جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۷

ایران تا یک ماه آینده علیه کرونا ایمن می‌شود

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 781241
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه کشوری واکسیناسیون گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.
ایران تا یک ماه آینده علیه کرونا ایمن می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بهرام عین اللهی با عنوان این مطلب که ما واکسیناسیون وسیع کرونا را از اواسط شهریور آغاز کرده‌ایم، اظهار داشت: پس از تزریق اول دو ماه طول می‌کشد تا ایمنی کامل ایجاد شود و پیش بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.

وی ادامه داد: حدود ۳ تا ۴ هفته بعد از دوز دوم ایمنی لازم ایجاد می‌شود یعنی فردی که دوز اول را تزریق می‌کند و یک ماه بعد از آن دوز دوم را تزریق می‌کند تقریباً دو ماه بعد از اولین تزریق به ایمنی لازم می‌رسد.

وزیر بهداشت گفت: وضعیت ما از نظر واکسیناسیون بهتر شده و امروز به ۹۴ میلیون دوز تزریق می‌رسیم و امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم تزریق دوز دوم را برای ۸۰ درصد جمعیت به اتمام برسانیم.

وی افزود: در شهرهایی که اکنون قرمز شده‌اند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر بوده، اما خوشبختانه تا الان شهرهای قرمز ما جزو شهرهای کم جمعیت هستند و ما بر اساس نسبت جمعیت به بستری‌ها وضعیت شهر را اعلام می‌کنیم.

عین اللهی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بیشتر رعایت کنند تا شاهد تکرار گرفتاری‌های پیک پنجم نباشیم.

وی افزود: عادی انگاری‌ها زیاد شده و مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده است در حالی که خطر همچنان وجود دارد و حتی آنهایی که واکسن زده‌اند هم مبتلا می‌شوند، اما واکسیناسیون می‌تواند از وخامت حال بیماران و مرگ و میر بکاهد.

عین اللهی گفت: موج جدید کرونا در جهان آغاز شده و ما شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و ترکیه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی کرونا به تاریخ پیوست؟
Iran, Islamic Republic of
از یک طرف میگویید با توجه به میزان واکسیناسون تا آذر به ایمنی لازم میرسیم از طرف دیگر میفرمایید موج جدید کرونا در جهان آغاز شده و ما شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و ترکیه یعنی آنها میزان واکسیناسیونشان از ما کمتر است؟
Iran, Islamic Republic of
آیا مسبب عادی انگاری‌ها زیاد مردم غیر از مسئولان و ستاد کرونا است حذف دور کاری در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز، مجوز به استفاده از ظرفیت 100درصدی پروازها، مجوز کنسرت و هزاران مورد دیگر
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه بازگشایی مدارس با این حجم گسترده از فوتی ها و ابتلاهااااااا
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر متاسفانه همین امروز شاهد فوج فوج دانش آموزان بدون ماسک ورعایت فاصله فیزیکی بودیم لطفا فکری به حال کادر درمان داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
...مگر کرونا تاریخ مصرف دارد!؟÷
Iran, Islamic Republic of
....