کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسی بر کرسی ریاست هلال احمر می‌نشیند؟

5 آبان 1400 ساعت 14:36

با وجود مقاومت‌هایی که از درون هلال احمر وجود داشت سرانجام جلسه شورای عالی هلال احمر تشکیل و در این جلسه کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر استعفای خود را تقدیم کرد تا رئیس جدید انتخاب شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور در روزهای گذشته چهار نماینده خود را در شورای عالی هلال احمر منصوب کرد. پس از این انتصابات هفته گذشته جلسه شورای عالی با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر-  دکتر بهرام عین اللهی (وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، دکتر محسن منصوری ( استاندار تهران) ،سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی فراهانی (رئیس سازمان پدافند غیرعامل) و سمیه رفیعی ( نماینده  تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی) به عنوان نمایندگان رئیس جمهور و  اعضای انتخابی و حقوقی به ریاست دکتر کریم همتی تشکیل شد.

گفتنی است، شورای عالی هلال احمر به عنوان عالیترین رکن این نهاد گزینه های پیشنهادی را برای ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی می‌کند و در تصمیم گیری‌های کلان این نهاد امدادی نقشی اساسی دارد حدود هفت ماه بود جلسه‌ای برگزار نکرده بود.

ماجرای تاخیر در جلسات این شورا به یک دعوای حقوقی بر می‌گردد که هفت عضو داوطلب این شورا را درگیر خود ساخته است. بر اساس قانون هفت عضو از ۱۶ عضو شورای عالی هلال احمر طی یک انتخابات میان اعضا داوطلب این نهاد انتخاب می شوند. اعضا داوطلب ابتدا هیات مدیره‌های استانی را انتخاب می‌کنند و سپس اعضا هیات مدیره‌ها مجمع عمومی را شکل می‌دهند و مجمع نیز هفت عضو را به عنوان اعضا شورا انتخاب می‌کند.

در انتخابات سال گذشته تعدادی از اعضا منتخب مشمول قانون منع به کارگیری دولتی ها در هیات مدیره های نهادها و شرکت ها می شدند که بر سر آن اختلاف نظر بود و نهایتا کار به دیوان عالی کشید. دیوان عالی کشور هنوز حکم نهایی را صادر نکرده اما دستور موقتی برای ماندن اعضا مشمول قانون فوق در شورای عالی هلال احمر داده است.

با وجود مقاومت‌هایی که از درون هلال احمر وجود داشت سرانجام جلسه شورای عالی هلال احمر تشکیل و در این جلسه کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر استعفای خود را تقدیم کرد تا اعضای شورای عالی بتوانند رئیس جدید را انتخاب کنند.

در این جلسه و به پیشنهاد نمایندگان رئیس جمهور به منظور تعیین رئیس جدید یا تثبیت مدیریت مقرر شد ضمن دعوت از کاندیداهای ریاست جمعیت طی یک هفته آینده مقدمات برگزاری انتخابات در شورای عالی انجام و دو نفر به رئیس جمهور معرفی شوند.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمعیت هلال احمر تاهفته آینده انجام می‌شود و انتخابات در روز دوشنبه ۱۰ آبان انجام خواهد شد. حال باید دید از بین کاندیدهایی که ثبت نام می‌کنند چه کسی بر کرسی ریاست هلال احمر خواهد نشست.


کد مطلب: 780116

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780116/کسی-کرسی-ریاست-هلال-احمر-می-نشیند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com