جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۳
سلیمی نمین:

در زمان هاشمی بسیاری از سیاستمداران، دکترای تقلبی گرفتند/ چگونه می‌توان پذیرفت که روحانی از انگلیس دکترا گرفته باشد؟/ امتیازدهی به سیاسیون بدعت هاشمی بود

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 779945
هاشمی تفکر خاصی داشت که برای آن تفکر، قانون را دور می‌زد و برخی معیارهای اساسی انقلاب را زیرپا می‌گذاشت. چراکه معتقد بود آن راه درست است. یکی از بدعت‌هایی که در دوران هاشمی پایه گذاشته شد، تحصیل یاران ایشان همچون آقایان روحانی، میرزاده و... در خارج از کشور بود.
در زمان هاشمی بسیاری از سیاستمداران، دکترای تقلبی گرفتند/ چگونه می‌توان پذیرفت که روحانی از انگلیس دکترا گرفته باشد؟/ امتیازدهی به سیاسیون بدعت هاشمی بود
به گزارش جهان نيوز، عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در برنامه‌ی «هاشمی بدون رتوش» که در کلاب‌هاوس برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم هاشمی خود را فراتر از قانون می‌دانست، اظهار داشت: حسن روحانی ۲۹ شهریور ۷۵ در جمع مردم سرخه گفت: «قانون اساسی نوکر نظام است و ارزش قانون اساسی، آرای مردم است. انسان‌های استثنایی و شایسته در قالب قانون اساسی نمی‌گنجند.» اما سخنی از هاشمی شنیده نشد که این حرف روحانی را نقد کند و ایشان را دعوت به پذیرش قانون اساسی کند و بگوید همه ذیل قانون هستند.

سلیمی‌نمین در این نشست مجازی که علی مطهری، غلامحسین کرباسچی و علی شکوری‌راد هم حضور داشتند، با اشاره به تحقیق و تفحص از صدا و سیما در مجلس ششم گفت: در آن زمان هیچ کس مانع نشد و نتیجه آن هم در مجلس قرائت شد و اتهاماتی متوجه برخی افراد گشت، اما وقتی موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس کلید خورد، افراد محقق را دستگیر و از دانشگاه آزاد بیرون کردند. در مجلس اعلام شد که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به دلیل برخورد و بیرون کردن محققان، متوقف شد. اما هاشمی رفسنجانی با ریاست غیرقانونی دانشگاه آزاد و رفتارهای غیرقانونی ایشان برخورد نکرد. ای کاش حداقل می‌گفت خودم نظارت و تحقیق و تفحص می‌کنم. در هیچ کجا از خاطرات روزشمار هاشمی رفسنجانی نیز نیامده که ایشان گفته باشد خودم افرادی را برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مشخص کردم که اموال دانشگاه و نقل و انتقالات پول را بررسی کنند.

وی افزود: مرحوم هاشمی فراتر از قانون رفتار می‌کرد تا بتواند افراد را زیر چتر خود نگه دارد. از این رو در دانشگاه آزاد فسادهای بسیاری شکل گرفت و بسیاری از سیاستمداران، دکترای تقلبی گرفتند؛ این‌ها همه در خدمت یک مرکز قدرتی قرار گرفتند که نظارت بر آن وجود نداشت. رفتارهای خلاف قانون و خودمحورانه هاشمی را نمی‌توان اعتدال نامید. اعتدال در رفتارهای امام بود که گاهی این طیف و گاهی آن طیف را سرزنش می‌کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: هاشمی تفکر خاصی داشت که برای آن تفکر، قانون را دور می‌زد و برخی معیارهای اساسی انقلاب را زیرپا می‌گذاشت. چراکه معتقد بود آن راه درست است. یکی از بدعت‌هایی که در دوران هاشمی پایه گذاشته شد، تحصیل یاران ایشان همچون آقایان روحانی، میرزاده و... در خارج از کشور بود.

سلیمی‌نمین در ادامه تصریح کرد: در آن دوران به آقای میرزاده یادداشت محرمانه دادم که شما بر اساس اسنادی برای تحصیل به استرالیا تردد می‌کنید. گفتم این درست نیست و دنیاگرایی را در بین مسئولان و مردم رایج می‌کند؛ ایشان در پاسخ خواهش کرد که آن را منتشر نکنم و گفت سعی می‌کنم این موضوع را جبران کنم. من درج نکردم، اما بعد در خاطرات هاشمی آمد که آقای میرزاده آمد و گفت سلیمی‌نمین کج‌اندیش است! از آقای میرزاده موضوع را جویا شدم و ایشان گفت من چنین چیزی را نگفتم. رفتار من هم واقعاً به‌گونه‌ای نبود که ایشان چنین اتهامی به من بزند. در ادامه از ایشان پرسیدم که در خصوص فساد در دانشگاه آزاد در دوره آقای جاسبی نظرتان چیست؟ ایشان گفت جلوی تحقیق و تفحص گرفته شد، اما وقتی اطلاعاتی در مورد اقدامات آقای جاسبی از بیرون جمع‌آوری شد، آقای هاشمی گزارش آن اطلاعات را به من دادند که ۷۰ درصد آن درست بود.

