پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۵

تایید حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها در آستانه سالگرد حوادث آبان/ عرضه سوخت به نرخ آزاد +تصاویر و فیلم

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 779985
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت خبر داد.
تایید حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها در آستانه سالگرد حوادث آبان/ عرضه سوخت به نرخ آزاد +تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، از ساعاتی قبل اختلال در سیستم پمپ‌بنزین‌ها موجب سرگردانی مردم شد. این موضوع همزمان با تدارک گسترده رسانه‌های ضدانقلاب درمورد حوادث آبان ۹۸ احتمال حمله سایبری را تقویت می‌کند؛ اگرچه هنوز مسئولان مربوطه در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

در آبان ۹۸ نیز به‌دنبال سوءتدبیر دولت در افزایش ناگهانی قیمت بنزین، همین رسانه‌ها با دامن زدن به اعتراضات مردم خیلی زود اعتراضات را به خشونت مسلحانه کشاندند که منجر به کشته‌شدن حدود ۲۰۰ نفر شد. در آن زمان هجوم افراد مسلح به مراکز حساس نظامی و مراکز انبار سوخت و کالای استراتژیک، همزمان با حمایت رسانه‌ای جریان ضدانقلاب نشان داد که از مدت‌ها قبل برای به آشوب کشیدن و کشته‌سازی در کشور برنامه‌ریزی شده و صرفا منتظر بهانه‌ای برای عملیاتی کردن برنامه خود بوده‌اند.

شباهت‌های هماهنگی رسانه‌ای و عملیات میدانی جریان ضدانقلاب در این ماجرا نیز شائبه حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها را تقویت می‌کند.

راه اندازی پمپ بنزین‌ها برای عرضه بنزین آزاد تا چند ساعت آینده

مدیر سامانه هوشمند سوخت: جایگاه‌های سوخت به تدریج برای عرضه سوخت ازاد در حال راه اندازی هستند.

رضایی اظهار داشت: از هموطنان خواهش می‌کنیم به جایگاه‌هایی که هنوز راه اندازی نشده اند مراجعه نکنند. ظرف چند ساعت آینده ۷۰ درصد جایگاه‌ها آماده عرضه سوخت آزاد خواهند شد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفتبا تایید اختلال در سامانه کارت هوشمند سوخت، اظهارداشت: با وجود این مشکل، امکان دریافت بنزین آزاد از جایگاه‌های سوخت وجود دارد.
 

وی با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت دچار وقفه موقتی شده است، افزود: شرکت پخش، سامانه کارت سوخت رو از مدار خارج کرده اما مشکلی هم برای سهمیه سوخت دارندگان کارت هوشمند ایجاد نخواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفت: در حال حاضر جلسه‌ای با حضور کارشناسان و مسئولان وزارت نفت در حال برگزاری است و این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

در همین باره فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.
 

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در یک پیام توییتری نوشت: مسئله «اختلال در سامانه کارت سوخت تهران» مشکوک است و باید سریعاً حل شود. در جلسه مشترکی که با استاندار تهران و شهردار تهران حضور داشتم موضوع بررسی و از وزیر نفت و شرکت پالایش و پخش پیگیری شد. در حال حاضر آنچه فوریت دارد، تداوم خدمت‌رسانی به مردم ولو فروش نقدی سوخت به متقاضیان است.
وزیر کشور: اشکال در پمپ بنزین‌ها فنی است/ هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد
دکتر احمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به زودی رفع می‌شود.
وزیر کشور با تأکید بر اینکه: هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.  پمپ بنزین هایی که بسته اند تا دقایقی دیگر باز می شوند/ اعزام کارشناسان شرکت پخش به جایگاه‌های مشکل‌دار

درحالی که طبق گفته سخنگوی وزارت نفت با خروج از مدار سامانه هوشمند سوخت، سوخت رسانی با قیمت آزاد درجریان است، گزارش های مردمی حاکی از این است که‌ در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت، جایگاهداران عرضه سوخت را متوقف کرده اند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت در این خصوص گفت: درجایگاههایی که عرضه سوخت به صورت کامل متوقف شده، تا دقایقی دیگر عرضه سوخت با نرخ آزاد آغاز می شود.

کارشناسان شرکت ملی پخش در تمامی استان‌ها موظف شده اند با رصد میدانی و مراجعه حضوری به جایگاهها، در صورتی که خروج از مدار سیستم هوشمند سوخت موجب توقف فعالیت جایگاهی شده، بلافاصله امکان عرضه آزاد بنزین در آن جایگاه فراهم شود.

