پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
میرکاظمی:

ادامه روند فعلی بودجه امکان پذیر نیست

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 779942
یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ این است که استان‌ها و دستگاه‌ها در برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.
ادامه روند فعلی بودجه امکان پذیر نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نوزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، با موضوع جایگاه استان ها و شهرستان ها برای تحقق رشد اقتصادی مد نظر و برنامه محوربودن بودجه 1401 برگزار شد.

سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به اهداف و سیاست های کلان بودجه 1401 تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی، برنامه محوربودن و ساماندهی ردیف‌های بودجه محور اصلی بودجه 1401 است لذا برای تحقق این مهم، بودجه باید ساده، قابل اندازه‌گیری و قابل نظارت باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با نگاه اجمالی به بودجه سال های گذشته نشان می دهد کسی در قبال مسئولیت‌ها پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه 1401 این است که روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه‌ها به این گونه‌ای تنظیم شود که استان‌ها و دستگاه‌ها در برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.

دکتر میر کاظمی تاکید کرد: هدف از ساماندهی ردیف‌های بودجه و محدود کردن تعداد دستگاه‌ها در بودجه 1401 این است که هر موضوعی یک مسئول داشته باشد تا در برابر سیاست‌ها و برنامه‌های کلان پاسخگو باشد و سیاست های کلان دولت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها با نظارت دقیق، علمی و کارشناسی رو به جلو حرکت کند و اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی فراموش نشود.

وی با عنوان اینکه تحقق رشد اقتصادی از الزامات مهم و اساسی است، یادآور شد: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه 1401 است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص شود و براساس همین شاخص ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

دکتر میرکاظمی با اشاره به نقش استان‌ها و شهرستان‌ها در بودجه 1401 افزود:

استان‌ها و شهرستان‌ها در خلق منابع مشارکت جدی داشته باشند در مقابل مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و سازمان برنامه و بودجه در قبال مشوق‌هایی که در نظر می‌گیرد مسئول و پاسخگو خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تشکر از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، معاونین، مرکز آمار و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه کاری سخت و زمانبر است و این مهم با رویکرد جدید، کار کارشناسی و علمی قابل تحقق است و بودجه 1401 با اصلاحات ساختاری تا 15 آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر نمیتوانید کاری انجام دهید چرا در مسند قدرت وریاست نشسته اید.!!1
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مگر ارز 4200 فسادزا نبود چرا از چرخه اقتصاد خارج نمیکنید؟