کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت خزانه داری آمریکا ۴ فرد و ۲ شرکت ایرانی را تحریم کرد/ واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا

7 آبان 1400 ساعت 19:05

وزارت خزانه داری آمریکا عصر جمعه تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد نام 2 شرکت و 4 شخص حقیقی ایرانی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود در خصوص تحریم این 2 شرکت و 4 شهروند ایرانی مدعی شد که آنها نقش حیاتی در توسعه برنامه‌های پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه دارند.

بر اساس این بیانیه دو شرکت کیمیا پارت سیوان و اوج پرواز و 4 شهروند ایرانی به نام‌های یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی و محمد ابراهیم زرگر تهرانی از امروز تحت تحریم آمریکا قرار می‌گیرند.

آمریکا در حالی اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران کرده است که با توجه به توافق اخیر برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین، انتظار می‌رفت که کاخ سفید دست‌کم برای نشان دادن ژست حسن نیت، از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند.

واکنش خطیب‌زاده به تحریم‌های جدید آمریکا
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار داشت: اعمال تحریم‌های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

دولت‌های مختلف آمریکا نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های ایران هستند

وی افزود: دولت‌های مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

 
خطیب‌زاده اضافه کرد: اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است، باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی ‌های جدیدتر در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: این فشارها و تحریم‌ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد.
 
وی گفت که ایران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می‌دهد.


کد مطلب: 780268

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780268/وزارت-خزانه-داری-آمریکا-۴-فرد-۲-شرکت-ایرانی-تحریم-واکنش-خطیب-زاده-تحریم-های-جدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com