پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۵

جزئیات جدید و دقیق‌ تر از جدال سپاه با نیروهای آمریکایی در دریایی عمان +عکس و فیلم

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 780880
ناوگان دریایی ارتش تروریستی آمریکا و ناوشکن‌های پیشرفته‌اش اینبار هم توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه تحقیر شدند، و آرلی بورک‌های 9 هزار تنی اسیر قایق‌های تندرو شد.
جزئیات جدید و دقیق‌ تر از جدال سپاه با نیروهای آمریکایی در دریایی عمان +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز به فارس، عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا که خبر آن روز گذشته اعلام شده است، هفته گذشته برای توقیف یک نفتکش با پرچم ویتنام به نام SOTHYS اجرا شد، که قبل از آن تروریست‌های آمریکایی با توقیف یک نفتکش ایرانی، محموله نفتی آن را در نفتکش ویتنامی تخلیه کرده بودند و قصد هدایت آن به مسیر دیگری را داشتند.

در این عملیات که به صورت ترکیبی در منطقه فراساحل توسط یگان‌های شناوری، تکاوری، هوادریا و با پشتیبانی پهپادهای نیروی دریایی سپاه اجرا شد، تروریست‌های آمریکایی با تعداد قابل توجهی از یگان‌های سطحی و پروازی قصد مداخله و جلوگیری از توقیف نفتکش حامل محموله سرقت شده را داشته‌اند که با قاطعیت و اقدامات رزمندگان نیروی دریایی سپاه در دست یافتن به هدفشان ناکام می‌مانند.


تصاویر منتشر شده از این عملیات نشان می‌دهد که پیش از اجرای عملیات، ماموریت رصد و رهگیری نفتکش با استفاده از پهپادهای شناسایی ندسا انجام می‌شود و همزمان موقعیت و اطلاعات شناور نیز توسط سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات در اختیار مرکز فرماندهی عملیات قرار می‌گیرد.

بلافاصله یگان تکاوری وارد عمل می‌شود و با اعزام تیم تکاوران یگان واکنش سریع نیروی دریایی سپاه به وسیله بالگرد 412، عملیات هلی‌برن و تخلیه تکاوران بر روی عرشه نفتکش انجام شده و عملیات تصرف با هدایت ناو سرفرماندهی شهید ناظری آغاز می‌شود؛ عملیاتی که حین آن، پایش هوایی و سطحی منطقه هم توسط ناو شهید سیاوشی انجام می‌شود.

اجرای عملیات هلی‌برن توسط تکاوران ندسا بر روی عرشه نفتکش
 
پس از تصرف نفتکش، همزمان یگان‌های شناوری ندسا نیز با قایق‌های تندرو، نفتکش را اسکورت می‌کنند تا اینکه آمریکایی‌ها برای جلوگیری از توقیف نفتکش وارد عمل می‌شوند و دو ناوشکن از کلاس آرلی برک (Arleigh Burke) به نام‌های سالیوان با شماره بدنه DDG-68 و مایکل مورفی با شماره بدنه DDG-112 وارد کارزار مقابله با رزمندگان نیروی دریایی سپاه می‌شوند.

ناوشکن‌های کلاس آرلی برک با کلاس تناژی 9 هزار تن، از جمله پیشرفته‌ترین و پرتعدادترین ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا هستند و از سامانه‌ها و تجهیزات و تسلیحات متعددی برخوردار هستند. 90 سلول پرتابگر عمومی موشک با قابلیت شلیک موشک‌های کروز توماهاک و موشک‌های پدافندی استاندارد، پرتابگرهای موشک ضدکشتی هارپون، پرتابگرهای اژدر، توپ 127 میلیمتری دریایی، سامانه دفاع نزدیک فالانکس و انواع سامانه‌ها و سنسورهای راداری و اپتکی که همگی توسط سیستم یکپارچه Aegis کنترل می‌شوند، از جمله قابلیت‌های ناوشکن‌های کلاس آرلی برک است.

قیمت هر فروند از ناوشکن‌های این کلاس در آخرین نمونه‌های خود به 1.9 میلیارد دلار می‌رسد.

ناوشکن سالیوان از کلاس آرلی برک با شماره بدنه DDG-68
 
در این عملیات ناوشکن سالیوان نزدیک‌ترین رویارویی را با رزمندگان نیروی دریایی سپاه دارد، ناوشکنی که در تاریخچه خدمتی آن هم موارد جالبی دیده می‌شود، از تلاش القاعده برای منفجر کردن این ناوشکن و انفجار موشک RIM-67 روی عرشه آن تا برکناری فرمانده‌اش به دلیل آزار و اذیت جنسی خدمه زن!
 
موقعیت ناوشکن سالیوان در نزدیکی نفتکش
 
با اینحال ناوشکن مایکل مورفی نیز که در پشت سر ناوشکن سالیوان است، قصد نزدیک شدن به نفتکش و پیوستن به ناوشکن سالیوان را دارد، اما راهش توسط سه فروند قایق تندرو سپاه سد می‌شود و نمی‌تواند خود را به موقعیت نفتکش برساند که در همین حال تصمیم می‌گیرد بالگردش را به پرواز در بیاورد.
 
