کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح «نهضت ملی مسکن»

1 آبان 1400 ساعت 15:58

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییری در شرایط ثبت نام در طرح‌های مسکنی برای مجردها ایجاد نشده است.


به گزارش جهان نیوز، ایرنا نوشت: «محمود محمودزاده» درباره شرایط ثبت نام مجرد‌ها در طرح «نهضت ملی مسکن» افزود: تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فقط مردان مجردی می‌توانند در طرح «نهضت ملی مسکن» ثبت‌نام کنند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند.
محمودزاده گفت: خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح شرکت کنند، همچنین معلولین جسمی- حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آن‌ها وجود ندارد.

محمودزاده ادامه داد: اگر آقا و خانمی مجرد، اما سرپرست خانوار باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است، گفت: قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند.

وی ادامه داد: استثنایی هم وجود دارد و آن اینکه خانم‌هایی که ازدواج نکردند، اما ۳۵ سال آن‌ها تمام شده است نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند، اما این استثنا شامل حال مردان نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس آقایان اگر فقط سرپرست خانوار باشند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. هیچ مرد مجردی نمی‌تواند در این طرح ثبت‌نام کند مگر مردان مجردی که قبلا ازدواج کردند و اکنون سرپرست فرزندان خود هستند.


کد مطلب: 779752

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/779752/شرایط-ثبت-نام-مجرد-ها-طرح-نهضت-ملی-مسکن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com