پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

خطیب‌زاده: گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر از خواب سنگین برخیزد و آثار مخرب تروریسم اقتصادی را محکوم کند

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب: 780135
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای سخیف و فاقد ارزش مطرح شده در گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر ایران را مردود خواند و گفت: گزارشگر ویژه از خواب سنگین برخیزد و آثار مخرب تروریسم اقتصادی را محکوم کند.
خطیب‌زاده: گزارشگر حقوق‌بشر از خواب سنگین برخیزد
به گزارش جهان نيوز، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در واکنش به گزارش غرض‌ورزانه و تقابل‌آمیز گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، گزارش ارائه‌ شده به نشست هفتاد و ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مبتنی بر نگرش گزینشی و دارای اهداف سیاسی ارزیابی کرد و ادعاهای سخیف و فاقد ارزش طرح شده در این گزارش را مردود و محکوم خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه این گزارش بر خلاف اصول و معیارهای مندرج در «قواعد حاکم بر کار گزارشگران» از جمله «لزوم دستیابی به حقایق از طریق اطلاعات عینی و قابل اعتماد برآمده از منابع معتبر» تهیه شده، تصریح کرد: این گزارش به هیچ وجه نمی‌تواند ارزیابی‌ واقعی و صحیح از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه دهد.

خطیب‌زاده با یادآوری خصومت‌ورزی‌های مستمر و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس گزارشگر ویژه، تأکید کرد: این سابقه، اعتبار گزارشات وی را به کلی مخدوش کرده و آن را به بیانیه سیاسی گروه‌های تروریستی و معاند جمهوری اسلامی ایران مبدل کرده است.

* گزارشگر ویژه باید از خواب سنگین برخیزد
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستور کار سیاسی و نامشروع این گزارش، از تمرکز هدفمند گزارشگر بر ادعاها و عدم توجه وی به تدابیر و اقدامات منتج به ارتقای حقوق بشر در ایران، ابراز تأسف کرده و تصریح کرد: همانگونه که پیش از این هم بارها تأکید شده است، تعیین گزارشگر ویژه در زمینه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داد و همچنان به تعهدات خود نسبت به شهروندان کشورش و جامعه بین‌الملل پایبند مانده، اساسا غیرموجه و غیرسازنده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار و در چارچوب تعهدات مذهبی و پایبندی به قانون اساسی و دیگر قوانین خود و معاهدات بین‌المللی، در راستای توسعه و ارتقاء حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و خود را به آن متعهد می‌داند، یادآور شد: گزارشگر ویژه در وهله نخست باید از خواب سنگین برخاسته و آثار مخرب تروریسم اقتصادی بر دسترسی ایرانیان به نیازمندی‌های اساسی از جمله اقلام پزشکی و دارویی در دوران کرونا را محکوم کند.

* آنهایی که بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان به بانیان و حامیان اصلی دستور کار گزارشگر ویژه اشاره کرده و خاطرنشان کرد که برخی از این کشورها که بیشترین هجمه‌های حقوق بشری را در سطح بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند، خود با وضع یا اجرای تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، فروش تسلیحات پیشرفته به جنایتکاران، همکاری راهبردی با رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و پیشتیبانی از گروه‌های تروریستی، جزو بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز نماینده ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای گزارش گزارشگر ویژه را در راستای تکرار کلیشه‌های بدخواهانه علیه کشور خواند و انتصاب گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی را طرحی ناعادلانه و با انگیزه سیاسی برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضور ترکیه در شمال عراق و اقلیم کردستان فقط به خاطر غارت نفت و حمایت از داعش بوده است.
حضور ترکیه در شمال سوریه و دیگر شهرهای سوریه فقط به خاطر غارت نفت و حمایت از داعش و گروه های تروریستی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.