کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی طالبان: نشست تهران مثبت بود

8 آبان 1400 ساعت 15:40

سخنگوی طالبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران را مثبت خواند و از جامعه جهانی خواست برای به‌ رسمیت شناخته شدن این گروه به‌ عنوان دولت آینده افغانستان گام‌های لازم را بردارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی مرکزی طالبان درباره نشست تهران که روز چهارشنبه گذشته با حضور وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان برگزار شد، گفت: این نشست میان تهران و همسایه‌های افغانستان بود که دستاوردهای مثبتی داشت.
 
وی افزود: توقع طالبان از این نشست و سایر نشست‌های این چنینی این است که با افغان‌ها همکاری صورت گیرد و در بخش به‌رسمیت شناختن طالبان گام‌هایی برداشته شود تا بتوانیم مانند یک طرف مسئول با جهان، همسایگان و منطقه تعاملاتی را داشته باشیم.
 
مجاهد ادامه داد: موضع طالبان درباره این گونه نشست‌ها این است که جامعه جهانی و کشورهای مختلف با طالبان در عرصه‌های مختلف تعامل داشته باشند.

همچنین «احمدالله وثیق» معاون سخنگوی طالبان نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران را ستود و آن را به سود افغانستان خواند.

وی در واکنش به خواست وزرای خارجه کشورهای همسایه درباره ایجاد حکومت فراگیر، گفت که احتمال تغییر در این کابینه وجود دارد.

وثیق افزود: «ما از این نشست حمایت می‌کنیم، چنانکه توقع می‌رفت همان شد و این نشست مثبت و به سود افغانستان بود.»

شرکت کنندگان نشست تهران روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایجاد یک ساختار سیاسی فراگیر تنها راه حل چالش‌های کنونی افغانستان است.


کد مطلب: 780380

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780380/سخنگوی-طالبان-نشست-تهران-مثبت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com