کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی: تهران را برای آدم‌ها می‌خواهیم نه در و دیوار

11 آبان 1400 ساعت 10:09

ما شهر تهران را برای آدم‌ها می‌خواهیم نه برای در و دیوار و رنگ و لعاب آن، شهر تهران باید با پیشرفت به عنوان الگو برای جهان اسلام معرفی شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، هیچ بهانه‌ای برای تحول در مسائل اجتماعی شهر تهران پذیرفته نیست و باید با همدلی و هم افزایی یک معجزه در شهر تهران خلق کنیم.

علیرضا زاکانی روز سه شنبه در جلسه نخستین قرارگاه اجتماعی که در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، افزود: امروز یک فرصت بی نظیر در سطح کشور و استان تهران فراهم شده که شاید از اول انقلاب پیش نیامده و نسبت به آنچه باید رقم بخورد هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: شهر تهران با ٩ میلیون و ٦٠٠ نفر ساکن و ٣ تا ٤ میلیون تردد روزانه از استان‌های دیگر با جمعیت ١٤ میلیونی شاید در برابر ٨٥ میلیون جمعیت کشور قابل توجه نباشد، اما از اهمیت و شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

زاکانی اذعان داشت: ما شهر تهران را برای آدم‌ها می‌خواهیم نه برای در و دیوار و رنگ و لعاب آن، شهر تهران باید با پیشرفت به عنوان الگو برای جهان اسلام معرفی شود و به لطف خدا یک تحول عظیم در اداره شهر به وجود آید.

وی با بیان اینکه در شهرداری باید مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را بپذیریم اظهار داشت: در قانون مسئولیت دستگاه‌ها مشخص شده و براساس فرمایش مقام معظم رهبری علاوه بر جنبه‌های کاری باید جنبه‌های روح شهر را در الویت قرار دهیم.

زاکانی اضافه کرد: این دغدغه از ابتدای ورود به شهرداری به عنوان یک رویکرد جدید مطرح شده و تلاش برای استفاده از همه امکانات جهت خدمت به مردم و انقلاب وظیفه اساسی شهرداری است.

وی اذعان داشت: مسئولیت پذیری ویژه در مورد کودکان کار، خانواده زندانیان و زنان سرپرست خانوار از موضوعات اجتماعی و وظایف شهرداری است.

زاکانی با اشاره به اینکه با انسجام بین دستگاه‌ها در اداره امور شهری ادامه داد: برخی دستگاه‌ها مسئولیت‌های بیشتری دارند و برخی پشتیبان هستند و مشکل عدم مسئولیت پذیری است که امیدوارم با در کنار هم بودن و احساس مسئولیت، شهر در همه جوانب ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه با یک همدلی و هم افزایی باید یک معجزه را در شهر خلق کنیم اظهار امیدواری کرد تا با اراداه و امکانات موجود در شهر، بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.


کد مطلب: 780661

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780661/زاکانی-تهران-آدم-ها-می-خواهیم-نه-دیوار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com