وی با بیان اینکه هاشمی هیچ موضعی درخصوص تخلفات آقای جاسبی نگرفت و داد و ستد در بالاترین سطح نظام را دانشگاه آزاد شروع کرد، اظهار داشت: هاشمی بدترین برخوردها را با منتقدین از جمله بنده داشت. دانشگاه آزاد دارای یک وجه بیرونی و یک وجه پنهان بود؛ وجه بیرونی دانشگاه آزاد در دوران آقای هاشمی قطعاً مورد تایید همه بود، چرا که جمعی از اساتید و دانشجویان در حال فعالیت علمی بودند. این وضعیت نیز با سرمایه‌های مردمی و امکانات نظام فراهم شده بود.

این پژوهشگر تاریخ معاصر در ادامه بیان کرد: آنچه من نسبت به آن حساسیت داشتیم و آن حساسیت را به صورت مکتوب و روش‌های دیگر به آقای هاشمی منتقل کردیم و ایشان هم توجهی نمی‌کردند، فسادی بود که در لایه‌های پنهان دانشگاه آزاد به وجود آمده بود. وزیری فوق‌دیپلم بود، اما یکباره و در زمان وزارتش دکترا گرفت. این موضوع به تمسخر گرفتن موضوع علم در سطح مدیران بود؛ ما یا مفهوم دکترا یا کار وزارت را درک نمی‌کنیم؛ مگر می‌شود یک نفر وزیر باشد و همزمان در مقطع دکترا تحصیل کند و در آن دوره فارغ‌التحصیل هم شود؟

سلیمی‌نمین با یادآوری این نکته که در دوران ریاست آقای جاسبی بر دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و نمایندگانی سر کلاس ننشستند و به ناحق دکترا گرفتند، گفـت: برخی مدیران مزایای دولتی به دانشگاه آزاد دادند و ما به ازای آن دکترا گرفتند.

وی افزود: گفته شد که هاشمی به دنبال توسعه بود، اما مدیرانی در بدنه دولت به وجود آمدند که وابسته بودند. آیا مدیران وابسته می‌توانند توسعه ایجاد کنند؟ هاشمی در لایه پنهان دانشگاه آزاد، مدیران بی‌سوادی را مدرک‌دار کرد کرد که به توسعه سیاسی کشور لطمه زدند. مدیر وقت مالی و اداری دانشگاه انتقاد کرد که چرا اموال دانشجویان از دانشگاه خارج می‌شود؟ آقای جاسبی با همکاری آقای مرتضوی، او را دستبند زدند و از دانشگاه بیرون کردند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: اینکه یک فرد همزمان معاون رئیس‌جمهور باشد و در خارج از کشور مشغول تحصیل و کسب علم در مقطع دکترا باشد، امر محال است یا اینکه او باید روش جدیدی در کشور باب کند که موجب دنیاگرایی مسئولان شود؟ چگونه می‌توان پذیرفت که آقای روحانی از انگلیس دکترا گرفته باشد، اما اصلاً نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند. حقوق سخت‌ترین رشته در انگلیس است و فرد باید به ادبیات انگلیسی مسلط باشد اما چون آن‌ها می‌دانند که روحانی در ایران جایگاه سیاسی دارد، ارفاق می‌کنند. رفتن آقایان به خارج از کشور و دکترا گرفتن، فساد سیاسی ایجاد کرد.

وی افزود:‌ آقای هاشمی برای اینکه چترش بر روی سر همه باشد، امتیاز می‌داد. امتیاز دادن به قشر خاص در مدیریت بدعتی بود که ایشان پایه‌گذاری کرد. مرحوم هاشمی تا آخرین لحظات عمرش حاضر نشد بپذیرد که آقای جاسبی تخلف داشته است؛ دانشگاه آزاد به حیاط خلوت برخی تبدیل شده بود. برخی همزمان با اینکه در جاهای دیگر استخدام بودند، در دانشگاه آزاد نیز استخدام بودند!
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای کاش می دانستیم الان جایگاه هاشمی در برزخ در کجاست!!!؟
Iran, Islamic Republic of
مگه مت چه کسی هستیم، دوست داشتید بعدا دیگران بدانند خود شما چه جایگاه در برزخ دارید؟
خداوند ستارالعیوب است..
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی دستپخت اکبر رفسنجانی بود. هنوز هم گرفتار عملکرد بد دولت روحانی هستیم. انشاالله در وضعیت اقتصادی گشایش حاصل شود.
پهپاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این دوستمون راست میگه، چکار داریم کجاست؟،،،،.
عبرت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
علتش این بود که اکثر مدیران فاقد تحصیلات ومدارک تحصیلی لیسانس وفوق لیسانس شرایط جلوگیری از اینگونه تخلفات را نداشتند وخودشان هم به همین شکل صاحب مدرک شدند شاید!!!!؟
علی
Iran, Islamic Republic of
....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مدیران دست پروده هاشمی در 8 سال گذشته اقتصاد کشور را ته دره بردند و مردم را فقیر کردند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ای کاش سخنان بقیه شرکت کنندگان در نشست مجازی را هم می گذاشتید.
Iran, Islamic Republic of
امكان كار و تحصيل در ساعات غير اداري وجود دارد . همچنين گذرانيدن دوره هايي بصورت مكاتبه اي و مجازي از قبل بوده و بعد از شيوع كرونا توسعه يافت ، لذا آقاي نمين اشتباه فرض كرده اند كه "امكان ندارد" … چرا دارد و قانوني هم دارد …
Iran, Islamic Republic of
.....