جلوگیری قایق‌های تندرو سپاه از پیوستن ناوشکن مایکل مورفی به ناوشکن سالیوان
 
بلافاصله پس از به پرواز درآمدن بالگرد آمریکایی Sea Hawk و گشت زنی آن بر فراز شناورهای سپاه،‌ ناو سرفرماندهی شهید ناظری به آن هشدار می‌دهد که از محدوده دور شود و بالگرد آمریکایی هم فاصله می‌گیرد.

پرواز بالگرد Sea Hawk

نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا که شرایط صحنه را به نفع خود نمی‌بیند، تلاش می‌کند تا تعداد شناور بیشتری را به محدوده اعزام کند که در همین حین یک فروند ناوچه گارد ساحلی نیز به آنها اضافه می‌شود؛ با آمدن نیروی بیشتر بالگرد آمریکایی نیز جسارت بیشتری پیدا می‌کند و مجددا به موقعیت نفتکش نزدیک می‌شود و حتی در اقدامی تحریک آمیز اقدام به پرتاب فلر (منور) نیز می‌کند.


اینجا هم رزمندگان نیروی دریایی سپاه با نشان دادن قاطعیت خود و اعزام 9 فروند شناور موشک‌انداز و تهاجمی مجهز به موشک‌های کروز ضدکشتی، به آمریکایی‌ها نشان می‌دهند که برای مقابله با آنها کاملا آماده هستند و همین دلیلی می‌شود که آمریکایی‌ها از ادامه تعقیب منصرف شوند و شناورهای آنها محل را ترک کنند.

اجرای این عملیات توسط نیروی دریایی سپاه در شرایطی است که آمریکا طی هفته‌های گذشته تلاش کرده سطح جدیدی از تنش را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به وجود آورد و پرواز بمب‌افکن‌های آنها بر فراز آب‌های خلیج فارس را می‌توان شاهدی برای این ادعا در نظر گرفت؛ آنچه ایران همواره بر آن تأکید کرده، ضرورت تأمین خطوط مواصلاتی و تجاری در دریاها است که باید امنیت برای همه برقرار باشد.
با اینحال ایالات متحده نیز در این عملیات بالاترین سطح دخالت را به منظور جلوگیری از اجرای عملیات توقیف نفتکش نشان داد که اعزام یگان‌های متعددی از جمله ناوشکن‌های پیشرفته و سطح تماس نزدیک از جمله نشانه‌های آن است؛ با اینحال قاطعیت پاسداران عمل‌کننده در صحنه باز هم سرنوشت همیشگی یعنی شکست را برای آنها رقم زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبي
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دلاوران غیور سپاه عزیز پاسداران انقلاب اسلامی
سلام و صلوات به روح مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی که به ما جرات رویارویی با شیطان بزرگ را داد و صلوات بر روح شهید محمد ناظری که صلابت سپاهیان دریادل، حاصل زحمات و دلاوری های امثال اوست!

مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
پس مي توان نتيجه گرفت كه عملاً امكان صادرات نفت وجود ندارد ، قبلاً امريكا نفتكش هاي ايران را در آب هاي آزاد چند هزار كيلومتر دورتر از ايران توقيف مي كرد.
به ۹:۱۵
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گیری معکوس !
اگر دزدی دریایی آمریکائی ها موفقیت آمیز بود باید چنین نتیجه ای می گرفتی نه حالا که اقتدار سپاه به رخ دنیا کشیده شد
شجاع
Iran, Islamic Republic of
از این افتخار بالاتر در این دوره برای ملت ایران تا بحال بوده است .؟خدایا لطفت را از این مردم دریغ مفرما
Iran, Islamic Republic of
......
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که گزینه های روی میزی که امریکا همیشه از ان دم می زد برعکس جواب داد و گزینه های ایران روی میز نیست بلکه در میدان عمل است که این موضوع را سردار عزیزمان شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ایران اموخت. روح سردار دلها شاد برای شادی روحش صلوات
حامدی
United States
کی فکر میکرد آمریکای غارتگر این طوری خار بشه .
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها و اسرائیلی ها به همراه تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی با کمک مالی عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات تروریستی می زنند و هم جنایت می کنند و آدم می کشند.
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۸:۳۳
از برخورد سپاه ایران با آمریکایی‌ها در دریای عمان حمایت و استقبال می کنیم.
از این بابت از سپاه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس خبری از سرنوشت نفتکش ایرانی توقیف شده توسط آمریکا نمی دهد! و چرا هیچ اقدامی برای آزاد کردن نفتکش خودمان انجام نمی شود؟
سرباز اسلام
Iran, Islamic Republic of
خود کلمه سپاه یک تهدید خیلی بزرگ برای دشمنان است زنده باشید همیشه
رهبر انقلاب پاینده باشد
درود بر روح پر فتوح امام و شهدا و حاج قاسم سلیمانی سردار دل ها
حمید
Romania
سلام
ببخشید غدیر و حوت کجان؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هیچ غلطی نمیکند.امام خمینی.افول آمریکا شروع شده ونابودشدنی است.باورکنید آمریکا عددی نیست.
امریکایی ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
این فیلم بد مونتاژ شده در هر صورت پخش این فیلم مرا به یاد نوشته پشت پیکان باری انداخت که نوشته بود خواب دیدم نیسان شدم ــ.. حالا...؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
آنچه مسلمه خیلی بی‌غیرت های بیوطن و پادوهای آمریکا، بشدت از این صحنه ها سوختند و آتش گرفتند .