پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

دکوراسیون داخلی با عرشا هوم

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 780059
دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر، یک حرفه و یا صنعت در جهان معرفی و شناخته شده است طراحی دکوراسیون داخلی، بهبود فضای داخلی ساختمان­ برای انجــام فعالیت­ های روزانه مثل کار و زندگی می باشد. نیاز است طراحی با توجه به محیط پیرامون آن انجام شود. بی شک طراحی کردن دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ متفاوت است.
 

محیط داخلی از طرفی اثری مســـتقیم روی روش انجـــام فعالیت­های ما درآن محیط دارد و از طرف دیـــگر بر روی تفکر، احـــوال و خلق و خوی ما تأثیر گذار است. هدف از طراحی داخلی، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط، برای راحت­تر کردن زندگی در آنجاست. فضای داخلی ساختمان، بدون طراحی داخلی یا اساسا قابل استفاده نیست، یا بهترین و کامل ترین کارآیی را ندارد. فضای داخلی آن اســـت که به یک ساختمان روح می دهد.

دکوراسیون داخلی به سادگی تجهیز یک فضا با وسایلی است که دوست دارید. برای برخی ، زیبایی خانه آنقدر مهم است که آنها از طراح داخلی حرفه ای برای انتخاب مبلمان، دیوارپوش، لوازم جانبی، فرش و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

استفاده از سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و حتی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر گذار است. واضح است که مفهوم زیبایی بسته به جغرافیا و مکان زندگی امکان دارد قابل تغییر باشد. همین مسئله است که باعث به وجود آمدن انواع مختلف سبک ها، در دکوراسیون داخلی می شود. هر شخصی با توجه به سلیقه خود، باید سبکی را که نزدیک به علایق خود است انتخاب و برای دکوراسیون خود استفاده کند.

از آنجا که دکوراسیون پذیرایی از جمله مکان هایی است که به محض ورود به هر خانه ایی جلب توجه می کند معمولا در طراحی، همیشه نگاه ویژه ایی به این بخش وجود دارد و پس از انتخاب سبک مناسب برای این بخش بقیه خانه بر مبنای آن چیدمان می‌شود. 
 

طراحان از دو سبک رایج دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک بهره می‌گیرند. در کشور ما، مردم این دو سبک را بیشتر دوست دارند. ولی سبک‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. برخی از این سبک‌ها عبارتند از: سبک مینیمال، سبک روستیک، سبک ژاپنی، سبک اسکاندیناوی، سبک معاصر، سبک صنعتی، سبک بوهمی، سبک سنتی ایرانی، سبک فرانسوی، سبک مراکشی، سبک هندی ، سبک انتقالی، سبک ساحلی، سبک شابی شیک، سبک تلفیقی و سبک شیکر در طراحی دکوراسیون داخلی.

برای طراحی دکوراسیون داخلی توجه به 3 اصل دیوار، کف و سقف بسیار حائز اهمیت است.

طراحی داخلی

طراحی دیوار
برای طراحی دیوار (wall decoration) به جای تمرکز روی همه ی دیوار ها بهتر است روی یک دیوار متمرکز شوید. دیواری را انتخاب کنید که بیشترین دید را در فضای شما دارد. 

طراحی کف
یکی از مهم ترین قسمت ها در دکوراسیون داخلی کف سازیست.

نوع، جنس، رنگ، طرح، تلفیق نور و .... بزرگترین جلوه را در طراحی دکوراسیون داخلی شما بازی می‌کنند. 

در کف سازی حتما به کاربری فضا توجه کنید. محیط های تجاری، اداری، مغازه، مسکونی، کافی شاپ، رستوران و ... نوع خاصی از کف سازی را طلب می کنند. به یاد داشته باشید لازم نیست خودتان را به یک نوع خاص محدود کنید. چوب، کاشی، سنگ، سرامیک، پارکت، کفپوش، فوم، تخته، فرش، قالیچه، ونیل یا لینئوم و .... همه و همه می توانند انتخاب‌های شما باشند.

طراحی سقف
طراحی سقف نیز مانند سایر سطوح خانه از اهمیت بالای برخوردار است. می‌توان از طرح ها و رنگ های جذاب برای طراحی سقف به عنوان یک سازه کاذب استفاده کرد. سقف کاذب به اسکلت اصلی ساختمان متصل است و بار آن به سازه اصلی وارد می‌شود و پایین‌تر از سقف اصلی قرار می‌گیرد و می‌تواند معایب سقف اصلی را بپوشاند و منبع نور مخفی و یا غیر مخفی فضا را تامین کند، اما استفاده از آن در فضاهایی با ارتفاع کوتاه توصیه نمی‌شود.

کابینت سازی
در فضاهای امروزی، آشپزخانه در تلفیق با سایر فضاهای داخلی  ساخته شده و بخشی از دکوراسیون داخلی فضا به حساب می آید. کابینت بخش عمده و اصلی یک آشپزخانه است که باید هماهنگ با دیگر فضاها ساخته و پرداخته شود. 

سبک های دکوراسیون داخلی چیست؟
در دکوراسیون داخلی ، سبک های مختلفی وجود دارند و هر یک با هم در رنگ ، استایل و چینش تفاوت دارند.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی چیست؟
سبک مدرن یکی از راه های طراحی و دیزاین خانه است. در این سبک استفاده از متریال ، رنگ های خنثی و رنگ هایی که در طبیعت دیده می شود، در فضا کاربرد بسیاری دارد. از ویژگی های این سبک می توان به نداشتن جزئیات بیش از حد که مبلمان به کار رفته در آن بدون ظریف کاری است، اشاره کرد.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی چیست؟
این سبک از رم و یونان باستان گرفته شده است و در آن از رنگ های خنثی استفاده می‌شود. چیدمان در این سبک بسیار هماهنگ است و از وسایل های گران قیمت ، و مبلمان ظریف کاری شده استفاده می‌شود.

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی چیست؟
ویژگی بارزی که این سبک دارد ، سادگی و عدم درهم ریختگی آن است. دکوراسیون داخلی چیست؟ در واقع این سبک بر کارایی و ضرورت استوار است و در آن نباید از مبلمان و اثاثیه غیر ضروری استفاده کرد. همچنین طراحی وسایل موجود در آن باید ساده و بدون جزئیات باشد و آن را به صورت مونوکروماتیک دیزاین کرد. در شرکت ارگ بند سازه، سبک مینیمال به بهترین شکل دیزاین داده می‌شود.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی چیست؟
سبک روستیک در دکوراسیون داخلی ساختمان چیست؟ این سبک بیشتر به طبیعت پایبند است و باید متریال های آن بیشتر سنگی و چوبی باید باشد و از پلاستیک و فلز استفاده نشود یا سعی شود تا کمتر استفاده شود.

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *