جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

صدر: اجازه دخالت بیگانگان را در عراق نمی‌دهیم

يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 779795
رئیس جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به هیچ کشور خارجی اجازه دخالت در تشکیل دولت این کشور را نخواهد داد و کاملا مستقل در این خصوص عمل می‌کند.
صدر: اجازه دخالت بیگانگان را در عراق نمی‌دهیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر و حزب سائرون عراق که در انتخابات اخیر این کشور بیشترین میزان رای و کرسی پارلمان را بدست آورد، در بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه دخالت خارجی‌ها در تشکیل دولت آینده را نخواهد داد.

او در ادامه افزود: سیاست ما در ارتباط با همسایگانمان نیز سطوح مختلفی خواهد داشت که اولین آن‌ها سطح کشور‌هایی خواهد بود که در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنند و به دنبال تحکیم روابط و فعال سازی دیپلماسی مشترک هستند.

صدر اضافه کرد: سطح دوم روابط با همسایگان مربوط به کشور‌هایی است که در عراق به صورت آشکار دخالت می‌کنند. ما با آن‌ها از طریق گشودن یک گفتگوی سطح بالا این مسئله را حل خواهیم کرد تا جلوی هرگونه مداخله خارجی را بگیریم.

مقتدی صدر تاکید کرد: «عراق در امور کشور‌های همسایه دخالت نخواهد کرد و سرزمین عراق منشا آسیبی برای آن‌ها نخواهد بود. به ویژه با کشور‌هایی که به حاکمیت عراق احترام کامل می‌گذارند.»

شایان ذکر است بر اساس نتایج انتخابات، جریان صدر با ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی در صدر برگزیدگان قرار گرفت. حزب پیشرفت به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان پیشین (سنی مذهب) ۳۸ کرسی به دست آورد. در جایگاه سوم نیز ائتلاف دولت القانون به رهبری نوری المالکی با ۳۴ کرسی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
....