بورس آوردند؛ بنابراین دولت و مجلس در قبال سرمایه‌های مردم در بورس مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازار بورس در کشور ما بازار مستقلی نیست و تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی دولت در بازار پول و سرمایه است تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود، مشکلات بازار بورس حل نمی‌شود. تصمیمات بانک مرکزی، وزارت نفت، وزارت اقتصاد، وزارت کشاورزی در بازار بورس تأثیر گذار است.

قالیباف تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد قول داد برنامه‌های اقتصادی روشن خود را به مجلس ارائه خواهد کرد. در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توقع مجلس این است که سیاست‌های اقتصادی دولت به صورت شفاف و روشن اعلام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خاندورزی گفت: باید حمایت از سهامداران خرد در بازار سرمایه انجام شود. ثبات در بورس توقع و انتظار ما از وزارت اقتصاد و اموردارایی است.

وی با بیان اینکه نقدشوندگی و شفافیت باید مدنظر بورس قرار گیرد، بیان داشت: از همه مهمتر بازار بورس برای رونق تولید و توسعه زیر ساخت‌های کشور است و سوال این است که امروز بورس چقدر به سمت زیر ساخت‌ها پیش می‌رود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از مسئولین بورس و از آقای عشقی توقع داریم که در بحث نظارت و روابط و رانت‌هایی که در این بخش وجود دارد و باعث می‌‎شود عده‌ای بهره‌مند شوند و عده‌ای آسیب ببندد جلوگیری کنند لذا این دیگر مستقیم به مدیرت بورس باز می‌گردد که باید مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسم الله
دولت عوض شد سیاستها رو هم عوض کنید
Iran, Islamic Republic of
آقا جون مادرتون از معیشت مردم واجب تر همین بورسه که گره خورده به معیشت تورو خدا یه فکری بکنید
United States
سیاست عوض بشه یعنی چی دقیقا؟؟!! در مورد آمریکا؟؟!!!