کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران مفید بود

7 آبان 1400 ساعت 23:16

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار اخیر نماینده کشورمان و انریکه مورا درباره برجام را مثبت ارزیابی کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن مثبت ارزیابی کردنِ دیدار «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طرف اروپایی در تلاش است تا تاریخ از سرگیری مذاکرات وین را مشخص کند.

استانو در پاسخ به یک خبرنگار کویتی در بروکسل گفت: «می‌توانم بگویم دیدار بسیار مفیدی بود و به پیدا کردن راهی برای از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام کمک کرد.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ««جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هماهنگ‌کننده امور برجامی و تیم آن‌ها در تلاشند تا هرچه زودتر تاریخی دقیق برای شروع مجدد مذاکرات مشخص شود.»

استانو در انتها اعلام کرد که مقام‌های اتحادیه اروپا همچنان با شرکای خود در تماسند و در نظر دارند در اسرع وقت زمانی برای نشست بعدی وین اعلام کنند.

تاکنون شش دور مذاکرات در وین، پایتخت اتریش و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

در این نشست‌ها نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) حضور داشتند و آمریکا نیز غیرمستقیم در جریان آن قرار می‌گرفت، البته کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها باعث شده تا مذاکرات تاکنون به نتیجه مشخصی نرسد.

علی باقری به تازگی در سفر خود به بروکسل، دیداری با انریکه مورا داشت که در آن درباره لغو تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد. در این ملاقات دو طرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر (آبان- آذر) شروع کنند.


کد مطلب: 780271

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780271/اتحادیه-اروپا-مذاکرات-ایران-مفید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com