کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش ورزشی جهان//

نگاهی به هفته دوم لیگ برتر/ بردن، بردن، بردن و باز هم بردن و بردن/ فوتبال یعنی همین آقایان

6 آبان 1400 ساعت 8:38

لغو عجیب یک بازی، برکناری اولین سرمربی، اولین کارت قرمزها و یک شکست پرگل دیگر برای قهرمان جام حذفی گذشته، از مهم‌ترین اتفاقات این هفته دوم لیگ بود.


گروه ورزش جهان نیوز، ابراهیم جاگرانی: هفته دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران با پیروزی مدعیان، مثل هفته اول در سه روز برگزار شد. لغو عجیب یک بازی، برکناری اولین سرمربی، اولین کارت قرمزها و یک شکست پرگل دیگر برای قهرمان جام حذفی گذشته، از مهم‌ترین اتفاقات این هفته بود. همچنین با وجود یک بازی کمتر، این هفته سه گل بیشتر از هفته اول وارد دروازه‌ها شد تا میانگین گل‌ها در هر بازی به ۲.۴۲ برسد.

- بازی‌های روز اول (یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰)

نفت مسجدسلیمان ۰ ـ ۳ سپاهان اصفهان
لوئیز آراگونس (سرمربی فقید اسپانیایی) فوتبال را «بردن، بردن، بردن و باز هم بردن و بردن» تعریف می‌کرد. محرم نویدکیا این تعریف را با تمام وجود درک می‌کند، او در اولین سال مربیگری‌اش تا توانست امتیاز جمع کرد اما برای قهرمانی بردهای بیشتری نیاز بود، او امسال از تیمش فقط بردن می‌خواهد و بردن و بردن و باز هم بردن، خواسته‌ای که این هفته هم به بهترین شکل محقق شد؛ بهترین پیروزی در ۹ تقابل اخیر با یک کلین‌شیت دیگر، پای مهاجمانش هم به گل باز و سروش رفیعی (بهترین پاسور فصل قبل) پاس گل‌هایش شروع شد و شهبازی هم برای دبل آقای گلی، در این بازی دبل کرد.

شرایط اما برای زردهای مسجدسلیمان به بدترین شکل رقم خورد، به یکباره متوجه شدند زمین‌شان شخم خورده! و برای میزبانی باید راهی اهواز شوند، ۴۰ دقیقه پشت درب ورزشگاه معطل چک ضمانت ۱۵۰ میلیون تومانی به پیمانکار ورزشگاه شدند، و هنوز با این شرایط کنار نیامده بودند که سه بار دروازه‌شان باز شد و همان نیمه اول کار برایشان تمام شد. آن‌ها ۱۱۲۲ روز (سه سال و سه هفته و پنج روز) در خانه به سپاهان نباخته بودند و فصل قبل سپاهان خوب نویدکیا را ۳ بر ۱ شکست داده بودند.

مس رفسنجان ـ پدیده مشهد (لغو شد)
این بازی لغو شد، علت: اعتصاب بازیکنان پدیده! مشهدی‌ها بعد از یک هفته‌ی پر ماجرا، بالاخره تمرین‌شان با اکبر میثاقیان از سر گرفته شد، مهاجری کنار گذاشته شد و با کنایه به شکایت سال‌های قبل میثاقیان از سیاه‌جامگان و انحلال این باشگاه، گفت: «من از فوتبال و تیم شهرم شکایت نمی‌کنم تا نعلیقی اتفاق بیفتد و پنجره‌ای بسته شود و تیم و مردم و همه‌مان ضرر کنیم».

- بازی‌های روز دوم (دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰)

فجر شهیدسپاسی ۰ ـ ۱ گل‌گهر سیرجان
میزبانی شیرازی‌ها بعد از هفت سال دوری از لیگ‌برتر فوتبال کشور می‌رفت تا خوش‌یمن باشد، اما شلیک دقیقه نودی میلاد زکی‌پور همه چیز را برای تیم بدون ذخیره‌ کلانتری خراب کرد تا قلعه‌نویی که سه ماه از همراهی تیمش محروم است، روی سکوها به هوا بپرد. فجری‌ها که سخت به لیگ برگشته‌اند، می‌دانند که ماندن در این لیگ به همان سختی آمدن است.

هوادار تهران ۰ ـ ۲ پیکان تهران
هوادار، دومین بازی تاریخ لیگ برترش هم باخت اما عنایتی و رجب‌زاده سرمربی و مربی این تیم می‌گویند ما در لیگ می‌مانیم. آن‌ها که این‌بار به‌جای بنفش، آبی‌پوش شده بودند؛ به دلیل محرومیت از میزبانی، دومین شهرآوردشان را در کرج برگزار کردند. علیرضا کوشکی بازیکن جوان پیکان که با دو پاس گل روز خوبی سپری می‌کرد با دو کارت زرد دقایق ۴۲ و ۵۱ و سیدمحمد حسینی از هوادار با کارت قرمز مستقیم؛ اولین اخراجی‌های لیگ بیست‌ویکم نام گرفتند.