هیچ نگرانی بابت عرضه سوخت در کشور وجود ندارد و فقط سامانه هوشمند دچار نقص نرم افزاری شده و تا رفع این نقص فنی، عرضه بنزین 3000 تومانی در سراسر کشور انجام می شود و سهمیه مردم همچنان در کارتهای سوخت محفوظ می ماند.
 
علت مشکل در جایگاه‌های سوخت +فیلم
 
۴۰ درصد جایگاه‌های سوخت به مدار بازگشتند
فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اکنون 40 درصد از جایگاه‌های سوخت کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.
وی افزود:‌در این جایگاه ها امکان عرضه بنزین و گازوئیل به نرخ دوم و قیمت آزاد وجود دارد.

کاهی گفت: در تلاشیم تا مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت هر چه سریع تر رفع شود تا امکان دریافت بنزین به نرخ یارانه ای نیز فراهم شود.

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها تایید شد
منابع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها را تایید کردند.

جزئیات این حمله سایبری و منشأ آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

منابع وزارت نفت از فعالیت شدید کارشناسان فنی برای رفع مشکل خبر می‌دهند تا به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برگردد.

آغاز عرضه بنزین آزاد در سراسر کشور

مشکل توزیع سوخت که از پیش از ظهر امروز در کشور رخ داده بود با تلاش متخصصان حوزه نرم‌افزار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و وزارت نفت در حال برطرف شدن است.

علی فروزنده، مدیر روابط عمومی وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تهران از آغاز سوخت‌گیری در 30 تا 40 درصد از جایگاه‌های سوخت در کشور خبر داد و گفت: این جایگاه‌ها با خروج از سامانه هوشمند سوخت در حال عرضه بنزین با نرخ آزاد هستند.

اعلام جایگاه‌های فعال عرضه سوخت در البرز
 روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز اعلام کرد؛ جایگاه‌های حسن اباد، مرکزی، گوهردشت، مارلیک، عظیمیه، نور، حصارک، قزلحصار، حافظیه، ارین، تیکمداش، مهرشهر، برادران حسینی، امامزاده طاهر، ری زمین جاده چالوس، توحید و پاسارگاد بازگشایی شده اند.

این جایگاه ها با ۵۰درصد ظرفیت و نرخ عرضه ۳هزار تومانی فعال هستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
م.ص
Netherlands
اسرائیل و آمریکا زورشون نرسید جلوی صادرات نفت به لبنان و ونزوئلا رو بگیرن
این تنها کاری هست که تونستن بکنن و حالا تفاله‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای و سفاکان رجوی در اینترنت چند روزی با این هک به این صادرات حمله میکنند
Netherlands
منظور صادرات بنزین هست؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
مسئله بی اهمیتی است دولت توانمند به سرعت مشکل را حل میکند منتظر بررسی و جلوگیری از تکرار ان هستیم
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها مستمرا در حال توطئه چینی هستند و نظام و دولت ، باید بیش از پیش ، هشیار و آماده مقابله باشند !!
Iran, Islamic Republic of
.....
Netherlands
....
Netherlands
حداقل تا اون موقع که درست بشه چرا مردم باید پول بنزین آزاد بدن!؟
دیگه نهایت این داستان میخواد نهایت تا 24 ساعت طول بکشه مردم باید آزاد ولی با قیمت 1500 بنزین بزنن
مجید
Iran, Islamic Republic of
اصلا مسئله ی عجیبی نیست. در هر نقطه ای از جهان ممکنه هک سیستم های دولتی اتفاق بیفته.یه عده تلاش نکنن اینو بزرگش کنن.اساسا کاره کارشناسان امینت سایبری اینه ک چنین مشکلاتی رو حل کنن و چ بهتر ک خنثی کنند.به هر حال این نیز بگذرد..
Italy
برادر بزرگوار وقتی اخلال در سیستم سوختگیری به وجود بیاید .... بار روانی سنگین برای کشور در پی دارد!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم مساله کوچکی نیست
United States
........
Italy
من نمیدونم دوستان پدافند غیر عامل چه نقشی تو این مملکت دارند؟
United States
....
بنزین
Switzerland
چرا تو این اوضاع گرونی ها باید بنزین ۳۰۰۰ تومنی بزنیم؟؟؟
مردم این همه شهید دادند که وقتی دشمن همچین حمله ای می کنه مسئولان حواسشون به فقرا و مظلومین باشه.