کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!

13 آبان 1400 ساعت 9:05

زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که یکروز با تکبر و پرخاشگری میکروفون خانم خبرنگار را پرت کنیم، روز دیگر در توصیف محل سکونت حدود 10 میلیون ایرانی از واژه تحقیرآمیز و البته توهین آمیز «مزخرف» استفاده کنیم.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دولت ملی و پرسش از ایران» نوشت: «عباس آخوندی در دومین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر گفت: امروزه در ایران با بحران‌های زیادی مواجهیم...در حوزه اجتماعی؛ زوالِ اخلاق، فروکاستن سرمایه اجتماعی، قطبی‌شدن شدید جامعه و بی‌اعتمادی عمومی در تمامی سطوح اجتماعی و سیاسی و در حوزه اقتصادی؛ تورم مزمن؛ بی‌ثباتی بازار، بی‌کاری بالا و مزمن...فقیرشدن مستمر مناطق دور از مرکز و در زمینه تحولات سکونتگاه‌ها، شهرنشینی سریع و بی‌سامان، چالش کاهش قابلیت زندگی و مانع‌های حرکت و جابه‌جایی در بین سکونتگاه‌ها و درون آنها...و مسائلی از این دست».

این روزنامه اصلاح طلب علاوه بر بازنشر اظهارات وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی در همین شماره در مطلبی با عنوان «چالش های طرح جهش ساخت مسکن» نوشت: «گاهی گفته می‌شود این طرح درنهایت به نفع سرمایه‌داران و دلالان مسکن است و اساسا این طرحی است در راستای انباشت ثروت گروه‌ها و شرکت‌های خاص».

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «سیاست کلانی مانند ساخت چهار میلیون مسکن دو بعد دارد: نخست، بعد اجتماعی و دموکراسی که همان جامعه مدنی است. دوم، بعد فنی و کارشناسی که به ملاحظات علمی مربوط است. تنها راه‌حل پیشرو، تلفیق دموکراسی اجتماعی با دانش فنی و کارشناسی است».

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد و ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
خاطره آخوندی از ارتعاش همه بدن روحانی


به گزارش مشرق، زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که یکروز با تکبر و پرخاشگری میکروفون خانم خبرنگار را پرت کنیم، روز دیگر در توصیف محل سکونت حدود 10 میلیون ایرانی از واژه تحقیرآمیز و البته توهین آمیز «مزخرف» استفاده کنیم و دیگر روز با تکبر بگوییم که افتخار میکنم که در دوره مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی که بیش از 5 سال به طول انجامید، حتی یک واحد مسکن برای مردم نساخته ام.

و زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که وقتی تعدادی از هموطنانمان در حادثه قطار کشته شده اند و خانواده های آنان داغدار و عزادار هستند، وزیر راه و شهرسازی جلوی دوربین حاضر شود و با خونسردی و بدون پذیرش مسئولیت وزارت خانه متبوع خود در قبال این حادثه بگوید «همه کشته شده ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست»!

زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که در دولتِ اصلاح طلبان، قیمت مسکن در تهران از متری 3 میلیون به متری 30 میلیون افزایش یابد و رسانه های مدافع این دولت اکنون با هجمه به طرح جهش تولید مسکن، آن را مورد تخریب و تخطئه قرار می دهند.

لازم به ذکر است که سوم آذر ماه سال 98 بود که رسانه‌ها از بازداشت «محمدمهدی آخوندی»  فرزند عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی خبر دادند؛ خبری که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضائیه آن را تأیید کرد و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد.

اتهام محمدمهدی آخوندی مشارکت در ارتشاء و تحصیل مال نامشروع عنوان شده است. همچنین عباس آخوندی به پذیرش نفوذ پسرش و یکی دیگر از متهمان پرونده متهم شده است.


کد مطلب: 780861

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780861/آخوندی-ایران-بحران-زوال-اخلاق-مواجهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com