پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

واکنش مهاجرانی به دعوت نشدن طارمی

يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 781198
حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی ابراز امیدواری کرد که برای بازی‌های بعدی سوءتفاهم میان دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی برطرف شود.
واکنش مهاجرانی به دعوت نشدن طارمی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی درباره خط خوردن مهدی طارمی از لیست تیم ملی پس از اختلافی که میان او و دراگان اسکوچیچ به وجود آمد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در فضای ایران نیستم، از گوشه و کنار شنیدم که چه اتفاقاتی رخ داده بود. با این حال این وظیفه سرپرست تیم و دستیاران سرمربی بوده است که اجازه ندهند این مسائل حاشیه‌ای بین بازیکن و مربی به وجود بیاید.

وی افزود: سرمربی تیم ملی نقطه نظرات خودش را گفته است، اما نمی‌دانم با چه دیدگاهی گفته بود که بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند. خصوصیات تیم حریف باید به مربی نشان دهد که چه تاکتیک و روشی را انتخاب کند. بعد از مشخص شدن تاکتیک حریف، باید دید مربی چه بازیکنی را با چه روش و تاکتیکی به کار می‌گیرد. ما باید به مشکلات حریفانی چون لبنان، سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی نگاه کنیم و مشکلات آنها تاکتیک ما را نشان می‌دهد.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه روش بازی یا تاکتیک بازی یک روش کمک‌کننده است و تضمین‌کننده موفقیت نیست، گفت: خصوصیات بازیکنان در کنار هم خوب است. من دو بازی از تیم ملی دیدم که تاکتیک‌پذیری در بازی نبود و بیشتر می‌دیدیم که خلاقیت فردی بازیکنان، حوادثی را ایجاد کرد. با این حال اعتقاد دارم که در آستانه مسابقات حساس، نباید به این مسائل دامن بزنیم.

مهاجرانی یادآور شد: در فوتبال ما مُد شده است که می‌گویند قبل از بازی انتقاد نکنید که حاشیه می‌شود و بعد از بازی هم می‌گویند تیم برنده شده است و نباید چیزی بگویید. شما نمی‌توانید منکر یکسری مسائل شوید که خصوصیات تیم حریف تاکتیک را به مربی نشان می‌دهد و انتخاب تاکتیک، مسئولیت بزرگی است که بر عهده مربی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربه بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان تیم ملی تجربه بین‌المللی بالایی دارند که در میادین مختلف بودند و نمی‌توان گفت آنها تاکتیک‌پذیر نیستند. این مسئله باید بیشتر بررسی شود و شاید یکسری صحبت‌ها که بعداً مشکل ایجاد کرد، حاشیه ایجاد کند، اما از نظر من بزرگ‌ترین تاکتیک باید دوستی و رفاقت باشد. ما تاکتیکی برتر از دوستی و رفاقت نداریم که این دوستی را سرپرست و مربی تیم باید ایجاد کنند.

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز به‌عنوان بخشی تأثیرگذار به حل شدن مسئله میان اسکوچیچ و طارمی کمک کنند، اظهار داشت: امیدوارم این سوءتفاهم به هر صورت برای بازی‌های بعدی برطرف شود. دو سه هفته پیش صحبتی شده و به این صحبت پاسخ داده شده است، اما نباید به گذشته برگردیم و باید امیدوارم باشیم این مشکل برای بازی‌های بعدی حل شود.

مهاجرانی تأکید کرد: باید ثابت کنیم بی‌خودی اولین قدرت فوتبال آسیا نشدیم و با این نیروی انسانی و بازیکنان قدرت اول آسیا هستیم. بازیکنان هم تاکتیک‌پذیر هستند و به حرف مربی هم گوش می‌دهند. آنها با مربیان مختلف در اروپا کار کردند و تجربه خوبی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقاي مهاجراني با ان همه تجربه از شما بعيده اينگونه سخن گفتن! به هر صورت وعلت بايد به تصميم سرمربي همه احترام بگذاريم، كمي حرفه اي فكر وعمل كنيم .
Iran, Islamic Republic of
آقای مهاجرانی شما بعنوان پیشکسوت عرصه ی فوتبال باید جواب بزرگ گویی ((اسکوچیچ))در عدم تاکتیک پذیری را میدادید! براستی اگر تاکتیک پذیری نبوده پس تا این مرحله چگونه بالا آمده اند .