تراکتورسازی تبریز ۳ ـ ۰ صنعت نفت آبادان
باز شدن پنجره تراکتورسازی و امکان استفاده از ترکیب کامل، روز خوب پیمان بابایی و اشتباهات بد مدافعان آبادانی، فیروز کریمی را خوشبخت‌ترین مرد این میدان کرد. مردی که هفته گذشته بدترین شروع تی‌تی‌ها در لیگ‌برتر را با شکست ۴ بر ۱ برابر گل‌گهر رقم زد و حالا با دبل‌پاس رزاق‌پور و دو گل پیمان بابایی و تک گل سامان نریمان‌جهان هم برد و هم تفاضل منفی تیمش را پاک کرد. منصوریان سرمربی نفت که باز هم تست کرونایش مثبت بود؛ در این بازی هم کنار تیمش نبود، او فصل گذشته در هفته پنجم در همین ورزشگاه (شهید سلیمانی/ بنیان‌دیزل سابق) با فولاد مساوی کرد و از تراکتور کنار گذاشته شد.

ذوب‌آهن ۰ ـ ۲ استقلال تهران
«کوین یامگا»، خلاصه‌ی این بازی همین یک اسم بود. بازیکن فرانسوی‌ای که در اولین بازی‌اش خاطرات مامه تیام و شیخ دیاباته را برای آبی‌ها زنده کرد. هر جا مجیدی خواست بازی کرد، دو گل زد، سرش شکست و بهترین بازیکن زمین شد. استقلال بعد از حدود پنج سال در فولادشهر پیروز شد و برای چهارمین بار به دومین پیروزی پیاپی در شروع فصل در دو دهه گذشته رسید. به جز ذوب‌آهن و هوادار در این فصل، پنج تیمی که استقلال در سه بار گذشته در هفته‌های اول و دوم شکست داده یا در رده‌های پایین حضور دارند یا مثل سیاه‌جامگان و راه‌آهن و نفت‌تهران منحل شده‌اند. مصدومیت و تعویض سیدحسین حسینی در همان ده دقیقه اول و حضور رشید مظاهری روبروی تیم سابقش، و پاس گل امیرعلی صادقی جوان خبرهای بد و خوبی برای مجیدی بود که امسال امید زیادی به جوانان تیمش دارد. ۵۵۵ پاس اصفهانی‌ها در این بازی با دقت ۸۳ درصد و تصاحب ۵۴ درصدی توپ، و حتی ۴۳۳ پاس آبی‌ها از نکات امیدوارکننده برای ادامه یک لیگ با کیفیت است.



- بازی‌های روز سوم (چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰)

آلومینیوم اراک ۳ ـ ۰ فولاد خوزستان
عبدالله ویسی باز هم باخت، بد هم باخت، قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال ایران بعد از شکست سه بر یک برابر قهرمان فصل قبل، این هفته هم با سه گل مغلوب تیمی شد که دومین فصل حضورش در لیگ‌برتر را تجربه می‌کند، تیمی که حالا دیگر همه را وادار به احترام به خود کرده است. شاگردان خطیبی به نظر می‌رسد امسال هم خیالشان از ماندن راحت است و اندیشه‌های بزرگ‌تری دارند. آن‌ها سه بازیکن جوان خود را هم که در بازی قبل در ترکیب ثابت داشتند؛ به دلیل همراه نشدن با تیم امید و محرومیت، در اختیار نداشتند.

پرسپولیس تهران ۲ ـ ۱ نساجی مازندران
پرسپولیس بازی دوم هم برد، اما لک این‌بار هم نتوانست کلین‌شیت کند. علیرضا حقیقی هم مثل سه تجربه قبلی برابر پرسپولیس نتوانست کلین‌شیت کند. در روزی که گل‌محمدی از بازی هجومی خبر داده بود، مهدی عبدی پیش چشم دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی دو گل زد و تیمش را در کنار سایر مدعیان قرار داد. آل‌کثیر هم که اولین گل لیگ‌برتری‌اش را برای سرخ‌های پایتخت به همین نساجی زده بود، نتوانست تجدید خاطره کند.

در پایان بازی‌های هفته دوم، سپاهان، گل‌گهر، پرسپولیس و استقلال با شش امتیاز صدرنشینند و فجر، مس، هوادار، صنعت‌نفت و فولاد بدون امتیاز در پایین جدول قرار دارند.

بازی‌های هفته سوم:
ساعت ۱۸ شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰: پدیده ـ نفت، استقلال ـ تراکتورسازی، صنعت‌نفت ـ فجر شهیدسپاسی، سپاهان ـ هوادار

دوشنبه ۱۰ آبان: آلومینیوم ـ پرسپولیس (ساعت ۱۶)، فولاد ـ مس و گل‌گهر ـ نساجی (ساعت ۱۸)

تعویق و نامعلوم: پیکان ـ ذوب‌آهن

بیشتر بخوانید:
نگاهی به هفته اول/ لیگ بیست‌ویکم؛ تمام‌ ایرانی


کد مطلب: 780157

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780157/نگاهی-هفته-دوم-لیگ-برتر-بردن-باز-هم-فوتبال-یعنی-همین-آقایان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com