کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیران در حمله سایبری به سیستم بنزین کشور چه عملکردی داشتند؟!

5 آبان 1400 ساعت 10:00

شبکه هایی که قصد نا امنی و آشوب داشتند هک بیلبوردها را نیز در دستور کار خود داشتند تا با از کار انداختن پمپ بنزینها و آماده شدن زمینه آشوب دستورات بیلبوردی برای آشوبگران صادر کنند


گروه سیاسی جهان نیوز: طراحی پروژه فتنه جدید بنزینی ۴ آبان چند بخش داشت و عملکرد مدیریت جدید کشور نیز در آن قابل توجه است:

۱.هک سیستم هوشمند پمپ بنزینها و قفل شدن آنها و ایجاد بحران در سوخت گیری و حمل و نقل و فلج شدن زندگی مردم که شعله ور شدن خشم عمومی و ایجاد هرج و مرج را در دستور کار خود قرار داده بود تا بتواند بهانه مناسبی برای یک آشوب گسترده شود وگروههای تروریستی که از قبل آماده شده بودند در فرصت مناسب وارد فاز درگیری شوند تا بتوانند مانند ابان ۹۸ با به آتش کشیدن جایگاههای سوخت و انفجار و خسارات بسیار و قتل مردم عادی توسط تروریستها همراه باشد.

۲.همزمان با هک سیستم های سوخت رسانی هک کردن بیلبوردها نیز اتفاق افتاد.این حرکت قصد داشت با هدایت گروهکهای اماده و مردم به هیجان آمده به سوی برخی جایگاهها مانند جایگاه سوخت جماران و حتی درج شعارهای مناسب برای اشوبگران بر روی بیلبوردها بتواند به ساماندهی میدانی فتنه گران و مردم کم اطلاع بپردازد.

۳.همزمان با تحرکات فوق انتشار وسیع شایعه تصمیم دولت برای گران کردن بنزین نیز میکوشید تا باعث تشدیدالتهاب و تشویش مردم و کمک به آشوب و درگیری خیابانی و حمله به مراکز دولتی نماید.

 در مقابل این فتنه سراسری که میتوانست کل کشور را به اشوب و ناامنی بکشد دولت جدید به سرعت وارد عمل شد و هوشمندانه عملیات پدافندی خود را اجمالا در محورهای زیر اجرایی کرد:

۱. اطلاع رسانی سریع و دقیق و به موقع و فراتر از جنجال شبکه های معاند به صورت لحظه ای از صدا و سیما و مطلع کردن افکار عمومی تا برای کسب خبر به سراغ  شبکه های معاند و اخبار مسموم نروند.

این حرکت هوشمندانه باعث شد تا مدیریت رسانه ای این جریان از دست ضدانقلاب و بلندگوهای دروغ پرداز و شایعه ساز آنها خارج شود و به سوی اخبار موثق داخلی سوق پیدا کند تا باند رسانه ای حامی این فتنه نتواند مدیریت افکار عمومی را به دست گیرند و آشوب و بلوا به پا کنند.

۲.سیستم های ضد هک فعال شد و مدیریت میدانی جایگاههای سوخت و سرعت بالای رسیدگی به این بحران و فعال کردن سیستم افلاین، فتنه را متوقف کرد.
مردم دیدند که در این بحران تنها نیستند و مسئولین امر با سرعت در صحنه و میدان حاضر شدند و فتنه کنترل شد.

۳.شبکه هایی که قصد نا امنی و آشوب داشتند هک بیلبوردها را نیز در دستور کار خود داشتند تا با از کار انداختن پمپ بنزینها و آماده شدن زمینه آشوب دستورات بیلبوردی برای آشوبگران صادر کنند اما گویا دقیق هماهنگ نشده بودند و نتوانستند بحران و اشوب میدانی درست کنند و احتمالا بخشهایی که در روزهای اخیر در کشف و ضبط سلاحهای قاچاق دستگیر شده بودند و یا دیگر اقدامات امنیتی باعث شد که هسته های میدانی نتوانستند وارد عمل شوند و این نکته نیز هوشیاریهای امنیتی واطلاعاتی و انتظامی را نشان میداد.

۴. برای کنترل بحران سریعا سیستم شهری و شهرداری به میدان آمد و با ارائه خدمات ویژه رایگان اتوبوسرانی و مترو، خدمت رسانی به شهروندان را افزایش داد تا کمک به حمل و نقل و سریع و آسان مردم شود.

۵.وزارت نفت به مردم آرامش خاطر داد که سهمیه کارت‎های سوخت تغییری نکرده است و تا صبح، سیستم آفلاینِ تمام جایگاه‎ها راه‎اندازی می‎شود و تا بعدازظهر هم امکان استفاده از کارت سوخت فعال می‎شود.همچنین این وزارتخانه در پیامکی به همه شهروندان اطمینان خاطر داد و اعلام کرد: نه بنزین گران می‌شود، نه سهمیه کارت سوخت‌ها حذف؛ به شایعات توجه نکنید.

۶.از ساعت ۱۱ صبح که بحران شروع شده بود تا ساعت ۲۰ بحران کاملا کنترل شد و بسیاری از جایگاههای بنزین به شرایط عادی خود برگشت.

با بررسی حمله سایبری به سیستم سوخت کشور و ورود سریع و به موقع و مدبرانه بخشهای مختلف در دولت و شهرداریها و رسانه ملی نشان داد که اگر مدیریت کشور در دست افراد خدوم و دلسوز و جهادی و انقلابی و کارآمد باشد توطئه های سنگین و در سطح ملی با سرعت و با کمترین آسیب به مردم و منافع ملی مدیریت میشود و فتنه فتنه گران در نطفه خفه میشود.


کد مطلب: 780072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/780072/مدیران-حمله-سایبری-سیستم-بنزین-کشور-عملکردی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com